Hier is ie dan, mijn eerste echte horloge en ik ben uitgekomen bij de tudor black bay 58.
Na een jaar kijken, kijken, lezen en weer kijken ben ik bij een totaal ander model uitgekomen dan ik oorspronkelijk dacht dat ik wou… Klinkt bekend toch?
Hieronder vinden jullie mijn post van vorig jaar met een verzoek om inspiratie. Toen gaven sommige van jullie al aan kijk nog wat langer dan veranderd je smaak vast nog, nou dat blijkt dus wel.
Uiteindelijk bedavht ik dat ik een mooi robuust horloge wil om elke dag te dragen. Ik heb vrij dunnen polsen dus het moest geen groot horloge zijn. Ik denk dat ik dan een goede keus heb gemaakt.
Tijens mijn trip naar Italië moest het er dan toch van komen. Tijdens een dagtrip naar San Marino moest ie er komen. Ik had gehoord dat je hier als buitenlander geen belasting betaald dus dat scheelt flink op de prijs. En inderdaad ging er nog 17% van de prijs af, en dat is de moeite. Op Chrono 24 vind ik er nu ook geen tegen een (veel)agere prijs, dat sterkt mij in het idee dat ik een goede prijs heb betaald. En dat is als Hollander toch ook altijd fijn toch?
Nou without further adue. Hier is ie dan mijn eerst echt horloge:
Gefeliciteerd met die Tudor en zo, veel plezier er mee! Mooie horloges, ik vind de fris blauwe tof. Mooie maat ook.
Je gezocht topic ging echter over dressy horloges:
Mocht je nou een volgende aanschaf gaan bekokstoven, dan wil ik je meegeven dat het echt moeilijk is om een dress watch met 30-50m WR en saffier om zeep te helpen.
Per saldo zijn moderne dressy horloges niet veel anders dan duikhorloges:
dezelfde uurwerk technologie
dezelfde shock protection op de balans-as
grosso modo even anti-magnetisch
hetzelfde staal voor de kast
Hetzelfde materiaal voor het glas
Een jaar of acht geleden was ik ook een “robuust horloge nodig” figuur, maar eerlijk is eerlijk, de gemiddelde dresswatch is zeker zo robuust als de gemiddelde duiker zo lang je niet gaat snorkelen.
Sterker nog, ik raak met dunnere dressy horloges minder deurposten en zo.