Inspiratie gezocht | JLC/IWC/? | 5k

Dit is er 1 waar ik nog nooit over na heb gedacht. Gaat wel meer een kant op die ik niet minder mooi vind, maar ik heb me nog wat weinig verdiept in de Duitse merken. Vind de IWC dan toch wel mooier, gewoon puur hoe ik er in eerste instantie naar kijk.

Ik blijf deze JLC ook enorm interessant vinden maar daar kan ik vrijwel niets over vinden op het worldwideweb.

Rare plek op 9u trouwens op de bezel, maar dat terzijde.

2 likes

Die Heuer! :heart_eyes: Komt met stip op de lijst. Ken je iemand die er 1 heeft?

Edit: shit. 43mm.

Staat een hele mooie iwc 3706 bij watchworks haarlem volledig geserviced!

Check, is ook genoemd in het topic. Komt wel net iets te snel, ga wat meer de tijd nemen voor deze aankoop. Wil ook nog vier andere horloges eens gepast hebben voordat ik ga kiezen.

Plus, die IWC in Haarlem heeft geen stalen band, dat is een absoluut vereiste voor mij.

1 like

Ahh ok! Leek mij een mooie optie maar ik begrijp je!

Goedkoper kan ook, toch Willem? Als je een slechte onderhandelaar treft doet hij er nog een extra gesp bij ook :joy:

Wat vind je van de JLC master control series? De stalen date heeft een in-house uurwerk met een diameter van 37mm wat ook nog goed binnen je budget valt.

1 like

Kijkende naar dat alles op horloge gebied duurder is geworden denk ik dan <3.5k een uitdaging gaat worden.

Je kunt altijd hopen op slechte onderhandelaar natuurlijk. Mijne gaat iig voorlopig nergens heen.

Ik ben me er meer in aan het verdiepen, snap nog niet zo goed wat nou het verschil is tussen een Spitfire en geen Spitfire.

Plus: ik heb er een beetje moeite mee dat er ‘maar’ een Valjoux 7750 in zit ipv een inhouse uurwerk, dat had ik opzich wel graag gewild. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

De 7750 is echt een prima uurwerk dat bij IWC flink aangepast wordt maar die rotor rammel (weet niet hoe ik het moet omschrijven maar je voelt de rotor bewegen op de pols) heb ik volledig afgezworen, voor mij geen 7750 varianten meer
voor een bedrag rond de 5k wil ik een manufactuur uurwerk (bij chrono’s een voorkeur voor Zenith persoonlijk).

De spitfire is toch een manufactuur? :thinking:

Ligt eraan welke Spitfire (chrono of een Mark) en welke periode
.er is niet 1 Spitfire maar hele hordes

Ik doelde op de IWC Pilots watch automatic Spitfire Ref: 326801

Inhouse voor ~3.5k occasion

2 likes

Ook nog wat discutabel als ik dit lees: https://watchbase.com/iwc/caliber/32110
Gebaseerd op ETA architectuur en gemaakt bij een dochterbedrijf maar wordt inderdaad wel inhouse genoemd en veel leuker dan een aangepaste ETA of Sellita die ze eerder gebruikten.

Dit blijf ik iig stug verkondigen als mensen er naar vragen :rofl:

1 like

Ik ben zelf een fan van het IWC 80110 uurwerk en daar hadden ze het bij de intro ook over de architectuur van een Valjoux. Hele onhandige uitspraak als je een inhouse uurwerk wil promoten.

Daar ging het erom dat IWC de opbouw met kloven/bruggen etc van een 7750 als uitgangspunt hadden genomen zonder dat er ook maar een onderdeel gekopieerd was of buiten IWC gemaakt werd. Misschien dat ze hier ook zoiets bedoelen?

1 like

Je ne sais pas. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet zo veel waarde hecht aan wel/geen inhouse uurwerk. Belangrijkste is verreweg dat ik ze gewoon mooi vind.

3 likes

Nou nou. Wat is mis met een 7750?

Het klinkt zo gewoontjes. Misschien raar he, maar een inhouse uurwerk klinkt toch exclusiever. En een Valjoux heb je ook in horloges van 800 euro. Dus ik verwacht eigenlijk bij een ‘exclusief’ horlogemerk ook een ‘exclusief’ uurwerk. Of is dat dan maar complete onzin, kan ook hoor.

Jaeger-LeCoultre Master Control Geographic:

Jaeger-LeCoultre Master Control Date Automatik

Toch nog even gezocht in de JLC categorie, hier ben ik ook erg over te spreken.

2 likes

Hoi,

Ik heb sinds kort een IWC spitfire met Natoband in mijn bezit. Heel blij mee en een mooi contrast met mijn Seadweller.

Dus als je het mij zou vragen
.

Succes met je quarantaine en fijne feestdagen.

5 likes