Ik heb wel een analoge weegschaal. Dan kan ik hem makkelijker een stukje onder de 0 zetten.
Dit was ook een leuke… naafjes voor secondenwijzers…priegelwerkje…maar wel leuk…
zodra je ze af gaat steken, moet je er met een bakje bij zitten… als’t onderdeeltje in de spanenbak valt… vind je’m nooit meer terug…
Ja, dat zou moeten kunnen, als je ofwel genoeg producten kan maken (en daar is materiaal voor nodig) of als je voldoende opdrachten binnen kan halen (en daar ontbreekt het tot nog toe ook aan)
een kleine CNC draaibank?.. Ik kan je de EMCO Compact 5 CNC van harte aanbevelen, of een Concept turn 55 (feitelijk dezelfde machine,maar onder een hoek geplaatst voor betere spaanafvoer, met een omkasting om de rotzooi binnen te houden.
zo’n ding dus…
de Concept 55 heeft in tegenstelling tot de Compact 5 CNC een wisselaartje met 8 posities (ik denk dat ik ofwel mijn wisselaartje nog een keer ombouw, of ga kijken of ik een Concept 55 wisselaar kan vinden, de behuizing is identiek, dus past ie er zo op.
ik zou em wel ombouwen naar een moderne besturing overigens (de mijne draait op EdingCNC), en de home-sensor op de Z as op een andere plaats monteren, nu zit ie in de vaste kop, hetgeen betekent dat de slede naar de vaste kop moet bewegen om te refereren, en dat kan problemen geven als je eens een groter werkstuk in de machine hebt zitten…
met een 8 positie wisselaar overigens heb je ook een wat kleinere maximale werkstuk diameter, de Compact 5 CNC, daar kan ik net een horlogekast op draaien (ø64mm), ik denk dat je met een “concept 55” niet groter kan dan 55 mm (hence the name)
nauwkeurigheid van deze machientjes is gewoon goed… toen ik de P1lot One kasten aan het draaien was, was er maar 1 beitel die ik na 40 kasten 0.01 mm moest bijstellen…als dat nou alles is?
Ik heb een gele besteld, ben benieuwd!
Pro tip: laat je klanten in de illusie dat ze speciaal zijn en je exclusief met alle aandacht aan hun project werkt.
Haha Ik heb het idee dat @Arie_Kabaalstra zijn klanten liever het idee geeft dat hij speciaal is
Da’s inmiddels algemeen bekend…
Dat gaat niet meer op, als 200+ exemplaren verkoopt binnen 3 dagen…
Hij kan de tooltjes niet afmaken omdat de boortjes nog niet binnen zijn…
Dus logisch dat 'ie verder gaat met ander werk.
Het zou een volslagen illusie zijn om te denken dat Arie van 200 tooltjes kan blijven bestaan.
Leuk om te zien? Heb met mijn andere bandentools niet echt een BAND (hahaha - sorry) maar met deze nu al. Worden dit toevallig ook nog de gele?
En dat ga Jij voor mij bepalen?
moe nie gekker worre…
Of as wy hjir in Fryslân sizze: “Mei ik jo wat freegje?.. dôge jo wol?”
'k heb vanmorgen nog wat programma’s aangepast, en vanmiddag een paar sets dopjes gemaakt…
Nu nog even netjes een backup van alle programma’s maken…
@Arie_Kabaalstra
Jan respect voor je uitleg en mooie foto’s!
Vooral dat je de moeite neemt om (ons) de kopers op de hoogte te houden met de voortgang op onze tooltjes. Chapeau
Flauw.
Wat is de marge denken jullie?
Bij een commercieel uurtarief waarschijnlijk 0 of negatief…
Dank
Ben ik ook bang voor.
Hoop Iig dat Jan er iets aan over houdt waar hij blij van wordt.
Bijvoorbeeld…
Ondertussen in Bakhuizen…
protootje klaar voor elke kleur… Blauw mag wel een haartje donkerder en 't groen ook… voor de rest ben ik wel te spreken over de kleuren.
omdat ik vanmiddag de EMCOturn 120 omgebouwd heb voor het draaien van bodies, kon dat ene “Tooltje” eruit, op die plaats zit nu een boortje ø2.6
'k heb er dus even een beter fotootje van geschoten…
Zelf geslepen dus van een freesje dat “over de houdbaarheidsdatum” was.
Eerst een stukje tot de helft van de dikte geslepen, en daarna schuin weggeslelen tot de bovenkant om het snijvlak te krijgen, Daarna de diverse vrijloopvlakjes ingeslepen.
Tot voor kort wist ik dus niet dat deze dingen tegenwoordig nog geen 30,- kosten… eerst maar eens een catalogus aanvragen, en dan eens wat bestellen…
met name die axiale groefbeiteltjes komen goed van pas bij het steken van pakkinggroeven in horlogekasten…
Thanks… qua ontspanning… tja…
hieraan verder werken is voor mij ontspanning… Ben ik dan altijd met mijn werk bezig?.. nou… ja… bijna…
Maar het bedenken van een machine is iets waar ik gewoon veel plezier aan beleef.
Met dit als basis (mijn EMCO Compact 5 CNC naar een complete dichte machine, op basis van een besturingskast van de EMCOtronic TM02 besturing, zoals die op mijn EMCOturn 120 zit, ik heb een tweede exemplaar kunnen bemachtigen, van een vriend die een grotere EMCO Draaibank gekocht heeft, en daar ook een moderne besturing op gezet heeft…
Die kast had ie in eerste instantie “Geklikoneerd”, maar die ben ik dus op gaan halen, er zat wel een deuk in… maar dat was met een krik, een stuk profiel en een hamer snel genoeg verholpen…
met dat soort dingen ben ik dus in mijn “Vrije tijd” bezig… voordeel van alles vantevoren bedenken is dat wanneer je het gaat maken… niets meer hoeft uit te vinden… tegen die tijd heb ik alles op tekening staan…
Jij leest alleen wat je wil lezen, om er vervolgens zo op te reageren…zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Als je mijn voorgaande commentaren had gelezen, en jammer dat de drie voorgaande topics over Jan zijn producten zijn verwijderd, dan had je al twintig keer kunnen lezen dat ik Jan zijn succes gun. Vind ik dat hij veel blaat en weinig wol heeft? Ja, dat zeker. Vind ik dat de kwaliteitscontrole te wensen over laat? Gezien de Pilot1 en de foto’s van de Instrument horloges, ja, ook. Denk ik dat het langer gaat duren? Ja, dat ook.
Maar hoop ik dat deze order hem straks de boost geeft die hij, na een zeer vervelende periode, zo hard nodig heeft? Ja, dat ook. Hoop ik dat hij straks ipv boterhammen arresteren in de avond bij paps en mams, een keertje een dikke biefstuk kan eten? Ja, ook dat. En als ik zie hoe de progressie is, aan de hand van wat nu gemaakt is, dan denk ik dat dat hem zomaar eens zou kunnen lukken. Koop ik er dan eentje? Wellicht. Als ie er goed uitziet en de reviews hier op het forum zijn positief, dan zeker, op dit moment nog niet. En niet omdat ik dat tooltje nodig heb, puur om een mooi initiatief te steunen, als je mij kent weet je dat ik bijna elk initiatief steun.
Om met jouw commentaar, op mijn reactie, zo te reageren is pas vals en tendentieus bovendien. Om mij een Kabaalstra basher te noemen, is niet alleen vals, maar ook op de man spelen. Desondanks wens ik je een fijne zondag.
@Arie_Kabaalstra @Ruud , succes de komende periode en ik hoop op een mooi resultaat tot tevredenheid van degenen die er eentje besteld hebben
Ik hou van nieuwe woorden, dit is voor mij een nieuw woord,bedankt