Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Ik verstuur 500 pakketten per jaar, bij PostNL had ik vrijwel continu minstens twee onderzoeken naar vermissing tegelijk lopen, ik ben overgestapt op UPS, geen enkele vermissing meer en ook nog veel sneller. Via Sendcloud trouwens praktisch even duur.

1 like

Op het gevaar af dat ´t hier een “klagen over pakketbezorgers” topic gaat worden, vermoed ik dat de fout niet bij UPS ligt…

Over het algemeen komen de pakketten via DHL en UPS hier altijd stipt aan… DPD en PostNL maken er een zooitje van… met name PostNL.

Bewijzen heb ik niet, maar het vermoeden rijst dat de alhier dienstdoende "Hoooi!.. "

image

Postbode Siemen, liever gewoon Fiebeldefors doorrijdt naar’t servicepunt, om aldaar zijn pakketjes te dumpen, dus… want hij moet werken immers…

kaartje in de bus frotten gaat sneller… morgen ophalen… Dááág… Bij’t servicepunt deelt men dit vermoeden… gezien de groeiende hoeveelheid pakketten die daar ingeleverd worden om opgehaald te worden, omdat de ontvanger niet thuis zou zijn… ze worden er daar minder vrolijk van… Met DPD heb ik vergelijkbare ervaringen…

Goed personeel is blijkbaar voor dit beroep niet meer te krijgen, 'k heb begrepen dat ze per afgeleverd pakket betaald krijgen… dus… Hup… naar’t servicepunt, en Cashen… dat lijkt de huidige gang van zaken te zijn…

DHL laat ik als dat mogelijk is leveren op 't servicepunt, ik krijg een mail zodra het daar ligt, en dan kan ik 't ophalen in Aldemardum, zelfs als ik op de fiets ga ben ik met een half uurtje wel weer terug…

Juist… Net nog even gekeken op de site van de leverancier… en NU pas… is de status gewijzigd in “Verzonden”… dus zal het spul morgen wel komen… Fout van de leverancier dus… en niet van UPS…

Morgen komt ook het drukwerk voor de Rikketik binnen…Hopelijk een beetje bijtijds… dan kan ik morgenmiddag in elk geval Meters maken… zal tijd worden ook…

De inzetjes zijn in elk geval verzonden… zoveel is zeker… maar een Tracking heb ik daar (nog) niet van…

1 like

Ik wil toch even een pluim uitdelen aan onze vaste bezorgers, ongeacht de werkgever PostNL, DHL, DPD of UPS alle netjes en keurig op tijd. Ook in onze straat is men niet te beroerd om het even voor elkaar aan te pakken. Voor versturen heeft de DHL mijn voorkeur, goede prijs en servicepunt om de hoek, en vaak ook voor de ontvanger zodat deze op een eigen tijd het pakket kan ophalen bij zijn servicepunt. Kortom, ik zal het afkloppen, mij hoor je niet mopperen.

Back on topic, morgen zal die boor er best zijn en kan het proces verder.
Heb je in de tussentijd nog eens een camera een video laten maken van een van de stappen? Of is daar nog niet het juiste moment voor?

1 like

if you pay peanuts you get monkeys. Volgens mij werkt het gros van die mensen onder erbarmelijke omstandigheden. Slapen soms zelfs in hun bus op een depot (buitenlandse werknemers) Lang leve de privatiseringen.

15 likes

En dat….is dus niet hoe het werkt. Want anders zouden ze direct doorrijden naar de Bruna vanuit het depot. Ik snap je frustratie met postbezorgers, maar de meesten hier werken echt de benen onder hun lijf vandaan om maar niet in een bijstandssituatie terecht te komen en daar te blijven.

22 likes

Al die mensen die vinden dat @Arie_Kabaalstra de tijd die hij in de HF stukkies steekt, beter in de productie kan steken: kijk even naar het tijdstip vanhet posten van die stukkies: 90 % op een tijdstip dat 99% van ons al op 1 oor ligt, of in elk geval de warme hap al lang naar binnen heeft gedownload.

Dus Arie, blijf lekker je gang gaan.

16 likes

YES!.. UPS Levert… ruim op tijd… 't drukwerk voor de Rikketik is ook inmiddels binnen…

Gas erop!!

16 likes

Ik heb het even gemist, wat was er ook alweer met deze boortjes?

2 likes

2 woorden… 9 letters… “DUURT LANG”… vorige week Woensdag besteld…

Maar deze boortjes zijn van Wolfraamcarbide (hardmetaal) en die kunnen veel sneller snijden dan een HSS boortje, en ze gaan ook veel langer mee…

3 likes

Nice! Al plannen wat je er mee gaat maken?

14 likes

Spaantjes… heel veel spaantje… en gaten…ik ga hele grote gaten graven… want waar gaten zijn is hoop!.. aldus het superguppy!

3 likes

Gebruik ik ook altijd voor boren in Azobe. Maar die kun je toch ook zo afhalen bij Kroon, Pontmeyer etc?

Breken wel snel als je ze niet recht houdt vind ik.

Helemaal mee eens

2 likes

'K heb ze bij Pontmeyer niet kunnen vinden in de webshop… heb je’n linkje?

1 like

Ik ga meestal gewoon langs. Niet alles staat online volgens mij.

2 likes

Dat is een vernieuwend concept. De meesten hebben juist wel alles online, maar de helft niet in voorraad :joy:

5 likes

Da’s “Maar gewoon HSS-Co”… wel even wat anders dan WolfraamCarbide… daar zit ook wel Cobalt in… maar meer als bindmiddel

3 likes

Ah oke. Denk dat scheelt volgende keer misschien bestellen :+1:t2:

YES :+1:
Draaien als een dolle Arie, met die lekkere keiharde boor van je :grin:

ps : enveloppen en postzegels al in huis ? want het gaat nu hard he !

4 likes