Ik ben op zoek naar wat inspiratie voor een horloge wat ik cadeau wil doen aan de vriend van mijn dochter. En ik hoop dat jullie me hier een beetje bij kunnen helpen. Hij heeft op dit moment geen horloge, maar is wel geïnteresseerd in de horloges die ik draag. En hij is zichzelf inmiddels ook wat aan het oriënteren. Nu lijkt mij zijn verjaardag een mooie gelegenheid om hem er één cadeau te doen.
Hij rijdt motor en vond de limited edition Lorier Rambler heel gaaf. Waar ik hem geen ongelijk ik kan geven
Maar dit horloge is niet meer verkrijgbaar en ook boven budget.
Kenmerken waaraan het horloge moet voldoen:
Niet duurder dan 300,- euro
Niet groter dan 40mm
Stijl klassieke tool-/fieldwatch in lijn met de Lorier Rambler
Mechanisch uurwerk
Wijzerplaat wit of groen
Geen China meuk
Heb natuurlijk zelf ook al wat ideeën in de lijn van Hamilton Khaki Field, Smiths Everest etc. Maar hoop dat jullie nog een beetje met me mee kunnen denken. Bij voorbaat dank!
Als ik iets heb geleerd op dit forum is dat smaken qua horloges erg kunnen verschillen. Waar de 1 bij bij loopt te watertanden lopen bij de andere de rillingen over de rug. Misschien een idee om samen op zoek te gaan naar een mooi horloge?
Ik hoor wat jullie zeggen en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het is ook niet dat ik voor hem de keuze maak. Maar het zou leuk zijn als ik hier wat inspiratie op kan halen zodat hij wat te kiezen heeft. Dus hup kom maar op met die voorstellen
Het blijft iedere keer maar weer dat ik toch niet zo heel thuis ben in de los cost horloges. De laatste die mijn aandacht trok was de klassieke heel diverse Timex 1983 e line reissue.
Die Lorier die je laat zien heeft kenmerken gemeen met de Stowa Partitio, maar dat maakt het niet goedkoper.
Bij AliE zal je vast wel iets kunnen vinden dat op de stijl lijkt die je zoekt, maar ik weet niet of je dat wilt.
Ik dacht ook aan Bulova, zoals hierboven vermeld, maar ik denk dat je ook zeker kunt slagen bij Praesidus en Vaer, beide zeer gerespecteerde microbands die opties hebben die goed binnen budget passen. Vooral die Mesa Red Praesidus vind ik een toffe vondst die misschien wel past bij de feel van die Rambler.
Ik denk wat toch meespeelt dat je als gift liever iets duidelijk gerespecteerds geeft dan iets met bagage. Die keus kan je voor jezelf makkelijker maken. En we weten niet wat de beste jongen bij de OP bewonderd heeft.
Er moet in de keuze meegenomen worden dat het horloge bedoeld is voor een motorrijder .
Dan denk ik aan een horloge die een schroefkroon heeft goed tegen trillingen kan en het moet goed waterdicht zijn . Succes met de zoektocht .
Van je andere voorstellen (Bulova, Vaer, Praesidus, Vario) ben ik erg gecharmeerd. Met name de Vaer (al zag ik wel op de website dat deze uitverkocht is helaas) en die Vario. Preasidus ga ik checken, daar heb ik eerder leuke horloges van voorbij zien komen. Thanks voor je tips!