Inspiratie gezocht | JLC/IWC/? | 5k

Ik heb alle IWC chrono’s (en andere merken) met een Valjoux 7750 eruit gedaan, dat gerammel van die rotor ging me toch storen…

2 likes

Heb je al naar de Sinn 158 of de ‘originele’ vintage Heuer 1550 SG ‘Bunderwehr’ gekeken?

De Heuer zal iets boven je budget zijn maar zijn tussen de 5-6k nog wel te vinden.
Ik heb toevallig een 1550SG uit 1970 incoming, ik hoop hem voor de kerst binnen te krijgen!

4 likes

Aan die 158 zat ik ook te denken maar net als de Zenith Tipo CP2 en soortgenoten allemaal 43mm dus te groot voor de OP denk ik.

2 likes

Die zijn idd allemaal 43mm, precies de reden waarom een Breitling 817 zo perfect is :sunglasses:

Airain is volgens mij 40mm en de Nivada 38 of 39 dus die vallen wel goed qua maat.

2 likes

JLC Master Compressor?

3 likes

Er staat budget 5k voor JLC/IWC en die Reverso is eerder in dit topic al gepost. Dit was puur mijn reactie op die post omdat ik precies dat horloge heb. Relax mate.

Buiten dat is de Reverso ook een oud military watch…

1 like

Gezien je huidige collectie misschien toch een Railmaster. Doet met altijd weer aan een Explorer 1016 denken.

Bij IWC is de keuze reuze: een Mark XII of Mark XV. Voor beide bestaat ook een stalen band. De Fligerchrono 3706 ook met staal band of zwartleren band vouwsluiting. Leuke Aquatimer 353601 tiranium met idem band, rubber of velcro

Succes en @Woodmannes kan je een hoop foto’s sturen :blush:

1 like

Zal met zijn 43mm te groot zijn. Idem bij de tipo.

@KaiseRRuby een lemania bi compax zou nog kunnen!

Dat wist ik niet. Dacht dat die voor polospelers was

1 like

Nivada of Airain in deze prijscategorie :ok_hand:t2:

I know, Te groot en wat te duur.
Maar echt wel het passen/proberen waard en anders ff doorsparen

3 likes

De Tudor chrono time! Weinig in Nederland te vinden maar erg gaaf!

Dacht iets van 40mm en in prijs aan het stijgen maar zeker nog te vinden binnen jouw budget.

3 likes

Ontworpen voor Britse militaire/officier in India rond 1930 met als eis dat het horloge een polo wedstrijd moet kunnen weerstaan, omdat ze daar veel polo speelde in vrije tijd. Het is dus beide voor militaire en polo.:sunglasses:

1 like

Dit is de droom. Heb het hier ook al met @jehebtWATgekocht over gehad, die had een prachtige te koop. Maar buiten budget momenteel. Kan er wel naar toe werken.

2 likes

Ligt het aan mij of zijn die niet onder de 40mm? Dan zie ik er vooral ‘lady’ bij staan. Ik vind dit wel iets om ook eens te passen hoor. Momenteel staat dit op de paslijst:

• Omega Seamaster Planet Ocean 600m zwarte wijzerplaat 39,5mm
  • Omega Railmaster 38mm
  • IWC 3706 39mm
  • Airain
  • IWC Spitfire Bronze IW326802 39mm

Een Zenith wil ik ook nog wel graag eens passen, maar die zijn ook allemaal wat groter. Of inderdaad de Flybacks, maar die vind ik niet super.

Dit zag ik ook nog:

Jup dit is die van @jehebtWATgekocht. Dus hij is op HF gebleven

Succes met je zoektocht. Zo veel moois in deze prijscategorie

1 like

Je neemt horloges te serieus. En Picasso waarschijnlijk ook. :slight_smile:

3 likes

Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb niet op zitten letten en te veel naar de titel gekeken.

Breguet Type x nog een idee?
Dan zouden we wel in hetzelfde vaarwater zitten want zelf ben ik ook op zoek naar zo’n exemplaar haha

3 likes

Dat zijn nog eens horloges waar je mee thuis kunt komen.

1 like

Heb je de zijkant van die breguet wel eens goed bekeken? Wat een gedrocht.

1 like

Ik weet niet of het in het budget past maar hoe vind je dit?

Groeten Jeroen

1 like