Daar lijkt het vooralsnog niet op. de Turret is wel goed afgedicht wat dat betreft… en echt lange spanen heb ik niet… , alleen de boorspanen, maar die blijven om de boor zitten…
Ik zal het zo wel zien… eerst maar even een nieuwe beitel slijpen, dan even boodschappen doen, en door naar de werkplaats… de maaltijd is inmiddels gedownload…
Ik spreek doorgaans vanwege mijn mindere ervaringen met deze besturing van “Nafuc” besturingen… maar Haas is helemaal erg…Ik denk dat de Formule 1 auto’s een betere besturing hebben dan de CNC besturingen…ofwel… ik zit liever in een taxi met Mazepin achter het stuur dan aan de knoppen van een HAAS CNC…
De stand na vanavond… ik ben maar niet in de Parameters gaan “klooien”… maar ik heb veiligheidshalve een paar M0’s in het programma gezet, en gewoon een kwak olie over de wisselaar gekiept, op de plaats waar vuil zich het meest waarschijnlijk op kan hopen.
Je moet dan wel bij elke gereedschapwissel weer start indrukken, nadat je je hebt overtuigd van een succesvolle wissel, met het gereedschap vergrendeld.
't is net als bij de tandarts… kiespijn over… heel de avond zonder morren gedraaid… met bovenstaande als resultaat… nu nog even draad tappen in de dopjes, afbramen, schoonmaken, etsen en Anodiseren… dan kunnen ze straks (morgen vroeg) mee naar de Rikketik… 't biertje zal wel smaken straks…
Zo… alle dopjes zijn getapt… Ik zit er hard aan te denken om 't binnendraaibeiteltje te veranderen… om daar een binnenkamer beiteltje van te maken, zodat ik achter de voorste 5 mm naar een grotere diameter kan draaien… dat zal aanzienlijk schelen met het tappen van de draad denk ik…
Maandag maar even kijken… eerst even de onderdeeltjes in de “kookwas”… even een glaasje fris downloaden, en dan Anodiseren…
De meeste bezoekers vonden de Straptool “grappig”… om een markt te creëren moet je meer doen dan alleen een product aanbieden… zoveel is inmiddels ook wel duidelijk…
Wat de werkbanken betreft… wel een handvol mensen gesproken, maar nog geen concrete bestellingen, zoiets moet ook altijd even “indalen”…
Toch eens zorgen dat ik de Volgende Rikketik een werkbank heb staan…