Om met de deur in huis te vallen: ik ben op zoek naar een dameshorloge voor mijn vriendin. Zij is op horlogegebied een makkelijk blij te maken persoon. Toen ik haar leerde kennen had ze een 20mm raar horloge zonder getallen waar het om eerlijk te zijn moeilijk was om te zien hoe laat het uberhaupt was. Ik heb haar toen een ander horloge kado gegeven, en die heeft ze sindsdien eigenlijk gedragen. Een citizen 26mm solar. Topding voor wat ze eigenlijk wilde, is een kleine 10 jaar meegegaan met als enige: 1x het glas vervangen nadat die echt onder de krassen zat.
Nu is dit horloge echt aan het eind van zijn latijn en zoek ik een mooi horloge dat hem kan vervangen. Maar helaas weet ik eigenlijk niks van vrouwenhorloges. Dus ik dacht ik vraag het hier even. Hieronder wat “eisen”
- tussen de 27-34 mm, liefst dus iets groter dan de huidige.
- beweging maakt niet heel veel uit, quartz, automatic is beiden best. Geen handopwinder.
- Het moet echt “lifeproof” zijn, zij is niet voorzichtig met horloges, en zal dat ook zeker niet worden.
- minimaal 5ATM waterdicht (onderdeel van het life proof gedeelte)
- Moet lume hebben, wordt snachts gebruikt om te kijken hoe laat het is zonder bril
- Voorkeur voor een datum, dag is niet belangrijk, maar mag er wel op zitten. “is wel lastig elke 2e maand die datum omzetten”
- Merken zeggen haar niks, en dan bedoel ik helemaal niks. Ze is even blij met een AP als met een timex.
- Ik heb niet een budget in gedachten, maar ik zat te denken tot zo’n 1500 oid.
- Liever geen cijfers, ook liever geen romijnse cijfers. Ze vind al snel fonts niet mooi.
- Liever geen steentjes, is al snel “zigeunig”
- Het liefst saffierglas
- Moet niet nieuw, heeft wel de voorkeur. Als je iets veel mooiers krijgt binnen het budget 2e hands, is ook goed.
- En dit is een belangrijke: Horloge moet eigenlijk overal bij passen. Zakelijk, sporten en alles ertussen. Zij gaat niet wisselen van horloges.
Wat heb ik zelf ondertussen al gevonden:
- Hamilton Jazzmaster viewmatic auto 34mm (heb zelf de daydate 40, dus een beetje een ANWB stelletje vibe misschien)
- Nomos en Junghans ben ik ook gecharmeerd van (Duitse horloges hebben een streepje voor)
Mochten jullie nog wat weten: graag!