Of iedereen betaalt 1 euro 6666666667 extra
Namens de Belastingdienst, dankjewel.
Ik vraag mij af of het wel kwalificeert als loterij…
Er worden geen loten verkocht, er wordt slechts een stripboek verkocht voor een bepaalde prijs waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat.
De organisatie stelt geen prijzen ter beschikking en er is geen sprake van een deel van de opbrengst die wordt gebruikt voor de uitkering van de prijzen.
De ‘prijzen’ worden door derden ter beschikking gesteld, niet in vereniging maar op persoonlijke titel. Die zullen nimmer in bezit komen van de organisatie die ze dan ook niet uit zal keren.
Daarbij komt dat degene die de prijzen ter beschikking stellen, niets met de opbrengst te maken hebben. Dit is puur uit vrijgevigheid en een enkeling daarvan heeft de ‘prijs’ afhankelijk gemaakt van het aantal deelnemers (dus ook geen vooraf vastgestelde prijs).
Bovendien is het niet mogelijk meerdere loten te kopen om een winkans te vergroten.
Wat mij betreft meerdere aspecten waarom niet wordt voldaan aan de definitie loterij.
Hieruit maak ik op dat de ‘winnaar’ van de hoofdprijs m eigenlijk gedoneerd krijgt van een gulle geven en dientengevolge uit moet zoeken hoe deze dat opgeeft bij de belasting.
Aangezien de ‘prijs’ rechtstreeks van de gever naar de ontvanger gaat.
Dan zou het om schenkbelasting gaan en dat is pas verschuldigd bij een bedrag van €2.208 per schenker…
Laten we hier geen discussie houden. Dus gewoon stoppen onder de streep. Wij hoeven alleen een formeel akkoord vanuit de gemeente te krijgen. We hoeven dus geen belasting te betalen. We doen dit alleen omdat het openbaar is en we geen gezeur achteraf willen.
Alleen de winnaar van de MB moet zijn prijs aangeven bij de jaarlijkse aangifte. Maar dat staat los van een welke vergunning dan ook. En staat ook los vanuit welke hoek de prijs komt.
Voor de visueel ingestelde onder ons.
Als we jou toch niet hadden
Als we jou niet hadden dan hadden we nu geen lol meer over de HFLE… 3 jaar na dato
touché … bedankt!
Leuk om je weer actiever te zien
Culi Kees?
Kunnen we misschien ook wat extra doneren en dat je dan voorkomt in de strip. Dat lijkt mij wel wat, heb al een avatar die zo te hergebruiken is!
Hey je bent er weer!
Alleen als je de EERSTE was met het betreffende idee
Nee, dat klopt niet. Ik heb aangegeven dat, mocht de winnaar iets anders willen, dat we dat samen kunnen bespreken. Maar in principe is de prijs de prijs. Ik kan mij voorstellen dat 30% belasting best een fors bedrag is, dus mocht de winnaar een ander idee hebben (bijv onder die 449 blijven), dan komen we daar wss wel uit
Ik zou jullie er allemaal graag in stoppen! Maar helaas komt er nog maar 2 afleveringen die in de strip komen. Daarna moet deze naar de drukker.
Daarna ga ik nadenken over het concept van volgend jaar. Heb al een idee.
Ik vind dat er al heel gul gedoneerd wordt en like of rechtsom, gaan we het met die prijs regelen.
Ok. Dan heb ik je niet goed begrepen. Ik kon mij gewoon voorstellen dat in sommige gevallen iemand meer gecharmeerd van de Alpinist bijvoorbeeld zou zijn, terwijl de MB meer waard is.
De MB it is! En het is een heel mooie prijs. Dank Jaap!
En als daar 500 euro belasting voor betaald moet worden en de winnaar heeft dit niet, dan betaal ik het zelf wel.
Ik wil dat de winnaar helemaal happy is. En ik wil nu niks meer horen over belasting . Koen en ik gaan het regelen.
En wij jou ook bij ons