Inspiratie gezocht: horloge voor 50ste verjaardag

Aikon 39mm
Als je een beetje zoekt vindt je hem wel binnen je budget.
Fantastische band. Korte L2L. 11mm hoog.

1 like

Nee totaal mijn ding niet.

Mooi, maar als ik hem zo zie, das wel heel veel dial, en dat vind ik dan weer te groot ogen op een slankere pols.

Mido Multiford Powerwind 40mm

Certina ds2 powermatic

Tissot heritage

Epos 3427

Hamilton Vaillant

Hanhart HD12 Preventor 39mm

7 likes

De Epos en de Hanhart vind ik erg geslaagd.
Bedankt @wander

2 likes

Ik ook :sweat_smile:
Keuzes, keuzes, keuzes…
Veel plezier met de zoektocht!

1 like

Mijn zoon heeft de MiDO Multi Date. Hij ziet er erg goed uit en is ook heel erg te spreken over deze MiDO. Met trots laat hij ook bijna aan iedereen zien dat die een unieke datum instel systeem heeft :grin:

5 likes

Snap wat je bedoeld. Ik kon me er niet aan storen. Lederen banden op horloges daarintegen…

Ja, zo horen horloges te zijn, uiteraard.

Ja misschien voor een dresswatch een dagje. Voor dagelijks gebruik vind ik een stalen band het lekkerste zitten. Ik heb genoeg ervaring met lederen banden gehad om dat nu wel voor mezelf te weten. Nou zijn niet alle stalen banden mooi. Maar het is wel altijd mn eerste keus.

Een sportieve dresser kan, zeer zeker. Een Oris Rectangular vind ik trouwens ook niet mis.

En te groot voor mijn polsje: too much dial !

Ben mee, John, 't is gewoon een ‘gevoelskwestie’. Helemaal waar, Tissot, Mido, Certina, zouden allang niet meer hebben bestaan zonder de Swatch Group en Heuer zou al lang verdwenen zijn zonder de TAG group.

Not bad, maar ik had’em ooit, zo’n vintage exemplaar in 32mm, leuk, maar geen keeper

Ja, maar die draagt gewoon veel te groot.
Ja, de 35mm heeft daardoor inderdaad een stuk minder charme

hmmm, Aikon en Tissot PRX stijl, nee het spreekt me niet erg aan

1 like

Fijn om zoveel feedback te krijgen.

Op dit moment neig ik naar:

• Hanhart HD12 Preventor op leer, yes sir !

• Nomos Tangente

• En de King Seiko van @FRANS3, mocht hij tijdig overwegen om hem in het blauwe te droppen, dan mag hij me eerst even een pm-tje sturen :upside_down_face:

Doxa lijkt me nu weer wat too much, De Speedtimer blijft cool, maar 2 is misschien wat overkill.
De Mido Multifort TV is inderdaad gewoon veel cooler in 40mm, maar too BIG for my tiny wrist.

Maar we hebben nog tijd…

5 likes

Ik zou een Oris Big Crown Pointer Date x Cervo Volante absoluut niet gelijk willen stellen aan de vintage 32mm modellen.

Man, wat een horloge.

Dit is nou net het midden tussen vintage, modern, dressy en “fieldy” wat me hevig interesseert. En 38x12mm, dus een mooie maat met bol glas.

Wel iets buiten budget.

Daar zitten fantastische horloges tussen. Ik vind de 36mm preppy versies ook übercool.

3 likes

Wellicht heb je nog een bol.com bon liggen
Hanhart Preventor HD12™ - Horloge blauw - Zwarte lederen band - 39 mm | bol

Erg tooly, eerlijk gezegd. Als ik dat in de hand houd, en het vergelijk met een Oris x Cervo Volante, dan voel ik wel een zeker verschil in verfijning.

Ik heb Hanhart erg hoog zitten, en heb ook een 417ES 39mm chronograaf, maar ik zou het niet als on par willen zien met de Nomos of Oris die hier genoemd worden.

Ik zou de Hanhart zelf ook minder snel overwegen als 50-jaar-horloge en cadeau, maar dat is puur omdat ik tools minder speciaal vind, in m’n hoofd.

Of die overweging jou iets doet is aan jou, natuurlijk.

2 likes

Als je het budget iets weet op te rekken… (wat volgens mij hier en daar wel eens gebeurd)

Helemaal dit inderdaad. Toolwatches zijn op zich soms wel leuk maar geen haar op m’n hoofd dat een toolwatch een logische associatie zou vinden met een jubileum-aandenken. En ik ben kaalgeschoren erbovenop.

Er zijn al heel veel leuke dingen gesuggereerd hier, vind ik. Maar…

… ik probeer me heel hard in de beelden waarom iemand het dubbele van zo’n rete coole Mido TV zou betalen voor een merk met het charisma van een natte dweil. Het lukt niet goed. Kan wel aan mij liggen natuurlijk. :slightly_smiling_face:

Volgens mij vindt je het niets…:joy:

Moet zeggen dat het “charisma” niets interesseert, vind het horloge reet mooi…:stuck_out_tongue_winking_eye:

:joy:
Ik ben het wel een beetje met je eens