Inspiratie (betrouwbaar occasion) horloge tot 3K

Beste HF gebruikers,
Ik ben nog een newbie op deze site en eigenlijk in de hele horloge wereld. Ik ben mij aan het oriënteren geweest op een mooi horloge. Ik weet het mooi is een kwestie van smaak en over smaak valt flink te twisten! Ik heb een budget tot maximaal 3K. Maar nu hoop ik door de aankoop van een goeie occasion op een iets lager bedrag uit te komen of een nog mooier horloge :blush:
Zoals gezegd tijd om te twisten, wat ik erg mooi vind zijn de beetje dress watches met lederen band.
Ik had mijn oog in eerste instantie laten vallen op de Longiness record:

Maar mocht er ergens een mooie deal voor een goede ocasion van een ander merk langskomen sta ik daar zeker voor open. Zo kwam ik online al een afbeelding tegen van een IWC clasic (misschien niet realistisch)

Of een Tag Heuer Carrera date, al heb ik op de een of andere manier een voor oordeel tegen Tag Heuer. Het voelt niet helemaal alsof je een luxe horloge koopt (puur onderbuik nergens op gebaseerd). Wellicht zijn het dus wel super goeie horloges (what do I know?!)

Dan ruimschoots buiten budget zag ik nog een nieuwe Chronoswiss Sirius medium.

Dit alles ter inspiratie en om aan te geen wat ik mooi vind. Nu zou ik van jullie graag horen of jullie nog andere suggesties hebben? Nieuw occasion u roept maar, zolang het maar binnen budget is. Ik hoop op veel lees/kijk plezier op jullie reacties…

Groet Paul

4 likes

Voor dat bedrag zou ik zonder twijfel direct voor deze gaan.

2 likes

Mooi horloge, maar ik heb toch een voorkeur voor een ronde kast.

Ik vind dit wel een mooie kandidaat, ook met een creme plaat.

3 likes

7 likes

Welkom hier bij HF !
Maar heb je al in het blauwe gedeelte gekeken?

Ik zal maar even een echt HF advies geven.
Budget slechts een drie keer verhogen en dan voor deze gaan:

9 likes

Ik heb zeker het blauwe gedeelte bekeken. Ik vind het zoeken echter nog wat lastig. Zoals gezegd ben ik een newbie, ik ken dus lang niet al de merken laat staan de types. Ik heb nog ook niet gezien hoe ik op afbeelding of prijs kan zoeken. Vandaar dat ik dacht wat hulptroepen in te schakelen.

1 like

Voortzetting van de discussie Inspiratie (betrouwbaar occasion) horloge tot 3K:

Prachtig! Bijna haalbaar ook voor mij :stuck_out_tongue:

1 like

Een (gebruikte) Grand Seiko zou ook kunnen. Heb je nog eisen? Maat (diameter en lug-to-lug), kleur, type uurwerk? Type band?

1 like

Serieuze kandidaat ik zag hem ook op https://www.chrono24.com/longines/longines-heritage-moonphase-automatic-358-mm--id29137513.htm voor maar liefst 400 euro minder staan. Maar hoe betrouwbaar zal dat zijn???

Let op, als je buiten de EU koopt moet je nog naheffing betalen (btw, inklaringskosten) die ongeveer 25% van je aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) bedragen.

1 like

Welkom! Ik denk de horloges welke je als voorbeeld voorbij laat komen voor veel doorgewinterde leden er uit zien als Totaal verschillende horloges en dat het daarmee lastig is om je een passende suggestie te doen. Informatie als de omtrek van je pols, de vraag of je je horloge onder een overhemd gaat dragen, of je slechts 1 horloge wil bezitten waarmee je alles kunt doen, en of het ding wat robuuster moet zijn (kinderen) helpen enorm naast een omschrijving van wat je aanspreekt in de gekozen voorbeelden.

Twee kleurig (goud), Romeinse nunmers enzovoort.

Anyway; mooie zoektocht; veel plezier!

Ik dacht aan een diameter van rond de 40, met een bruin of zwart ledere band en een lichte wijzerplaat.

Let heel goed op de lug-to-lug, de lengte van je horloge. Ik ben door schade en schande wijs geworden, het is een belangrijkere indicatie dan de diameter in mijn ogen.

Bijvoorbeeld kan ik prima een 43mm Aquis hebben door de korte lugs maar een 42mm Helson sharkdiver is veel te groot, de lugs hangen over. Mijn 36mm Nomos draagt groter dan mijn 38mm Oris. Dus let daar op, en als je geen ervaring hebt of het niet zeker weet, ga passen. Zou zonde zijn om 3k stuk te slaan op iets waar je niet gelukkig van wordt.

2 likes

Gewoon langs de dealer gaan… en even een praatje maken

1 like

Inderdaad, eerst de maat leren kennen.
En hier in het blauw wat up to date blijven. Er komen ongetwijfeld leuke dingen langs.

s-l300
Zomaar wat voorbeelden, zou eerst gaan verdiepen en een paar juweliers bezoeken voordat je de trekker overhaalt. Het komt wel eens voor dat je helemaal verliefd bent en wanneer hij om de pols zit het je koud laat, ook andersom, je laat je eerste liefde dus liggen maar je ziet een ander waar je een afkeer voelde vanaf een afbeelding maar in levenden lijve :heart_eyes:.
Desalniettemin geld uitgeven kan elk moment, daarom geniet ervan zolang je het nog bij je hebt.

Van welk merk is het laatste horloge?

1 like