Inruilen of niet

Ja die zijn zeker betaalbaar. Dan zou ik mijn blancpain moeten verkopen, en dat wil ik weer net niet. Als ik de andere 2 zou verkopen, zou ik er over een jaartje een reverso van kunnen kopen. Wel een sterk duo denk ik!

Die Zenith en Titus zijn beiden 18k toch?

De titus is 18k, De zenith is gold filled

Als je richting dit soort horloges gaat,dan ga je een ander stadium van het horloge verzamelen in.

1 like

Dat klopt zeker! Met mijn voormalige datejust en mijn blancpain merk ik dat ook al. Dat is waar ik uiteindelijk heen wil. De Zenith was het eerste horloge wat ik hier op het forum met veel plezier heb gekocht en gedragen. De reverso gaat er zeker ook komen en voor ik mijn blancpain kocht stond die ook op de planning. Ik kan daar wel een jaartje (of 2) op wachten, dat is geen probleem. Als ik toch pas tegen die tijd iets nieuws koop, kan ik de rest van mijn collectie net zo goed nog even hetzelfde houden.

Dit dus.

De Titus niet weg doen.
De Zenith mag tzt gaan en…een reverso komen.

Nu moet ik ook zeggen dat je voor de reverso wel de pols moet hebben.
Ik vond hem op mijn 17,5 cm pols eigenlijk net een beetje aan de grote kant, dit is denk ik toe te schrijven aan de langwerpige vorm van de kast.
Een keer passen is dus aan te raden.

Grt.

3 likes

Tof horloge

1 like

zet de kalender even op 2017

7 likes

De reverso moet je inderdaad liggen qua maat. Ik heb ongegeer 2 maanden geleden heel wat horloges gepast bij gazan in Amsterdam waaronder.
Gek genoeg vond ik hem zeer comfortabel zitten al heb ik een belachelijk kleine polsšŸ™ˆ.

1 like

Pre ceramic sub no date komt in de buurt. 4.5-5k zou meer dan genoeg moeten zijn daar voor afhankelijk van het model :wink:

1 like

Als ik een rolex zou kopen voor dat geld zou ik eerder een explorer 1 of een datejust kopen. Maar ik heb toch liever de dressy horloges.

Ik had laatst dezelfde ervaring. In de vitrine leek 'ie me altijd de perfecte maar, maar om de pols was 'ie toch wat groot.

1 like

Heb je dan ook de midsize omgehad of een andere variant?

Oeh, goed punt. Ik zit niet zo in JLC en dacht dat er alleen ā€˜small’ (iets van 21mm in de breedte, dacht ik?) en ā€˜large’ waren (rond de 28mm). Wat ik om had, was 100% zeker de large. Iets daartussen had de juwelier waar ik binnenliep niet liggen, maar zou vermoedelijk voor mij ideaal zijn.

De smalle word de midsize genoemd om het verwarrend te makebšŸ˜‚. De smalle is dus de midsize en er zijn inderdaad maar 2 maten (volgens mij).

Er zijn inderdaad verschillende maten.
De ā€œGrande Tailleā€ is me dunkt de middelste maat.

Ik heb geen enorme pols en vind ze persoonlijk zowel top passen als staan.

2 likes

Wel mooi, maar meer voor dames.

1 like

Kun je deze stelling nader voor me uitwerken?

3 likes

Jawel, ik vind het een horloge met vrouwelijke trekjes.

Mwa…

1 like