Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

U heeft geen enkele intentie iets te kopen, het is gewoon vals! Proberen om Jan een uitspraak te laten doen, en daar later lekker over lopen zuigen als het niet gelukt is.
Zo jammer dat u daar veel tijd insteekt, neem een voorbeeld aan andere Kabaalstra bashers en onthoud u van commentaar a.u.b.

23 likes

Het gebeurt niet vaak, vrij zelden zelfs, maar ik denk dat ik het deze keer met je eens ben.

Maar laat ons in dit topic niet beïnvloed worden door bad vibes van een enkeling.

4 likes

Zojuist besteld! Nummer 215, heel toevallig ook mijn geluksgetal… :laughing:

7 likes

Dan moet het wel goedkomen :rofl:

2 likes

Ik ben vol vertrouwen! En gelukkig is het een overbodig hebbeding voor me, dus geduld heb ik ook wel.

1 like

Voor Hagenezen en ADO Fans… :rofl: :crazy_face:

Jongens en meisjes… heb vertrouwen… ik heb vanmorgen met een vertegenwoordiger om de tafel gezeten, om de beste gereedschappen uit te zoeken om dit in hogere oplagen te kunnen maken…

gewone HSS boortjes gaan niet lang mee in dit taaie spul, normaliter gebruik ik voor horlogekasten Hardmetalen boortjes, maar die hebben de nare eigenschap dat ze het materiaal rondom het gat vervormen, en dan gaan je tappen eraan… (been there done that… ooit op mijn werk van die boren gehad… jeez… wat ging dat snel…maar een draadje tappen daarna?. vergeet het maar… en dat was nog maar gewoon staal)
Voor perspassingen van Tubes is’t geweldig en voor bandpengaatjes ook… al doe ik die meestal met een freesje…

als ik zoveel materiaal zou moeten verwerken?.. dan zou ik zo’n machine:

image

Neer kunnen zetten…
Met een Barfeeder voor 6 meter lengtes…
Maar zover is het nog (lang) niet…

Dus…

zal deze de klus moeten klaren… maar… deze klus geeft me wel de mogelijkheid om er in de nabije toekomst:

Dit van te maken… los van het andere kleurtje ook een nieuwe besturing, met USB poorten, en de mogelijkheid om makkelijker te programmeren…

Zover is het echter nog niet… dus zal ik het moeten doen met de huidige besturing die op zich hoewel ouderwets, helemaal niet slecht is… verre van zelfs… 'k moet zeggen toch wel een van de fijnste besturingen waar ik mee gewerkt heb…

;;.

Eerst nog maar even in de boeken duiken… in’t middelste boek een overzicht van boortjes van korte lengte, en da’s belangrijk… je moet in titanium je boortjes zo kort mogelijk kiezen, ik heb gisteren van een gewoon boortje al een centimeter afgeslepen, en dat scheelt de spreekwoordelijke slok op een borrel… je wilt niet weten wat een boortje tordeert, en wat een kleregeluid dat geeft… en als een boor geluid maakt… is dat een teken dat ie niet goed snijdt… en niet snijden = glijden… en daar kunnen boortjes niet goed tegen… 't zijn net babies… als ze niet te vreten krijgen… gaan ze janken…

23 likes

Lekker bezig, en straks ook een making of filmpje natuurlijk. How does Arie_Kabaalstra do it! Nieuw op Discovery :+1:t4:

1 like

Heel mooi voor een Hagenees die ADO fan is :crazy_face:

2 likes

Vraag me af of ik ermee naar Schiphol zou durven, Straks pakt de Marechaussee 'm af, omdat ze vinden dat het een (steek)wapen is. Had ik in het verleden ook al met een nog veel onschuldigere sleutelaanhanger.

3 likes

Draai het bitje eruit en bewaar deze apart in je koffers ergens :+1:t2:

4 likes

Of…

15 likes

Die scherpe pin :grimacing:

1 like

De Dumet Momentum lijkt me wel minder pijnlijk dan 't klokje.

5 likes

Ja het ding moet idd niet kantelen :grimacing:

1 like

image

'nuff said… :crazy_face:

4 likes

Hij kan horizontaal, met vorkjes erin geschroefd en met wat creatief creabeaën op een schroefmachine die aan staat al draaiend ingebracht worden… doe mij het klokkie maar.

1 like

Ik heb aan een collega gevraagd die pas 34 jaar draaier is adviseerde GARANT Master Titan VHM-frees een van de betere. Wel prijzig.
Heb even gekeken wie onze leverancier is dat is Hoffman-group.com.

Ikzelf heb er geen kaas van gegeten maar mijn collega is dan zelfs kaas maker.

3 likes

nou daar maak ik me niet druk om. En als ze hem dan in beslag nemen dan is het niet anders…

Maak je zo die rootbeer?

5 likes