Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Je vergat “ongefundeerd en nodeloos kwetsend” :wink:

Maar even serieus: je uitleg is denk ik wel goed.
Er is een groot aantal herhalingen geweest van vragen over de leverdatum. Daarop is wel een antwoord gekomen (dat steeds wegzakt door de hoeveelheid posts), maar de herhalingen en suggesties over lang wachten irriteren velen.

Ik denk dat er daarom vrij scherp op je gereageerd is.

Zelf heb ik op een aantal punten me ook kritisch uitgelaten over de aanpak door Arie. Hoezeer ik hem ook mag en het beste gun, ik zou sommige zaken anders aanvliegen. (En het is zijn onderneming en dus ook zijn keuze, al hoop ik vooral dat Arie denkt over de tips die hij krijgt en ze weet te gebruiken.) Daarop heb ik dezelfde verwijten gekregen als jij, SuperC.

Dit, terwijl ik Arie zelfs een opdracht heb gegeven en wat heb geprobeerd te helpen met wat uurwerken.

8 likes

Prachtverhaal. Ik hoop dat het klopt. Er was steeds een vrij irritant ondertoon te bespeuren in diverse van je voorgaande berichten waarin je je kritisch uitliet, ondertussen Jan een worst voorhing, maar, zoals vaak met een worst voorhangen, daar wel eisen aan ging stellen. Alsof de tweede of de derde week van oktober enig verschil maakt… dat komt over als valse interesse, zuigen en traineren. Het herhaaldelijk vragen naar een actuele planning, terwijl die meermalen gecommuniceerd was, helpt niet om een positieve indruk te krijgen van je bijdrage.

Nu ben ik een eikel, dus het had gekund dat ik de enige was die dit zo opvatte, maar het tegendeel blijkt waar.

Gezien je epistel, wil je ons (of op z’n minst @hendrik) overtuigen van je goede bedoelingen. Mooi wanneer dat zo is. Maar gezien de indruk die je eerder hebt achtergelaten, is het wellicht verstandig kritisch te zijn op je eigen manier van communiceren. Dat had een hoop ergernis en onbegrip voorkomen.

Hopelijk ga je ook een keer genieten van zo’n tooltje. Dat gun ik je van harte. Al zit de magic 🪄 wel in het nu (en hopelijk in vervolgprojecten van Arie :muscle:). Maar jouw eisen zijn kennelijk niet behaald, misschien maar goed zo, dan hoef je er niet meer zo bovenop te zitten.

11 likes

Precies dat, maar ik heb het er verder niet meer over.
Blijft jammer dat u er zoveel tijd insteekt :scream:

4 likes

Ik stelde geen eisen, voor mij moest het aan twee voorwaarden voldoen, wilde ik het interessant vinden. Een acceptabele prijs en een levertijd voor het eind van het jaar. Of het eerste week oktober of laatste week december zou worden, maakt idd voor die voorwaarde geen enkel verschil. Overigens is de levertijd nooit exact gecommuniceerd, alleen “het streven naar tweede week oktober”. En alleen door Ruud, Jan heeft dat volgens mij nog nergens exact genoemd. Maar goed, boeien, want het maakt verder blijkbaar niemand wat uit.

Op de prijs ben ik al begin september afgehaakt voor die mogelijke order van 100 stuks. Ik had in mijn hoofd dat zoiets toch voor om en nabij de prijs van een Bergeon moest lukken (een Zwitsers kwaliteitsproduct met perfecte afwerking). Met de inzetjes en een funky kleurtje gaat ie meer dan het dubbele kosten van een Bergeon. Ambacht mag wat kosten, zeker als je er maar eentje koopt, maar deze prijs schoot mijn doel iig ruim voorbij. Overigens, al in een vroeg stadium met Ruud besproken.

Ik vind nog steeds dat je kritisch mag zijn, ik vind ook dat je meerdere keren mag vragen naar een concrete levertijd. Dat er een aantal dit percipieert als zuigen, dat ligt volledig bij hen (hoe ik het ook formuleer, sommige leden denken direct dat ik het negatief meen). Voor nu weten we een inschatting, en dat is dat Jan er 24 per week zou kunnen leveren, dus met de kerst is de volledige order wss geleverd. Ruimschoots binnen mijn tweede voorwaarde :+1:.

Voor de rest, wacht ik het verhaal vrolijk af en hoop dat iedereen er enorm tevreden mee zal zijn.

7 likes

Ik ben het wel eens met de schrijvers boven je laatste bericht.
Het begon te ergeren toen je duidelijk had aangegeven er geen te bestellen, Ruud aangaf dat 11 oktober de eerste geleverd worden en je meerdere keren bleef, ja ik zeg het zols ik vind, zeuren om een leverdatum.

Niet bestellen = niet vragen om leverdatum = want je krijgt er geen

5 likes

Heren. Ik heb er geen issue mee en voor zover ik weet Jan ook niet. Er is gesproken, en daar kwamen we niet uit.

No big deal.

Nu moet Jan vooral tooltjes gaan draaien. :stuck_out_tongue:

12 likes

Mensen laat het rusten man. :roll_eyes:
@SuperC heeft nu al een paar keer ruimschoots in reactie zijn verhaal verteld. Wat je verder ook vindt, de heren om wie het gaat zien geen probleem. Volgens mij is de kous inmiddels wel af.

Kabaalstra lijkt wel een bekend merk. Noem de naam in een topic en genoeg typevoer voor discussies over prijs, verkrijgbaarheid en (anti)fanboys leidend tot bans, overspannen mods en topicvervuiling. :joy:

7 likes

Nu de tooltjes nog. :stuck_out_tongue:

3 likes

De kousen liggen in huize Kabaalstra krokant en wel onder het bed.

1 like

Who cares.

Ik, leuk om te weten :slightly_smiling_face:.

Vraag je dat ook aan Schaap & Citroen als je je nieuwe Rolex past?
Vrij ongepaste vraag mijn inziens.

Is de tool je 30 euro waard? of niet?

7 likes

Tool 30
anodiseren kleurtje 2,50 (optie)
inzetjes 2,50 (optie)
verzending 2,50 (verplicht)

En het antwoord mijnerzijds: ja, is het me waard. dus besteld.

Krijg alweer een notificatie, net nadat ik de handdoek in de ring heb gegooid :scream:
En nu moet ik 10 minuten wachten om mijn bericht te bewerken?
Zucht

1 like

Lollig om te zien hoe men hier onderling aan het ruziën is wie mij de grootste eigenwijs vindt… :joy:

Vandaag even rustig aan gedaan… 't is “weekend” naar het schijnt…
'k ontdekte vanmiddag nog wel iets vervelends…

Als ik op de EMCOturn 120 in een programma een M30 commando zet… dan wist ie alles wat er verder nog onder staat… en da’s wel Kødt… want… voor de body is het zo dat ik eerst de ene kant draai, dus vlakken, gaatjes boren met ø3 en ø2.6, 't stuk voor de buitenschroefdraad, en de groefjes… dan kan ik em afsteken…

dat doe ik laten we zeggen 200 Keer… dan ben ik een kleine 5 meter titanium verder, en dan moet ik de andere kanten nog gaan bewerken… en dat is alleen maar op lengte draaien, gat ø3 boren (want met ø2.6 ben ik vanaf de andere kant al diep genoeg gegaan… 'k “prik” em er alleen nog even in om de braampjes weg te poetsen, 't stuk voor de schroefdraad draaien… en dat is het dan…
Dus… ik had bedacht… ik zet een \ voor de regels waarbij ik een beitel als aanslag voor de lengte gebruik… want dat is voor de 2de bewerking niet nodig… die aanslag zit in de spantang. en dan zet ik een M30 in het programma… en dan stopt ie daar…

Helaas… dat ging goed voor de bodies die ik tot nu toe heb gedraaid… ik wilde er vandaag nog een paar gaan maken… maar de onderste helft van het programma is dus nu verdwenen…

Leermomentje… (en weer een reden om de machine zo snel als mogelijk om te bouwen naar EdingCNC)

Wat Wél goed ging vandaag…

'k had nog wat restanten Aluprofiel liggen van een aantal werkbankprojecten…
een kort stukje door’t gat in de machinebeplating, een langer stuk aan de buitenkant er tegenaan geschroefd, en zo zit dat dan vast…

't is net Fischer-Technik, ik kan daar dus zo allerhande andere stukken materiaal tegenaan schroeven, zoals een lang stuk 80x 40, en in de groef ligt nu een Meterlengte Titanium,

Dat voorkomt dat de boel gaat zwabberen als ik de machine naar 1600 Toeren jaag… 't maakt alleen een teringherrie…maargoed… daar heb ik oordopjes voor, en morgen haal ik wel even een metertje Tyleenpijp… dat dempt wel een beetje.
Gebaseerd op de ervaringen die ik hiermee op ga doen, ontwerp ik dan gaandeweg wel een definitievere oplossing…

Eerst maar eens een programma voor de voorkant, en een programma voor de achterkant van de bodies maken… en die morgen maar eens vol goede moed induimen…

6 likes

Misschien onbeschoft maar als update, ben je al begonnen? Zo ja hoeveel zijn er al gemaakt ?

zie boven…

Nou Jan, ik denk dat iedereen alhier u het beste toewenst.
Nu gewoon “gas op die lollie” a.u.b. :innocent:

1 like

Ik zie het niet, heb waarschijnlijk over het hoofd gezien maar zie het nogsteeds niet.

9 likes