Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Het uur U komt steeds nader… :innocent:

4 likes

Als de wind er op staat?

16 likes

:rofl:

1 like

Ik ben zó geduldig, maar……. :woozy_face:……

Ik ook :joy:

dat geduld gaat beloond worden… echt… :star_struck:

'k heb wat tegenslagen gehad in de productie… zoals wellicht eerder gemeld, kuren met de gereedschapwisselaar… ga ik zodadelijk even naar kijken… maar eerst wat andere dingen regelen… er liggen momenteel een aantal tooltjes in de Ultrasoon te badderen… voor de zoveelste keer…

voordat ik de schroefdraad ga snijden… maak ik ze schoon, nadat ik de schroefdraad gesneden heb… maak ik ze schoon. na het schuren maak ik ze schoon, en na het anodiseren … maak ik ze schoon… en voor ik ze inpak… ga ik eerst mijn takken wassen… van dat schuren krijg je onnoemelijk zwarte fikken…
:rofl:

9 likes

'k heb zojuist uitgevogeld dat de zuurgraad van mijn anodiseerbad nogal belangrijk komt… ik was Groen aan het Anodiseren, en ik kreeg het maar niet goed…

Electrolyt vervangen… en Presto!.. 't groen wat ik wilde hebben… Les geleerd… als’t anodiseren niet goed gaat… Electrolyt vervangen!..
Vanmiddag nog maar even een kannetje Demi-water halen, dat gaat er op deze manier wel aardig snel doorheen…maar goed…

Wat ik ook gemerkt heb, 't nabewerken… als ik de laatste “slijp” bewerking doe met ScotchBrite, krijg ik een mooier oppervlak… extra handeling, dus’t duurt wat langer… maar 't resultaat mag er zijn… dan neem ik die extra tijd wel op de koop toe…

Boterhammen zijn net achter de kiezen gepropt… Ik duik het atelier weer in…

13 likes

Stand van zaken momenteel:
Wisselaar van de draaibank moet ik nog even naar kijken, doe’k morgen, Nieuwe gereedschappen zijn ook onderweg, hoop ik morgen, of Woensdag binnen te krijgen… en vanaf dat moment gaat’t gas er weer vol op…
'k heb nog wat onderdelen thuis op voorraad… die ga ik in de tussentijd gewoon afwerken… zodat, zodra ik de andere delen heb, ik ze kan samenstellen tot complete tools…

3 likes

image

Yes!.. de nieuwe freesjes zijn onderweg… morgen binnen!.. Ook even navraag gedaan voor Draaibeiteltjes voor het snijden van binendraad…
Ik kreeg namelijk onlangs een Catalogus binnen van mijn “vaste frezen leverancier” en daar stonden hele mooie kleine binnendraad beiteltjes in… echter alleen de rechtse versie… en ik moet voor mijn machine linkse beitels hebben (dat betekent ook dat ik de draad van achter naar voor moet snijden… maar dat vind ik niet erg…
Met deze beitels zou ik de draad in de doppen op de draaibank kunnen maken, en dat is wel fijn… want met de hand kost het heel veel kracht en vooral tijd… liever dat de draaibank het voor me doet…

de Boortjes staan helaas nog op status “onbekend”… schiet ook niet op… kijken of andere leveranciers sneller kunnen leveren… hier wordt ik toch minder vrolijk van…

5 likes

Precies… zoals eerder gemeld… Boren en frezen zijn besteld… frezen komen morgen… boren is nog een vraagteken… dit is echter wel de tweede keer dat het me te lang duurt… als ik in 't weekend bestel en betaal, en de gereedschappen zijn daar op voorraad, dan verwacht ik wel dat ik gewoon de dag erop geleverd wordt.

Post vanuit Duitsland hoeft ook geen 2 weken te duren… 2 dagen komt eerst… maar ook daar wisten ze’t te verklooien…

Kort en goed… Momenteel kan ik, als 't probleem met de draaibank inderdaad simpel te verhelpen is, morgen in de loop van de ochtend weer dopjes gaan draaien… bodies moeten wachten tot de boortjes binnen zijn…
Ik heb een aantal doppen gedraaid en getapt hier liggen… die ga ik morgenochtend eerst maar eens afwerken… slijpen, borstelen… en hopelijk komt de pakket bezorger vroeg… , dan kan ik ook de doppen die ik ga draaien meteen frezen en boren.

Nope… gewoon doorpakken… en Asap leveren…

Precies… 't lastige is dat de ene leverancier, als ik er om zou vragen gewoon een koerier stuurt met de door mij zo begeerde tools… (kost me wel extra… maar’t kan)
de andere?.. adverteert met korte levertijden… maar vandaag besteld en betaald is bij mij indien in voorraad morgen leveren…

kijk ik naar dingen die ik zelf op vooraad heb, zoals wijzernaafjes… heb je er een nodig?.. dan peuter ik em uit het laadje, doe em in een gripzakje in een enveloppe, Frankeercode erop, en in de bus… heb je 'm de volgende dag…

'k heb in een bedrijf gewerkt waar men talloze verschillende items leverde aan klanten… dagelijks werden de orders uitgedraaid… geraapt, ingepakt en verzonden… moest om een bepaalde tijd klaarstaan… want op dat tijdstip kon UPS voor de deur staan…

't is voor die bedrijven alleen maar dozen schuiven… hier heb ik heel wat meer op mijn bord… materialen, machines, gereedschappen, programma’s , tekeningen, planning…

5 likes

Beter lezen. Ik zeg letterlijk :point_down:

Ben het met je eens. Ik had dezelfde verwachting.

2 likes

Ik denk dat bijna iedere ondernemer, die niet met een grote bundel geld start, in de beginfase er veel tijd insteekt, zonder een navenante beloning. De component tijd heb je namelijk wel. De bedoeling is dat naar mate de tijd verstrijkt, je er minder tijd in hoeft te te steken, tegen een steeds betere beloning :wink:

2 likes

Eens even kijken welke bijdrage we echt niet kunnen missen (maar wel gaan proberen).

Na her en der wat verwijderd te hebben, heb ik de handdoek gegooid.
Dit soort topics starten altijd op dezelfde manier, doorlopen dezelfde problematiek en worden na oeverloze reacties uiteindelijk weer gesloten.
Dan volgt de reactie dat het niet eerlijk is etc etc.
Ondertussen hebben wij er een partij werk aan en is het per saldo een commercieel product aan het worden terwijl het een leuk onderling hf initiatief leek.
Dit topic blijft nu dicht.
Initiator/producent kunnen hun kopers via pb op de hoogte houden danwel informeren dat het product gereed is.
Alle andere correspondentie graag in overleg.

38 likes