Inspiratie gezocht: horloge voor 50ste verjaardag

Even jullie expertise en ideeën aanspreken om zelf toch wat inspiratie te vergaren met betrekking tot een idee van mijn echtgenote om me een horloge cadeau te doen, voor mijn 50ste verjaardag. Tram 5 zit er aan te komen, en lang gaat dat niet meer duren…

Nu wil mijn eega graag wat inspiratie en dus tips krijgen van mij. Vind ik uiteraard een strak plan !
Dus dat het een horloge in geschenkverpakking wordt, dat staat blijkbaar al als een paal boven water…

Ik heb natuurlijk zelf al wel een aantal ideetjes, die ik hieronder even zal delen, maar extra input kan altijd helpen.

Oh ja, ik heb nog wel een aantal vereisten/verlangens:

• Max 1500 - 1600 Euro, minder mag uiteraard ook
  • Lug tot Lug maximaal 46,5
  • kastgrootte maximaal 39-40, kleiner mag zeker
  • Not too dressy please!
  • Quartz mag (ook)
  • Een merk met geschiedenis
  • Geen merk dat terug opgevist werd, voorbeelden hiervan zijn oa. Yema, Vulcain, Nivada Greetje etc…

Horloges waaraan ik zelf aan zit te denken zijn:

DOXA SUB200T Sharkhunter

SEIKO SPEEDTIMER SSC933

NOMOS TANGENTE 33

MIDO MULTIFORT PATRIMONY

MIDO MULTIFORT TV 35

Een paar bedenkingen:

De Speedtimer heb ik al (panda) op jubilee band, maar die groene vind ik ook wel fraai

Ok, die Tangente is een dressertje, en niet meteen van een merk met grote ‘heritage’, maar ik vind hem echt subtiel en met een in-house caliber, top!

De Mido Multifort Patrimony, wow ! die dial ! :smiling_face_with_three_hearts:
Wel op het randje (of er net over?) qua formaat denk ik?
En dan heb ik weer die ETA Powermatic 80, en die heb ik al in mijn Tissot…

De Multifort TV in 35mm, ook niet mis, moet kunnen op mijn 16,5 à 17cm pols, toch?

Any thoughts, gentlemen?..

9 likes

Of vind je deze al te dressy?

15 likes

Ik zou persoonlijk voor de Doxa kiezen.

En gezien jouw eigen motivatie/bedenkingen, ligt de keuze voor de hand… :sweat_smile:

1 like
2 likes

Mooi, maar heb niet echt een klik met Longines. Geen idee waarom trouwens

1 like

Je zit in preowned gs gebied…

1 like

Ik wil er dan wel weer een graag in de collectie, maar kan de perfecte kandidaat niet vinden. Vind het zelf een prachtig merk.

4 likes

I know Ruud, maar liever ‘nieuw’ deze keer.

2 likes

Jij hebt dan ook smaak, dat had ik al langer door

1 like

17369743700205358532600614563292

2 likes

Heb je een grotere foto Kad? Deze is mini…
Ziet er best leuk uit, maar kan hem zelf niet vergroten.

1 like

Even een plaatje van @FRANS3 geleend. Hij kan ongetwijfeld nog een ganse album plaatsen van dit pareltje.

3 likes

Hamilton Murph 38mm
https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h70405130-khaki-field-murph-auto.html?utm_source=rakutenmarketing&utm_medium=affiliate&utm_campaign=3354356:Redbrain&utm_content=15&utm_term=frnetwork&ranMID=45062&ranEAID=pfxNKSnglIM&ranSiteID=pfxNKSnglIM-o3h28v.wiEnK9I_TEV52NA

4 likes

Echt heel fraai, dressy, maar ook wel een tikje sporty.
Maar een King kost toch wel een stukje meer dan 1500, niet?

1 like

Valt nog mee: Seiko King Seiko SPB365J1 Kikkoumon Limited Edition (Pre-owned) - SeriousWatches.eu

De versies met een sunray dial zitten zeker binnen budget. Maar deze dial maakt hem nog net wat specialer.

@Otter Alvast gefeliciteerd!

Vraagje als budget geen rol zou spelen, wat zou je dan willen? En tweede vraag, hoe ziet de rest van je collectie eruit?

Beste, Alvast van harte. Ik zag deze in het blauw. Wellicht een kans hebber?

Fijne avond!

2 likes

Bedankt
Goeie vragen trouwens.

Momenteel 3pc collectie

En nog een dresser: Tissot Tradition Power Matic 80

Mocht ik kunnen kiezen, tja moeilijk hoor, Breitling Navitimer of Chopard Mille Miglia

3 likes

Ja!

Heel erg cool ding. Een heel eigenwijze, herkenbare smoel. Geen dertien in een dozijn duiker. :sunglasses:

3 likes

Wat dacht je van de Seiko Prospex Alpinist?

5 likes