Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

money-breaking-bad

5 likes

Ik heb het mijne ook maar weer eens netjes op nummer gelegd.

afbeelding

4 likes

'nuff said… :joy:

1 like

Maar… 't is nu…23:29… ik ben net terug uit de werkplaats… eerder vanavond even een bakkie gedaan bij mijn ouders… en daarna toch nog even verder…

Omdat ik de eerste batch doppen allemaal al gedraaid had vanmiddag, ben ik dus vanmiddag al begonnen met het frezen van de lange doppen, en het boren van de gaten… tot ik dus dat probleem bemerkte met de Z-as van de machine (even voor de Leken, dat is de verticale slede van de machine, waar de Freesmotor op staat, de “Gereedschaps as” dus… )

Daar ben ik toch wel een uurtje mee doende geweest… vooral met het (De) monteren van het plaatwerk van de machine… maar goed… als 't goed is heb ik er nu minimaal 8 jaar geen last meer van… (bijna niet te geloven dat die machine reeds 14 jaar oud is)

Na 't aanpassen van het programma, Boor ik nu eerst (met de “hand” het gaatje, met een boortje van 2.45 mm (die had ik nog… dat is de Tube maat van een Pellikaan Diving Dutchman), waarna ik ze dus eerst aan de zijkanten frees, en dan met de A-as 90 graden roteer, en 't gat opboor met een frees van 4 mm, waar ik ook de zijkanten al mee gefreesd heb.

Ploegen met die handel…

Helaas moet ik de gereedschappen met de hand wisselen… sta je daar met 2 steeksleutels te mieren… maar ja… een Spindel met automagische gereedschapwisselaar… die kosten een flinke bom duiten… 'k heb nog niet zoveel money.

Terwijl ik de doppen aan het frezen was… ook maar verder gegaan met het draaien van de bodies… ik denk dat ik daar meteen doorga voor Batch 2… dit omdat ik voor de achterkant van de Bodies die spantang nodig heb die nu in de A-as van de freesbank zit… , tevens hoef ik voor de andere kant van de bodies geen gereedschappen te verwisselen in de “turret” van de draaibank, wel zo fijn overigens dat je de maten van de gereedschappen in de tabel kan zetten, en nu gewoon offsets 6 en 7 gebruik voor de boortjes die op positie 6 en 7 in de wisselaar zitten, voor de dopjes zijn dat een binnendraaibeitel en een dikkere boor, die op index 9 en 10 staan, maargoed… dat staat allemaal op mijn instelbladen, dus dat omstellen van dopjes naar bodies… dat was binnen 5 minuten gedaan… werk offset van 77 naar 89 mm, tool 6 en 7 verwisselen, programma O40 oproepen… grote groene knop… Koffie!

8 likes

Snap t bovenstaande niet, maar hoeveel zijn bodies en doppen heb je nu gemaakt?

4 likes

'k heb er een handvol thuis liggen, en in de werkplaats nu 25 van elk onderdeel…

Morgen wil ik “een grote slag” gaan maken… als het goed is… komen dan ook de inserts binnen… hopelijk een beetje vroeg… anders moet ik maar een briefje op de deur plakken dat het afgeleverd moet worden bij mijn werkplaats…

't begint nu lekker te lopen… vanmiddag al weer lekker 3 machines tegelijk… morgen gaat alles wat klaar is mee naar huis… Draad snijden en tappen, schoonmaken, Anodiseren en dan samenstellen… eigenlijk is’t gekkenwerk om die exemplaren zonder inzetjes apart te behandelen…

2 likes

Ik moet eenn business in inserts starten :thinking:

Je zal maar nummer 101 hebben…:sob:

114 hier, haha. Hopelijk zitten er 14 mensen zonder inserts voor mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

If you snooze you lose…

Ruud had een aantal proeftransacties gedaan dus de start van de nummering klopt niet

1 like

I ‘ve had bad luck. The first order was a fail. No: 76 :crazy_face:

Ja, dat zou nog een geluk kunnen zijn :sunglasses:

1 like

Maak je maar geen illusies… er zijn er slechts een handvol die zonder insert hebben besteld… en gezien de verschillende kleuren is “first come, first served” ook niet van toepassing…

4 likes

Zonder kleur! :partying_face::joy:

1 like

YES!.. DPD heeft mijn Deurbel weten te vinden… blijkbaar een nieuwe bezorger op deze route…

Kudo’s voor DPD, dit is al de tweede maal op rij dat het goed gaat… #fingerscrossed.

Mooi he?..

Straks naar de zaak… zorgen dat ik een batch doppen klaar heb, en nog een aantal bodies draai aan de eerste kant, dan kan de spantang in de EMCOturn 120, en kan ik de bodies afmaken, en dan tappen…

'k moet nu mijn tijd een beetje gaan verdelen tussen fabricage en verzendklaar maken… maar goed… dat hoort bij het proces…

Ik loop alle exemplaren die nu “klaar” zijn nog even na… 'k geeft ze nog even zwemles in de Ultrasoon, kijk of er nog braampjes aan zitten, even de puntjes op de i… 't moet gewoon goed!

om 2 redenen… ten eerste, ik wil jullie een goed product leveren, en ten tweede… eigenlijk heb ik geen zin in Aftersales… en als je product gewoon goed is… is de noodzaak voor aftersales maar marginaal… :slight_smile:

51 likes

Spulleke Jan.

Nu nog even 40x zoveel maken.

:rofl:

2 likes

Vol verwachting klopt mijn hart… :kissing_heart:
Gelukkig bij de eerste 40 :cowboy_hat_face:

1 like

Maar dan zit ik met nr 101 misschien toch nog goed. Maar maakt niet uit Jan. Komt toch goed.

1 like

Jeej! Ziet er goed uit inderdaad.

1 like

:star_struck::star_struck::star_struck:

1 like