Jaren met een Psion gewerkt onderweg.
Geniaal spul.
Waarvoor dank…
Dit hele project is voor mij ook een fase van persoonlijke groei, P1lot One was ook zoiets… een forum-samenwerking… toendertijd een team van 5 man…
nu?.. Heb ik alleen @Ruud… hoewel ie niet fysiek betrokken is bij de productie, is ie wel een heel belangrijke schakel in dit hele verhaal… hij heeft de webshop opgezet, heeft de orders in Google Spreadsheets overzichtelijk gemaakt, zodat ik een lijst heb met alle bestelde versies en aantallen…
Het sloeg hierop, waar ik het mee eens ben;
Ook omdat ik mij ook al een paar keer heb afgevraagd hoeveel tijd in al die berichten is gaan zitten, wat er in die tijd ook gedaan kon zijn.
Dus dan vind ik deze reactie behoorlijk raar.
Zullen we niet elk dingetje zo negatief mogelijk interpreteren?
Voor mezelf sprekend, ik zie voldoende voortgang en ik heb er alle vertrouwen in dat het geleverd zal worden. Sterker nog ik zie meer commitment dan waar dan ook. En ik zie hier en daar een onschuldig grapje tussendoor, in reactie op.
Laat die man ook even een fijn moment hebben dat hij hier een succes heeft. En dat hij daardoor lekker in zijn vel zit. Ik gun dat iedereen. Ik ben blij voor je @Arie_Kabaalstra.
Hooguit… Naast Ruud de webshopmaster op termijn een PR adviseur of woordvoerder nemen om dit soort reacties te voorkomen
Intussen vermaak ik me met zijn verhalen en technische taal waar ik niks van snap
Dat Jan zijn extra tijd hier op hf besteed en wij daar een mening over hebben is situationeel. Als hij een krant zou gaan zitten lezen, kraait er geen haan naar.
Jeetje mineetje. Dat gemeut en gepietlul over een man die ons graag meeneemt in het proces en zijn werkwijze.
Als hij tussendoor niet zou typen was hij een dag eerder klaar. Zoveel tijd zit er in typen. Een hele dag verdoet hij aan iedereen informeren en (hopelijk, mij in ieder geval wel) enthousiasmeren.
Maak je niet zo druk en wacht het af. Of heb je echt heel erg veel haast om dit te krijgen?
Niet zoveel als je eerst moet wachten op de hardmetalen boortjes…
Wel eens in een dergelijke werkplaats geweest?
Als die machine draait heb je alle tijd om te typen.
Zeker, ik vind het ook allemaal prima. Echter ik kon me goed in de woorden vinden van @malus65 en besloot dat te vertellen.
De toon van dat bericht was al wat gek maar heeft ie snel wat aangepast met het volgende bericht.
De daarop volgende toon ook wat vreemd naar mijn mening. Uiteindelijk was de bestelling juist om hem te supporten en ga ik het waarschijnlijk geeneens gebruiken, en nog vele anderen met mij denk ik.
Jaaaa die was fijn he ! Dat toetsenbord en die infra rood link! Geniaal !
Damn was hem bijna vergeten.
Beetje off-topic, maar gaaf ding.
de Astro Slide, waaraan ze momenteel nog ontwikkelen… die’s nog gaver… de Gemini moet je openklappen als je een telefoontje aanneemt… zodat je met ᕋOIUYTЯƎWϘ op je wang loopt nadat je hebt opgehangen…
de Astro Slide heeft het scherm aan de bovenkant, je klapt em niet open, maar je schuift em open… bij “normaal” gebruik is het gewoon een iets dikkere telefoon, omdat het toetsenbord eronder zit…
Vanaf het moment dat de Android en Apple’s met mepschermen kwamen… Was ik blij met de mogelijkheden, ze konden alles wat mijn Psion kon, maar ik miste het toetsenbord…
Nu hebben ze bij Planet Computers ('t zijn oud medewerkers van Psion) het toetsenbord van de Psion 5 samengevoegd met een Android/Linux telefoon… dat hadden ze al jaren geleden moeten doen… 't is feitelijk nu een “Chromebook” dat je gewoon in je zak kunt meenemen.
Mag ik dan voor? Ik kan geen band verwisselen nu ben blij dat Arie die dingen wil maken.
Als iedereen goed had gelezen houdt hij zeeën van tijd over als de optimale settings zijn ingesteld en materialen geleverd zijn.
En onderwijl kan hij verslag uit brengen van de vorderingen.
Als het met kerst onder de boom ligt ben ik erg tevreden.
Nou… niet helemaal…
Als alles draait zoals’t moet draaien… krijg ik het druk… maar dan duurt het minder lang. als ik dopjes aan het maken ben,dan vlak ik de voorkant, boor de binnenkant uit, en steek de groefjes op de grote draaibank, klaar?.. Volgende… en dan gaat’t dopje op de kleine draaibank om de afronding eraan te draaien… de lange gaan daarna op de freesbank, om het oogje te frezen… 'k moet er dan voor zorgen dat alle machines zoveel mogelijk draaien… gas erop… en gas erop houden…
een beetje zoals vorige week… toen ik bodies aan het draaien was, en op de andere machine een andere klus aan het doen was…
Momenteel heb ik weer zo’n klus, een achterdekseltje voor een Pontiac uit 1937… 'k moet nog even een ontwerpje maken, en dat doe ik morgenochtend… als dat dan klaar is… kan ik richting werkplaats… verder met onderdelen op de grote draaibank, terwijl ik op de kleine dan dat dekseltje maak…,
Hopelijk komt UPS ook een beetje vroeg… zodat ik morgenmiddag de nieuwe boren in de draaibank kan knopen, zodat ik “volgas” kan…
1e levering in de week van 11 oktober lijkt me dan ook wel mogelijk…
Het hoeft ook niet op dag 1 van de geprognosticeerde week
zoals eerder opgemerkt, de Inzetjes… 'k hoop ze snel binnen te hebben…
Volgens de site van Boley is de order verstuurd!.. Woensdag?.. ik hoop het… 't moet wel uit Duitsland komen…
Nou… morgen dus even flink aan de gang in de werkplaats… misschien moet ik dan maar even kleinere batches maken… zodat ik eerder over kan gaan tot levering…
eh…niet altijd… één machine draaiend hebben is prettig… 2 machines is fijn… 3 machines is geweldig… ik wil me geweldig voelen… dus streef ik ernaar om als het even kan 3 machines aan de praat te hebben, als het werk dat toelaat…
Precies @Arie_Kabaalstra om leverdatum te halen… er zijn geen afgesproken aantallen. Zorg dat de eerste verstuurd is dan ben je er…
(en voor diegenen die het zich afvragen dat is wat de zuidas-big-five-consultancy kantoren elke dag doen )
Ik kan niet wachten!
Zoals eerder gemeld… 'k doe mijn best… denk je dat je’t beter kan?..
- EMCOturn 120: 2000.-
- EMCO Compact 5 CNC: 1500.
- Beagle VMC 2814: 13.000.-
- PC: 800.-
- 2D & 3D Cad software: 2000.-
- Cam software: 200.-
- materialen : 500,-
- Gereedschappen: 800.-
- Paar jaar ervaring opdoen met het programmeren : Onbetaalbaar (indicatie 38.000,- per jaar.
maar… graag gisteren leveren…
'k heb in de afgelopen jaren met hangen en wurgen ('t brood uit mijn bek sparen, zoals mijn grootvader zaliger het altijd kernachtig duidde) mijn machinepark op kunnen bouwen. en hier en daar wat software kunnen kopen.
Nu sta ik voor de taak om dat allemaal zo optimaal mogelijk te gebruiken…Alles gaat automatisch, maar niets gaat vanzelf…