de laatste 3 “preproductie” modellen, te weten de Gele, de Rootbeer en de blanke zijn al verbeterd tenopzichte van de eerste 3 (de Groene, Blauwe en Fuchsia), omdat ik daarin de hele binnenkant voor de schroefdraad nabewerkt heb…
Ik draaide in eerste instantie al een schuin kantje achterin het deel voor de schroefdraad, maar dat is dan “getrapt” en dat ziet er gewoon niet fraai uit (al is het 10 mm diep in het dopje, In de huidige versie van het programma wordt dat nog even nagedraaid, zodat het netter is…
Daar komt dus nog die boorbewerking bij, om het braampje daarvan weg te halen…
Dat snap ik… maar als je t braampje weghaalt met handbewerkingen of met je tooling maakt in principe niet uit… zolang dat braampje maar weg is.
Kan t nog steeds een final zijn ondanks t proces inmiddels is aangepast.
Spreekt u geen ASCII?
Nee, ben ik te BASIC voor
Dan zal ik maar helemaal niet beginnen over:
private string MakeRTF(List list, string before = “”, string after = “”)
{
sb.Clear();
sb.AppendLine(@"{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1031{\fonttbl{\f0\fnil Consolas;}{\f1\fnil\fcharset0 Consolas;}}");
sb.Append(@"{\colortbl ;");
foreach (Color c in tokenColors)
sb.AppendFormat("\red{0}\green{1}\blue{2};", c.R, c.G, c.B);
sb.AppendLine("}");
sb.AppendLine(@"\viewkind4\uc1\pard\f0\fs20\cf1 " + EscapeRTF(before));
foreach(Token t in list)
switch (t.type)
{
case Token.TokenType.keyword:
sb.Append("\cf4\b " + EscapeRTF(t.text) + “\b0 “);
break;
case Token.TokenType.linecomment:
case Token.TokenType.blockcomment:
sb.Append(”\cf3 " + EscapeRTF(t.text));
break;
case Token.TokenType.quote:
sb.Append(”\cf2 " + EscapeRTF(t.text));
break;
default:
sb.Append("\cf1 " + EscapeRTF(t.text));
break;
}
sb.Append("\cf1 " + EscapeRTF(after));
return sb.ToString();
}
(wie’t herkent mag het zeggen)… naast ISO RS247D beheers ik nog een aantal andere programmeertalen…
Goed idee
Dit is duidelijk stringbuilder #C maar ik zie nu ook wel waar het misgaat met die backslash. Op deze manier wordt het pas voorjaar 2022
Doe. Dit. Nou. Niet. Er zijn veel mensen heel vaak aan het werk. Die zorgen dat overal het licht aan is, dat er eten op de plank ligt, dat auto’s blijven rijden, en dat wonden verzorgd worden. Jij gaat misschien 200 totaal overbodige tooltjes maken, op een hopelijk redelijke termijn. Voorlopig is het vooral nog veel gel#l en eindeloze omtrekkende bewegingen.
ASCII, je weet dat dat gewoon een byte is toch. 256 mogelijke waarden in 8 bit.
Dit is een geen ascii. Dit is een string die een stel getallen en letter bevat. ASCII kan ook ESC bevatten, of een Line Feed.
Ja je moet het wel eerst omzetten naar HEX natuurlijk
't is ook een “hobbyprojectje”, maar als jij verstand hebt van C#?.. 't is inderdaad stringbuilder, voor Syntaxismarkering, omdat ik graag een “klein editortje” heb speciaal voor G-Code (RS 247D), Ik heb wel een programma dat ik daarvoor kan gebruiken, maar daar zit heel veel zooi in dat ik niet gebruik, en door het zelf schrijven van een Editor, kan ik dat ook koppelen met de API van mijn CNC besturing… zoals het bestandje openen in de besturing vanuit de Editor, of CNC dialogen openen vanuit de Editor om cycli middels een dialoog te programmeren… Immers:
Is een stuk eenvoudiger en veel uitgebreider dan
G84 X6. Z-5 D3=250 F100
middels die dialoog kan ik namelijk de voor-en nabewerking in één keer programmeren, met verschillende gereedschappen, als ik de voedingssnelheid 0 programmeer dan slaat ie dat deel over, en kan ik bijvoorbeeld alles eerst voorbewerken, dan wisselen en nabewerken… dat scheelt bij een beetje complex werkstuk al snel een paar keer wisselen van gereedschappen…
500 stuks?.. daar zal wel wat levertijd op zitten… zoveel titanium heeft mijn leverancier niet op voorraad.
hij heeft zijn website nog niet bijgewerkt, maar als ik me niet vergis, heeft ie nog maximaal 16 meter op voorraad
Er werd me bij een uitzenburo eens gevraagd of ik CNC machines kon programmeren…
Ik antwoordde daarop: “ik spreek vloeiend Heidenhain, en ISO G-Code in Mitsubishi, Brother Fagor en EdingCNC Dialect, een beetje Visual basic.net C, C# en Epoc, verder nog verschillende dialecten Basic, Daarnaast ook nog mijn eigen ontwikkelde programmeertaal voor mijn eigen CNC machines… does that answer the question?”
Ik krijg zo’n idee dat tegen de tijd je bij het 200ste tooltje ben de leverancier wel weer voorraad heeft.
Ik hoop dat het antwoord “ja” was in plaats van een blik van totaal onbegrip
We vragen het niet aan Arie, we zetten op dit forum toch ook hele debatten op over de marges van Rolex en of dit het waard is?
Waarschijnlijk niet.
@Arie_Kabaalstra , nog één vraag dan… Van mijn kant.
24 stuks per week? of per dag? 24 per week is écht heel weinig… Toch?
Je moet per product wat je maakt een programma inladen toch?
Is het niet handiger om dan bijv. eerst 100 dopjes, dan 100 tussen stukjes & dan 100 andere dopjes te maken? Ik zie daar wel wat tijdswinst in…24*30 euro in 1 week, dat kan nooit de bedoeling zijn want dat is 720 euro omzet, minus kosten ed houd je alsnog net droog brood over?
Anyway, voordat dit als commentaar wordt gezien; is het niet, ik ben gewoon benieuwd. Verder niet teveel vragen… (kort & bondig antwoord? geen zin om te typen sla de vraag dan maar over. )
Mand!
Ohw wacht, dag.