Een goede tip .
Och,ik blijf de rode zigzagdraad volgen; tis een luxe hebbedingetje !
Waar ik enorm nieuwsgierig naar ben is hoe dat anodiseren nou precies gaat. Komt daar ook een filmpje van? Moet je die hele body dan anodiseren en draai je daarna weer een stukje af zodat alleen de groeven een kleur hebben? Of kun je alleen de groeven een kleur geven?
Als ik het goed gevolgd heb, dan hele body anodiseren en dan weer schuren zodat alleen groeven kleur hebben.
Ja, ik anodiseert de hele Tool, dat wil zeggen, alles wat ondergedompeld wordt.
Als ik het oogje boven water hou, dan hoef ik dat niet te schuren…
Na het anodiseren zet ik ze in de draaibank, ik heb 2 adapterset, een voor de dopjes, en een voor de bodies…
Filmpje wil ik zeker nog wel even maken…
Het hele proces komt neer op onderdelen schoonmaken in de ultrasoon, dan etsen in een zuur, afspoelen met demi-water, en dan in het anodiseer bad, demi-water met natriumbicarbonaat.
Daar hangt een titanium Kathode in, het onderdeel wordt aangesloten op de stroombron, het voltage bepaalt de kleur, stroom inschakelen, en zodra er geen stroom meer loopt uitschakelen en het onderdeel uit bad halen
Vandeweek op de kop weten te tikken… een automatische klauwplaat met verwisselbare (opschroef) bekken.
Voor de Tools ga/kan ik em niet gebruiken, omdat 't een "blinde"klauwplaat is, dat wil zeggen, er zit geen gat in het midden, waardoor ik geen materiaal kan doorschuiven.
maar… voor Horlogekasten in de toekomst een absolute aanwinst.
Bij deze klauwplaat hoort ook een spancilinder die middels een trekstang door de spindel de klauwplaat kan sluiten, echter… kan ik die cilinder ook gebruiken voor het sluiten van spantangen.of het vastzetten van HSK spindelopnamen.
Hoe dan ook… dit geeft weer mogelijkheden…
Jij bent goed met Scrabble, of niet?
k zou het niet weten… 'k denk dat het zeker een jaar of 25 geleden is dat ik dat voor’t laatst gespeeld heb… zou ik het nu weer spelen… dan zou ik 't in het Duits willen spelen…
Woorden als:
Fussbodenschleifmaschinenenverleihbetriebsbehörde
of
Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz.
Dat zijn van die woorden, zelfs als je 120 aanslagen per minuut haalt,zit je daar een halve minuut op te typen…
Het word dus een Talibanden tool.
scherp…
Nee, dat krast zo.
Ergens hier tussen zit mijn nr36 toch? Toch? heel jammer dat de leverancier van de inzetjes niet over de brug komt maar hey mijn verjaardag is pas over 2 weken en daar was het voor bedoeld dus wat mij betreft nog ruimschoots op tijd
Helaas moeten wij mannen cadeaus voor onszelf kopen. Meestal weet vrouwlief niet wat een horlogeliefhebber wil.
Vrouwlief vond dit wel een heel leuk idee dus krijg hem van haar! Nu begint ze zelf horloges ook erg te waarderen dus dat is een hele dikke plus!
Niet lang meer nu…
“Nee schat, duurt toch nog heel lang voordat hij er is”
“Oh begin het nu al meer te waarderen”
@Arie_Kabaalstra @Ruud
Niks dan liefde en ik ben een besteller.