Inspiratie gezocht voor horlogecadeau

Ik ben op zoek naar wat inspiratie voor een horloge wat ik cadeau wil doen aan de vriend van mijn dochter. En ik hoop dat jullie me hier een beetje bij kunnen helpen. Hij heeft op dit moment geen horloge, maar is wel geïnteresseerd in de horloges die ik draag. En hij is zichzelf inmiddels ook wat aan het oriënteren. Nu lijkt mij zijn verjaardag een mooie gelegenheid om hem er één cadeau te doen.

Hij rijdt motor en vond de limited edition Lorier Rambler heel gaaf. Waar ik hem geen ongelijk ik kan geven

Maar dit horloge is niet meer verkrijgbaar en ook boven budget.

Kenmerken waaraan het horloge moet voldoen:

• Niet duurder dan 300,- euro
  • Niet groter dan 40mm
  • Stijl klassieke tool-/fieldwatch in lijn met de Lorier Rambler
  • Mechanisch uurwerk
  • Wijzerplaat wit of groen
  • Geen China meuk

Heb natuurlijk zelf ook al wat ideeën in de lijn van Hamilton Khaki Field, Smiths Everest etc. Maar hoop dat jullie nog een beetje met me mee kunnen denken. Bij voorbaat dank!

3 likes

Een horloge geven is wel een risico. Ondanks de geste zou ik liever zelf wat uitkiezen dan iets krijgen, waarvan ik gemaakt blij mee moet zijn.

Een tegoedbon is wellicht een optie, zodat jullie hem samen kunnen uitkiezen en aanschaffen.

5 likes

Als ik iets heb geleerd op dit forum is dat smaken qua horloges erg kunnen verschillen. Waar de 1 bij bij loopt te watertanden lopen bij de andere de rillingen over de rug. Misschien een idee om samen op zoek te gaan naar een mooi horloge?

3 likes

Dit iets? Seiko sprg3* serie…is er in meerdere kleuren (iig wit/creme, blauw, groen]en met goed zoeken in budget.

7 likes

Ik hoor wat jullie zeggen en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het is ook niet dat ik voor hem de keuze maak. Maar het zou leuk zijn als ik hier wat inspiratie op kan halen zodat hij wat te kiezen heeft. Dus hup kom maar op met die voorstellen :wink:

1 like

Ik draag deze nog steeds met heel veel plezier en valt precies binnen budget. Hoop je hiermee een beetje vooruit te hebben geholpen

5 likes

Ja dit is zeker een goeie optie

Vind zelf deze variant ook tof in deze lijn. Weet alleen niet of hij het brons kan waarderen

1 like

Een Bulova?

2 likes

Timex Expedition North Field Watch

4 likes

Ik zou zeker adviseren om Timex Expedition North in titanium te overwegen

Is ook beschikbaar met zwarte of groene wijzerplaat

3 likes

Het blijft iedere keer maar weer dat ik toch niet zo heel thuis ben in de los cost horloges. De laatste die mijn aandacht trok was de klassieke heel diverse Timex 1983 e line reissue.
timex-tw2w70800-1983-e-line-17356808

Die Lorier die je laat zien heeft kenmerken gemeen met de Stowa Partitio, maar dat maakt het niet goedkoper.

Bij AliE zal je vast wel iets kunnen vinden dat op de stijl lijkt die je zoekt, maar ik weet niet of je dat wilt.

Ik dacht ook aan Bulova, zoals hierboven vermeld, maar ik denk dat je ook zeker kunt slagen bij Praesidus en Vaer, beide zeer gerespecteerde microbands die opties hebben die goed binnen budget passen. Vooral die Mesa Red Praesidus vind ik een toffe vondst die misschien wel past bij de feel van die Rambler.

3 likes

Echt nooit iemand een Ali hommage cadeau geven. Dan weet degene die 'm krijgt meteen dat je geen horloge liefhebber bent.

4 likes

Daar zijn meningen over verdeeld natuurlijk, maar ik raak het ook liever niet aan. Vandaar mijn aanraders.

Ook een leuke maar net te duur ondanks de 8% eindejaars korting. Vario 1945 field

2 likes

Tja, nou moet ik wel @fdpg1963
Let op, is geen Chinese meuk hè

2 likes

Overigens is de Bertucci Field in 36mm ook een zeer gerespecteerde door en door tool watch optie en kost weinig.

A1-10112p

1 like

Ik denk wat toch meespeelt dat je als gift liever iets duidelijk gerespecteerds geeft dan iets met bagage. Die keus kan je voor jezelf makkelijker maken. En we weten niet wat de beste jongen bij de OP bewonderd heeft.

Heb ook netjes een Casio Edifice EFK-100CD-1A gepost :grin:

1 like

Er moet in de keuze meegenomen worden dat het horloge bedoeld is voor een motorrijder .
Dan denk ik aan een horloge die een schroefkroon heeft goed tegen trillingen kan en het moet goed waterdicht zijn . Succes met de zoektocht . :+1:

2 likes

“Geen China meuk” is een zoekcriteria in de OP :upside_down_face:

Van je andere voorstellen (Bulova, Vaer, Praesidus, Vario) ben ik erg gecharmeerd. Met name de Vaer (al zag ik wel op de website dat deze uitverkocht is helaas) en die Vario. Preasidus ga ik checken, daar heb ik eerder leuke horloges van voorbij zien komen. Thanks voor je tips!

Thanks. Ga ik doen!

1 like

Heb ik verkeerd gekeken. Ik hoopte dat voorkomen te hebben. Let op, ze hebben 36 en 40mm en some ook quartz en Ameriquartz