Hoeveel? Of niets?
Hoe zit het, voor een leek als dat ik ben, dat er een klaar product ligt op de foto, maar blijkbaar nog geen programma definitief is geschreven?
Simpel gezegd… met een handzaag kun je een stuk materiaal doorzagen, met een Cirkelzaag gaat het beter…
ofwel… ik heb een aantal programma’s, maar die zijn nog niet geoptimaliseerd,
't programma voor het afronden van de doppen is klaar, het programma voor het draaien van de doppen is klaar ,alleen wil ik daar nog 1 boorbewerking aan toevoegen, om 't braampje aan de binnenkant weg te halen, iets dat neerkomt op
T0710
G97 S320
G00 X0 Z1 M03 M08
G00 Z-9
G01 Z-12 F 60
G00 Z1
G00 T0000 X60 Z60
Toevoegen in het programma.
dat duurt een paar seconden langer, maar bespaart me een handmatige bewerking die net zo lang duurt… liever dat de machine het dan voor me doet…
Ook het bewerken van het oogje is nog niet naar mijn zin, mogelij k ga ik daar toch met 2 gereedschappen werken op de freesbank… gewoon omdat dat beter gaat… al kost het me dan wel iets meer tijd…
Zolang het nog altijd sneller is dan de tijd die de draaibank nodig heeft om een dopje te draaien… verlies ik nog steeds geen tijd…
Prototypes verkregen uit allemaal losse stukjes codes/bewerkingen welke nu nog ‘seriematig’ geproduceerd moeten worden nadat Jan de code samengevoegd/geoptimaliseerd heeft?
Er zijn nu dus 6 tooltjes gemaakt. En in principe moet het eerste tooltje vanaf 11 oktober de deur uit…
Zolang het eindresultaat vergelijkbaar is maakt de code versie niet zo uit… toch?
Lekker agile
Duidelijk.
Mooi zo.
Jij wil Jan nog even op de kast hebben op zondagavond?
Hoe zou mijn opmerking Jan op de kast moeten krijgen?
eh… laat ik het zo stellen… als het om enkelstuks gaat?.. nee… dan niet… dan is mijn Code als Windows 3.1
met de code zit ik nu op Windows XP, maar ik wil de upgrade naar Windows 10 maken aleer ik echt ga produceren…
Morgen wil ik dat dus in orde gaan maken…verder heb ik zoals eerder gezegd nog eens stuk Tyleen pijp nodig, en een stofjas. 't begint frisjes te worden in de werkplaats,ik heb daar gezien de momenteel beperkte electrische installatie geen kachel
Daar is wel meer voor nodig…
Momenteel ziet mijn bureaublad van de PC er zo uit. Links. dat herkennen julie wel, HF, midden het nieuwe programma, rechts het oude… gewoon copypasten wat bruikbaar is, en daar wat nieuwe code tussen frotten…
Enkel op verzoek. Bij Tüv. Wel tegen een kleine meerprijs. Voor 10 mille doen ze wellicht een testje voor je, met beknopt rapport. En onderwijl lachen die gasten zich een krul in de l*l
Ik snap t
Ik draag al een poosje zo’n sleutelhanger aan mijn eigen bos, en het is mij nog niet gebeurd dat er een dopje los kwam… daar zijn ook de Rubber ringetjes voor.
Er zit een “Kamertje” van ø6.8 mm in het dopje, de O-ring is 7 mm aan de buitenkant, dus heb je 't laatste stukje wat extra wrijving als je de dop erop draait, en als je 'm losdraait het eerste stukje… een soort “soft Close” als het ware…
Dat zijn enkele nog prė-productiemodellen daar de feitelijke productie nog moet beginnen. Maar dat proces moet kennelijk nog eerst geoptimaliseerd worden. Als ik het goed begrepen heb. Als de tooltjes met dezelfde voortvarendheid geproduceerd worden als dat de verslagen vanuit de werkplaats elkaar hier opvolgen dan heb ik er het volste vertrouwen in dat alles prima in orde komt.
Officieel wel… maar als de productie modellen er hetzelfde uitzien en werken maakt het natuurlijk niet zo uit.
Dat klopt, de productie zal steeds beter gaan lopen naarmate er meer tooltjes gemaakt worden. Je moet eerst leren kruipen voordat je kunt gaan lopen natuurlijk😎
Daarom. En tweaks in de software maken maakt daar mi ook deel van uit.
Edit. GAAT LEKKER HIER.
5a65742068656d206f70204a616e2c206865656c207665656c2073756363657320656e206f70206e6161722064652076696a66686f6e64657264207374756b7321
Wat is je punt?