Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Plaatje erbij voor de jeugdigen onder ons Arie…

2 likes

Wie kent het nog?.. 't is alweer 30 jaar geleden dat dit radioprogramma uit de Ether verdween… uit de tijd dat we nog software konden downloaden uit de Ether, op cassettebandjes… toen Internet nog ArpaNet heette…:slight_smile:

4 likes

En al een filmpje van die kneiterharde boortjes in gravende actie?

Nog niet… 'k moet ze eerst nog in de machine zetten… en afstellen… maar eerst ga ik het drukwerk voor de Rikketik even afhalen…

1 like

Voor de Rikketik hoop ik oprecht dat een hoop mensen besluiten om een werkbank van je te kopen, dat is een top product en daar in Houten loopt een significant deel van de doelgroep…

4 likes

Flyers zijn binnen… posters zijn binnen… Da’s klaar voor zondag…

Programma voor de doppen moet ik nog even aanpassen… 'k kan niet dieper dan 17 mm boren met boor 4.5, maar ik moet in totaal 28.3 mm diep,
Eerst 14 mm boren, dan uitdraaien voor de schroefdraad naar 5.6, en dan de rest boren…

straks naar de werkplaats, code induimen, en morgen LOS…
'k heb ook nog een Deksel te maken voor een Pontiac, moet ik nog een ontwerpje voor maken… programma hoeft niet… dat programmeer ik aan de machine, omdat ik dat op de kleine draaibank doe, die heeft een cyclus gestuurd programmeersysteem, bij uitstek geschikt voor stukswerk zoals zo’n dekseltje…

9 likes

Zit daar nou een sluipschuttersgeweer in? Links naast de rode stoel.

Nee… iets ouderwetsers… maar wel in een moderner jasje… een SF handstuk met Samick latten, 32 Pond Recurve handboog… met vizier en stabilisator,nauwkeurig genoeg om 3 pijlen in een borrelglaasje te mikken op 18 meter afstand…

6 likes

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Daarnaast wil ik even melden dat ik het persoonlijk niet erg vind om te wachten. Dat het niet met lightspeed zou gaan kon iedereen natuurlijk zien. Daarnaast vind ik ook dat je af en toe een biertje mag opentrekken, een post maken, stukje wandelen, en even slapen. :wink:

8 likes

Volgens mij was deze aankoop een schot in de roos… :tada:

4 likes

'T is niet dat ik mijn gemak er van neem… maar de voorbereidingen kosten ook tijd, en daarnaast heb ik nog andere dingen te doen.

Sinds Mei 2019 ben ik weer alleen, en met name het eerste jaar viel me dat erg zwaar… dan moet je een ritme terug zien te vinden.

Dat gaat gelukkig de goede kant op, en zodoende kan ik weer meer hooi op de vork nemen.

Ik vind helemaal mooi!..

7 likes

Had je beter een paar 5xd boortjes kunnen bestellen, dan boor je gelijk op diepte.

1 like

Ja, en nee… Ik heb liever kortere boren, en als ik er na het uitdraaien van het deel van ø5.6 opnieuw induik met de boor… dan ben ik ook meteen de bramen kwijt… qua tijd scheelt dat niet heel veel, en… 't is en blijft Titanium… Taai spul…

Maar… 't geeft in elk geval wel aan dat je er over meedenkt!.. 2 zien altijd meer dan 1… al is het vanuit verschillende perspectieven…

5 likes

:rofl:

1 like

Daarom! Ik geloof zeker dat je geen steken laat vallen maar hoop dat je niet vergeet aan jezelf te denken.
Ik vind het één van de interessantste topics hier op het forum en hoop dat je op deze manier doorgaat.

2 likes

Als ik die kaart zo zie drink jij je borrels uit soepkommen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Eh…ja… bij voorkeur wel… maar dat heeft verder niets met boogschieten te maken… :crazy_face:

1 like

Basicode!

1 like

Hulp nodig? :nerd_face:

6 likes

Nah… got that covered… :slight_smile:

2 likes