Inlopen Rolex submariner

Kan er net echt veel over vinden althans niet specifiek , maar moet een 3135 uurwerk van de submariner inlopen.
Dus mogelijk eerst een week of 5 dagelijks dragen of is dat niet nodig.
gr The big one….

1 like

Niet nodig.

Als je een gloednieuwe sub niet minstens een week achter elkaar draagt kun je m sowieso beter weer verkopen :wink:

46 likes

Om en niet meer af is het beste!

2 likes

Waarom zou je hem niet een week of 5 dragen?

Inlopen van leren schoenen kan ik me iets bij voorstellen, inlopen van een horloge niet

3 likes

Loopt ie niet goed dan??

Misschien als je ‘m onverhoopt op een leren bandje mikt?

1 like

Voor zover mijn beperkte kennis reikt… Mechanische uurwerken hebben de neiging om “vanaf nieuw” wat minder accuraat te zijn. De boel moet zogezegd wat “inlopen”. Na verloop van tijd vertonen ze wat betere waarden. Dit is mogelijk voor een cliënt, die hem gelijk zo goed mogelijk wil hebben. Iets anders kan ik mij hier echt niets bij voorstellen.

2 likes

Wat denk jezelf…

Gewoon een vraag omdat de Omega speedmaster die ik nieuw in januari had aangeschaft de eerste dag 14 seconden sneller liep en zichzelf binnen 3 dagen terug reguleerde naar plus 1,5 tot 2 seconden per 24 uur. En dat ook bleef vasthouden.

De Sub die ik nu heb zit nu na een 2 tal dagen op ongeveer plus 1 seconde dus op dit moment perfect. Weet niet of dat nog na wat langer dragen veranderd ivm dat de olie nog beter verspreid in het uurwerk , bij de Speedy was dat namelijk wel het geval. Je mag het 3135 uurwerk ook weer niet vergelijken met de 1861 van de Speedy. Weet niet of dit uurwerk al ingelopen is in de fabriek, ze komen uit het Rolex concern met -2 tot +2 in het uurwerk.

Gaat niet gebeuren, deze stalen band is tot nu tot het beste wat ik ooit om de pols heb gehad. Vooral het Glide lock systeem vind ik echt perfect.

Dan deed de Omega speedmaster toch iets anders dan je je kan voorstellen…:watch:

gewoon de Nijmeegse 4 daagse lopen: ben jij, je nieuwe horloge en schoenen en al het andere, prima ingelopen.

2 likes

:thinking: weinig meer vrees ik…

1 like

Als een Rolex de fabriek verlaat is deze al ingelopen door alle langdurige tests die deze ondergaat.

It would be an understatement to suggest that Rolex is obsessive about quality control. A predominant theme in the manufacture is that things are checked, re-checked, and then checked again. It feels as though their goal is to ensure that if a Rolex watch fails, it does so before it leaves the factory. Large teams of watchmakers and assembly people work on every single movement that Rolex produces. This is before and after their movements are sent to COSC for chronometer certification. And on top of that, Rolex re-tests their movements for accuracy after they are cased for several days while simulating wear before they are sent out to retailers.

4 likes

Wat is de bron van dat verhaal?

5 likes

Soort basis-info die je al 10x gelezen dient te hebben voordat je je eerste Rolex aanschaft :wink: Toch? Ik wel hoor.

4 likes

Top info, thanks!!!:+1::+1::+1::+1: volgens mij had ik deze wel eens gezien maar niet echt eens te tijd genomen om het door te lezen nu wel en thanks!

1 like