LVA
26 augustus 2025 om 07:49
3
Turbowatch:
Voor een kleine pols
Alles hangt af van wat je klein noemt, maar laten we uitgaan van max 36mm dan
Turbowatch:
met de “old money” vibe.
Dus goud. Idealiter vol en geen laagje dan.
Schiet er nog altijd een serieuze hoop over, en veel hangt af van wat je ermee wil doen. Ik zou denken richting vintage 18k chrono van een niet-plakmerk. Valt zeker te vinden binnen die prijslimiet. Ter inspiratie:
Maar als je die wil kunnen om houden tijdens het zwemmen of squashen zou ik voor iets anders gaan. Maarreuh,
Die zit toch makkelijk 3-5x boven je budget. en de
is met zijn 39+mm geen kleine jongen. Ook geen hol aan “old money” vibes, eerder “geen budget voor een middenklasse sporthorloge” vibes.
2 likes
LVA
26 augustus 2025 om 07:53
4
En bedankt voor je vraag, nu wou ik persé mijn eigen vintage chrono om de pols. Geen straf. 36mm, 17cm pols.
Iets duurder dan die 1.5k maar ik heb die ook realistisch te duur betaald.
5 likes
Wat is voor jou ‘old money’ vibe? Wat wil je uitstralen en waarom? Tevens, hoe oud ben je: dat beinvloedt het advies een beetje.
1 like
APMV
26 augustus 2025 om 09:39
6
1 like
Als je even doorspaart tot een budget van 7000 a 9000 euro komen er veel leukere horloges in beeld van mooie Zwitserse merken.
3 likes
Bbroek1
26 augustus 2025 om 09:40
8
Zoiets, al is deze inmiddels gereserveerd:
Mooie Tudor Oysterdate handwinder met roulette datum… gemonteerd op een periode correcte vintage nos rivet band… de wijzerplaat is ooit (in ver verleden) het radioactieve radium verwijderd en opnieuw bedrukt waardoor het veilig en probleemloos te dragen is. de indexen zijn verguld en het heeft een prachtige geblauwde secondewijzer… het uurwerk is een Tudor gesigneerde FEF caliber.
Merk en model: Tudor Oysterdate
Diameter: 34.5 mm (!)
Leeftijd: begin jaren vijftig
Datum waarop het in mijn bez…
Een oude TAG Heuer kan ook leuk zijn, check B&O watches eens!
1 like
Timex Marlin handopwinder 34mm. 150eu, heb je nog wat geld over om voor de old money vibe wat sigaren en dure cognacs te kopen .
8 likes
Orient bambino.
Deze bijvoorbeeld:
Hou je nog ruim budget over om nog iets anders leuks mee te doen.
1 like
Wellicht deze mooie Omega Constellation met wit gouden bezel en linnen dial?
5 likes
NOAD
26 augustus 2025 om 11:57
12
LVA:
39+mm
In 36mm zijn ze best leuk.
4 likes
LVA
26 augustus 2025 om 12:49
15
Die is heel netjes, dat zeker. Maar zo’n stalen sporthorloge is mijlenver van
Turbowatch:
“old money” vibe
in mijn ogen
2 likes
Sean
26 augustus 2025 om 12:56
17
Misschien een oude Constellation?
2 likes
LVA
26 augustus 2025 om 12:59
18
Maar als je voor stijlvol wil gaan, en vintage IWC is je ding, dan zijn er ook wel een pak leuke dingen te vinden.
Is wel een smak geld voor een stalen horloge, maar de naam is wel wat meer in de aangegeven richting.
1 like
Gave techniek, seventies blingbling, en ruim binnen budget te krijgen: Omega Constellation F300Hz.
2 likes
LVA
29 augustus 2025 om 09:24
20
Kijk eens aan, hier in het blauw. Met service.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop
Prachtige IWC dresswatch uit 1965. Loopt als een zonnetje en vooral de sunburst dial is prachtig.
Het horloge komt op een bruine struisvogelband van Barrington (extra gaatje) maar ik droeg hem ook regelmatig op een stalen band dus die krijg je er bij.
Ik heb het horloge aangekocht via Balanced Watches in 2023 en het horloge is ook door hen van een service voorzien voor aankoop. Heb je vragen stuur dan even een berichtje.
.
Merk en model: IWC Automatic
D…
Ruud
29 augustus 2025 om 09:27
21
Ik zou naar (vintage) king en grand seiko kijken.
Zon 60s iwc, longines of omega zijn classy… maar voor mij ook een tikje saai.
King en grand seiko zijn net wat bijzonderder in kast, plaat en wijzerssets.
Varrieert van 500 tot mucho dinero. Dus zeker binnen je budget iets moois te vinden.
2 likes
JohnvdT
29 augustus 2025 om 21:37
22
Turbowatch:
de “old money” vibe.
Huguenin calibre Felsa 690 Bidynator
Favré-Leuba verguld manufactuur calibre FL111
Alpina Standard manufactuur calibre 598E