Ja… Dat wil zeggen… 'k ga niet strikt op nummer leveren… als ik een batch klaar heb, dan ga ik aantallen per kleur klaarleggen, Anodiseren, en dan kunnen ze de deur uit…
Er is, ergens… een foutje geslopen in het totaal overzicht… daar moet ik even naar kijken… anders krijgen we straks leveringen waarvan de kleuren niet kloppen, of de inzetjes ontbreken, of juist wel worden meegeleverd… dat moeten we niet hebben natuurlijk…
Plan is om in elk geval de zonder inzetjes bestelde exemplaren morgen of overmorgen uiterlijk de deur uit te doen… morgenochtend eerst maar weer eens contact opnemen met de leverancier van de inzetjes… ze hadden beloofd contact met me op te nemen… da’s niet gebeurd… 't is dat Duitsland zo groot is, en dat ik er vrijdagmiddag pas laat aankwam… anders was ik even doorgereden, en had ik ze hoogstpersoonlijk opgehaald…
De komende dagen gewoon “volle bak” aan de slag… vandaag weer lekker wat onderdelen gemaakt… morgen verder…
Mwah… 45… gezien mijn lengte (1.93m) niet overdreven groot…
Vanmiddag wel een inzetje van de steekbeitel naar de gallemiezen… die heb ik dus vervangen voor een verse… nou zitten er wel 2 snijkanten aan zo’n inzetje, maar als de voorkant afbreekt, kun je’m niet meer omdraaien, omdat ie te kort is…
Eigenlijk is een SP 200 inzet te verkiezen boven een MGMN inzetje, de SP heeft maar 1 kant… maar ik heb nog geen houder voor de SP inzetjes… moet ik nog even naar zoeken…
YES!.. ik keek net even op de site van de leverancier van de inzetjes… ze zijn onderweg!.. dat wil zeggen de eerste 100 sets… Dat betekent dat we de boel in de komende dagen gaan uitsorteren, en gaan verzenden!..
ik merkte de laatste tijd al dat de Z-hoogte van mijn freesbank steeds verliep… niet goed… nou had ik daar een jaar of 8-9 ook al eens last van, en dat heb ik toen provisorisch kunnen verhelpen, echter… dat was voordat ik die hele omkasting om de machine gebouwd had…
Vanmiddag kwam ik er dus achter dat die omkasting vooral was ontworpen om de rotzooi binnen te houden. en dat heeft zo haar gevolgen voor de “onderhoudsvriendelijkheid”
Maar goed, omdat het plaatwerk er toch even afmoest om bij de koppeling van de Z-as te komen, want daar zat’m het probleem… Toen de achterplaat er eenmaal af was, was het niet meer dan een kwestie van de motor losnemen, koppeling eraf, gaten opboren, grotere maat schroefdraad erin tappen, grotere boutjes erin… en het hele zwikkie weer monteren… helaas… ook dat soort dingen gebeuren af en toe, en meestal middenin een klus…
Ik ben nu net terug uit de werkplaats… even eten koken… mogelijk vanavond nog even terug… al wil ik wel even een aanpassing in het programma van de Lange dopjes op de Freesbank doen… 't is me nu te veel werk… dat kan beter…
't plan is, om eerst 't gat voor te boren, dan te frezen, en met de frees naderhand het gat op te boren…
Hou je er financieel nog wel wat aan over aan de hele productie?
(gezien de prijs die wij er (slechts) voor betaald hebben en de uren die jij er inmiddels hebt ingestoken)