Inkoopactie: Timor Type G-10 Horloge

Dat is inderdáád lang geleden! Voor wie mij niet kent, ik ben ooit met dit forum begonnen en heb hier een rijke geschiedenis, maar doordat ik ben gaan werken in de horloge branche, ben ik op een gegeven moment wat minder actief geworden in “de wereld er omheen” en daarom kom ik niet meer zo vaak op het forum.

Anyway, ik werd laatst benadert door iemand van Aerowatch (wie al zo lang op het forum zit als ik, weet misschien nog wel dat ze onze Limited 2008 hebben geleverd…?) die mij vroeg of ik interesse had in “wat” militaire Timor horloges. En dan staat je hart even stil…

Het verhaal was wat minder mooi dan gedacht, maar nog steeds aardig, vandaar deze post (in overleg met Jur trouwens, ik wil niet de regels van het forum overtreden). Ze hebben een tijd geleden een militair type G10 model gemaakt, met de geschiedenis van Timor in gedachte. Deze werd echter nooit afgemaakt en de kasten en wijzerplaten bleven liggen. Ze hebben er wel nog een paar gemaakt met Aerowatch op de wijzerplaat (die zijn te vinden op Horlogeoutlet.nl, waar ik geen aandelen meer in heb) maar daarna niet meer.

Het merk Timor wordt gelicenseerd aan een ander bedrijf, dat door Aerowatch vervolgens weer getrouwe kopieën van de modellen van weleer laat maken (voor wie het niet meer weet : Timor is één van de Dirty Dozen). Mij werd gevraagd of ik interesse had in de “partij”, maar ik liet ze weten dat het een beetje veel was, want behoorlijk niche… En toen moest ik aan het forum denken!

Vroeger hielden we regelmatig “ïnkoopacties” en dit leek mij daarvoor uitermate geschikt. Het horloge in kwestie is zeker niet voor iedereen, de geschiedenis van dit specifieke model in combinatie met het merk Timor twijfelachtig, maar toch hebben ze het aardig gedaan. En de prijs…?! Maar goed, laat ik eerst het horloge even presenteren:

Het is gemaakt van staal, 36mm breed met fixed lugs en plexiglas. In het horloge zit een Zwitsers Ronda quartz uurwerk. Het heeft een geperste kastbodem en is maar 3ATM waterdicht. Aerowatch heeft er een 20mm NATO strap aan gedaan, terwijl de “lug width” 19mm is… Gelukkig heb ik nog wat 19mm NATOs liggen, dus ik zal er voor iedereen een 19mm army green NATOS.com strap bij doen. Het komt verder in een Timor doos, met een Timor garantiekaart (en twee jaar garantie) en een labeltje waarop staat dat het € 258,- moet kosten. En dit alles mag ik aanbieden voor € 129,-…

Vind je het leuk en wil je er voor die prijs een hebben? Stuur mij dan een PB. Ze gaan ze pas assembleren na bestelling, dus ik wacht de animo even af en bestel (bij animo) na ongeveer een week. Daarna zal de levering nog twee of drie weken op zich laten wachten.

Let op (ter voorkoming van misverstanden): Aerowatch en mijn bedrijf hebben zakelijke betrekkingen, ik krijg van Aerowatch een vergoeding per verkocht horloge,. Dat is niet mijn insteek, maar het is wel zo.

126 likes

Dus deze jongens vallen eigenlijk onder Aerowatch?

Of is het merk Timor gelicenseerd onder allerlei andere bedrijven? Ik kon deze smaak Timor nog niet.

Iets met gelijke monniken en kappen…over commerciële activiteiten op dit forum🤔

48 likes

Als ik dit zou starten werd het gelijk dichtgevlagd.
Volgens mij is dit tegen de regels in maar soi
Het horloge is niet mijn kopje thee zullen we maar zeggen.

10 likes

Ik begrijp je punt Rik, daar heb ik ook overleg over gehad, maar het forum wordt voor mij niet zo snel commercieel, dan moet ik héél veel inkoopacties doen.

De aanbieding leek mij voor sommige liefhebbers wel een mooie deal, vandaar deze actie.

32 likes

Nette reactie, vond wel dat @GMTplus1 lef toonde door met de eigenaar van het forum over de regels te gaan hebben :joy:

66 likes

Bedoel je Anon123456789EV?

123 likes

:smile:

8 likes

Mogen we ook eens hardop zeggen, dat Horloge Forum een hartstikke fijn forum is, dat @Henrik al sinds jaar en dag beschikbaar stelt aan velen en dat “om niet”?
Ik stel de openheid van Henrik over hoe het rondom dit horloge in elkaar steekt op hoge prijs.
En voor de rest hou ik m’n mond.

92 likes

:rofl:

2 likes

Absoluut!!! Heel fijn! En ook dat ik hier al meer dan 5 jaar het forum mag ‘opleuken’ met mijn cartoons. Dank je wel @Henrik :+1:

68 likes

Euh ja, daarover dus…

Geintje :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Altijd al eens willen doen :joy:

31 likes

ben jij eigenaar?

1 like

Jij een monnik? :nerd_face:

15 likes

ik mis het geduld van een monnik, ik zou een slechte zijn :grinning:

3 likes

Kappen nou :laughing:

12 likes

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

Geduld lukt me nog wel, dat celibaat heb ik wat aflaatjes voor nodig.

5 likes