Ik zou een neutrale plaat (horloge) kopen en lekker bandengekte laten toeslaan
Orient kamasu in een kleurtje…ik zoek even wat plaatjes.
Die zijn in elk geval geschikt voor zwembad en normaal.
Waterdicht.
Inhouse. Hacking/handwind.
200 a 250 euro
Alleen een klote kroontje.

Als je een RLc bent:
Genadeloos pluggen, maar dit is wel een echte zomerklatser die absoluut voldoet aan de eisen. Enkel is hij op papier groter, maar draagt als een SKX, derhalve 42mm-ish. Nu in het blauwe gedeelte onder je budget.
Wauw, die Oris combinatie, heel vet! DIrect zelf ook inspiratie uit dit topic gehaald!
Zodiac heeft een paar toffe, maar die zijn helaas ver boven budget.
Watch2day verkoopt wel voor 150 euro een homage met een Seiko-automaat.
V.s. Zodiac:
Deze komt qua looks misschien nog wel het dichtste in de buurt van de Dan Henry:
Zomer!!
Zal krap worden in het genoemde budget, maar iets uit de Halios stal! Bijvoorbeeld een frisse Seaforth zoals je zelf toont. Er is veel keuze in verschillende uitvoeringen. Hier mijn bronzen exemplaar in de sneeuw vorige week.
Als je het budget zou verdubbelen… dan zou ik toch eens goed kijken naar de prachtige groene Seiko SPB153J1. Er stond eentje in de blauwe hoek, maar zie net dat die al verkocht is. Er is uiteraard binnen Seiko genoeg keuze binnen het budget.
Bij de watermelon denk ik altijd aan zomer!
Of zoiets:
Helaas boven budget dan inderdaad…
En zoiets? Rond de 500 euro.
Deze is ook gaaf, alleen de listprijs is 895 euro… lijkt erg op de Doxa.
Die laatste vind ik ook erg gaaf! Een duiker mag ook gerust oranje zijn wat bij betreft.
Bedankt iedereen voor de inspiratie! Vooral die zodiac horloges zijn echt heel vet maar helaas hoven het budget.
Ik heb inmiddels wel een deal gesloten met een forumlid dus mijn zoektocht is voltooid
Kom op, nu moet jij over de brug komen he. Wat heb je incoming?
Iets boven budget maar wellicht is een goede 2dehandse wel binnen budget te vinden.
Maen Hudson Midnight blue
Het is uiteindelijk deze geworden:
Blijft lekker dicht bij de DH 1970, en ik was meteen verkocht aan die wijzerplaat
Mooie keuze, ook met die geïntegreerde duikring