Inspiratie horloge onder 1.5K

Beste vrienden,
Ik ben op zoek naar een horloge van maximum 1500 euro. Voor een kleine pols en met de “old money” vibe.
Hopelijk kunnen jullie mij goede voorstellen doen.
Ik dacht al aan een vintage IWC ingenieur of een omega seamaster aqua terra quartz.

2 likes

Een Mido Commander Shade? Valt ruim in de prijsrange en valt erg mooi om je pols

4 likes

Alles hangt af van wat je klein noemt, maar laten we uitgaan van max 36mm dan :slight_smile:

Dus goud. Idealiter vol en geen laagje dan.

Schiet er nog altijd een serieuze hoop over, en veel hangt af van wat je ermee wil doen. Ik zou denken richting vintage 18k chrono van een niet-plakmerk. Valt zeker te vinden binnen die prijslimiet. Ter inspiratie:

Maar als je die wil kunnen om houden tijdens het zwemmen of squashen zou ik voor iets anders gaan. Maarreuh,

Die zit toch makkelijk 3-5x boven je budget. :slight_smile: en de

is met zijn 39+mm geen kleine jongen. Ook geen hol aan “old money” vibes, eerder “geen budget voor een middenklasse sporthorloge” vibes.

1 like

En bedankt voor je vraag, nu wou ik persé mijn eigen vintage chrono om de pols. Geen straf. 36mm, 17cm pols.

Iets duurder dan die 1.5k maar ik heb die ook realistisch te duur betaald. :smile:

5 likes

Wat is voor jou ‘old money’ vibe? Wat wil je uitstralen en waarom? Tevens, hoe oud ben je: dat beinvloedt het advies een beetje.

1 like

Zoek je zoiets?
https://www.timethis-watch.com/product/105

1 like

Als je even doorspaart tot een budget van 7000 a 9000 euro komen er veel leukere horloges in beeld van mooie Zwitserse merken.

:white_check_mark:

2 likes

Zoiets, al is deze inmiddels gereserveerd:

Een oude TAG Heuer kan ook leuk zijn, check B&O watches eens!

1 like

Timex Marlin handopwinder 34mm. 150eu, heb je nog wat geld over om voor de old money vibe wat sigaren en dure cognacs te kopen :crazy_face:.

5 likes

Orient bambino.

Deze bijvoorbeeld:

Hou je nog ruim budget over om nog iets anders leuks mee te doen.

1 like

Wellicht deze mooie Omega Constellation met wit gouden bezel en linnen dial? :wink::sunglasses:

5 likes

In 36mm zijn ze best leuk.

4 likes

Is dit maar 1500?

Ik zeg doen

2 likes

36mm glycine airman

1 like

Die is heel netjes, dat zeker. Maar zo’n stalen sporthorloge is mijlenver van

in mijn ogen :slightly_smiling_face:

2 likes

Ben ik met je eens.

1 like

Misschien een oude Constellation?

2 likes

Maar als je voor stijlvol wil gaan, en vintage IWC is je ding, dan zijn er ook wel een pak leuke dingen te vinden.

Is wel een smak geld voor een stalen horloge, maar de naam is wel wat meer in de aangegeven richting.

1 like

Gave techniek, seventies blingbling, en ruim binnen budget te krijgen: Omega Constellation F300Hz.

2 likes