Inspiratie nodig voor een dameshorloge

Om met de deur in huis te vallen: ik ben op zoek naar een dameshorloge voor mijn vriendin. Zij is op horlogegebied een makkelijk blij te maken persoon. Toen ik haar leerde kennen had ze een 20mm raar horloge zonder getallen waar het om eerlijk te zijn moeilijk was om te zien hoe laat het uberhaupt was. Ik heb haar toen een ander horloge kado gegeven, en die heeft ze sindsdien eigenlijk gedragen. Een citizen 26mm solar. Topding voor wat ze eigenlijk wilde, is een kleine 10 jaar meegegaan met als enige: 1x het glas vervangen nadat die echt onder de krassen zat.

Nu is dit horloge echt aan het eind van zijn latijn en zoek ik een mooi horloge dat hem kan vervangen. Maar helaas weet ik eigenlijk niks van vrouwenhorloges. Dus ik dacht ik vraag het hier even. Hieronder wat “eisen”

• tussen de 27-34 mm, liefst dus iets groter dan de huidige.
  • beweging maakt niet heel veel uit, quartz, automatic is beiden best. Geen handopwinder.
  • Het moet echt “lifeproof” zijn, zij is niet voorzichtig met horloges, en zal dat ook zeker niet worden.
  • minimaal 5ATM waterdicht (onderdeel van het life proof gedeelte)
  • Moet lume hebben, wordt snachts gebruikt om te kijken hoe laat het is zonder bril
  • Voorkeur voor een datum, dag is niet belangrijk, maar mag er wel op zitten. “is wel lastig elke 2e maand die datum omzetten”
  • Merken zeggen haar niks, en dan bedoel ik helemaal niks. Ze is even blij met een AP als met een timex.
  • Ik heb niet een budget in gedachten, maar ik zat te denken tot zo’n 1500 oid.
  • Liever geen cijfers, ook liever geen romijnse cijfers. Ze vind al snel fonts niet mooi.
  • Liever geen steentjes, is al snel “zigeunig”
  • Het liefst saffierglas
  • Moet niet nieuw, heeft wel de voorkeur. Als je iets veel mooiers krijgt binnen het budget 2e hands, is ook goed.
  • En dit is een belangrijke: Horloge moet eigenlijk overal bij passen. Zakelijk, sporten en alles ertussen. Zij gaat niet wisselen van horloges.

Wat heb ik zelf ondertussen al gevonden:

• Hamilton Jazzmaster viewmatic auto 34mm (heb zelf de daydate 40, dus een beetje een ANWB stelletje vibe misschien)
  • Nomos en Junghans ben ik ook gecharmeerd van (Duitse horloges hebben een streepje voor)

Mochten jullie nog wat weten: graag!

1 like

Dit. Volgens mij draagt de vriendin van @Selie een Club Campus 36.

Die van mij draagt een Constellation of een BB58 (de mijne). Ik zie het liefst een Rolex om haar pols, maar zij ziet dat anders.

Succes!

1 like

:point_down:t4:

:thinking:
300-500 voor een Seiko, en voor die andere 1000 wat ze leuker vindt :sunglasses:
En een dames quartz of solar van Seiko boven de 300 is al moeilijk.

3 likes

Klopt. Die draagt ze graag!

Maarrr…

Dan wordt een Club Campus in ieder geval al niets.

1 like

Longines conquest 29 mm. Auto of quartz.

Geen dank, :wink:

3 likes

Aquaracer van 32mm altijd leuk.

Of een link:

3 likes

Laat haar vooral ZELF kiezen op een dag, dat jij alle aandacht voor haar hebt, niet steeds zit te koekeloeren op je telefoontje, praat met haar mee, maak er een prachtige dag van, bezoek je schoonouders en doe alsof je daar heel blij van bent geworden en het wordt onvergetelijk!

5 likes

:wink:

Aangezien ze geen WIS is of mechanical freak, denk ik gelijk voor een ‘normaal’ iemand aan de combi solar en RC. Altijd de juiste tijd.
Dacht in 1e instantie aan de Max Bill (omdat ik die zelf mooi vind), maar is 38mm, en 3 bar.
Deze is met 36mm misschien nog steeds te groot en te gypsy?

https://www.junghans.de/typo3conf/ext/junghans_collection/Resources/Public/img/Watch/processed/015_1503.44.png

Maar waarom niet weer een vertrouwde Citizen te geven. Nu wel met saffierglas en de bovengenoemde 2 voordelen van altijd de juiste tijd en geen lege batterij. En de 2 modellen (1 zonder datum, en 1 met incl wereldtijdenl die ik gezien heb ook 5 bar water bestendig.

https://www.citizenwatch.eu/nl/gender/dames/?per_page=30&filtering=1&filter_movement=eco-drive-nl

Hier een verzameling van diverse merken voor dames (waaronder wat 'verdwaalde G-Shocks)

https://www.uhrcenter.de/en/watches/radio_controlled_solar_watches/index.htm?zielgruppe=damen

Maar als ze het horloge dagelijks draagt en mocht ze geen problemen hebben met eens in de maand ofzo een paar minuutjes afwijking hebben, misschien dat een automaatje als een Seiko 5 of Cocktail kan? Ook 5 bar WR modellen tussen.

En natuurlijk vind ik die door Watchbird genoemde Tag erg gaaf, maar wilt zij wel met zo n kostbare klok rondlopen? Ik zou dan net als Omanido om de uiteindelijke keuze aan haar over te laten. Misschien idee om samen rond te neuzen.
Misschien dat t EHBO lijstje in de FAQ kan helpen om t 1 en ander op een rijtje te zetten.

Hoe dan ook, veel succes met t zoeken naar dr presentje!

2 likes

Seiko kan ik op dit moment afraden. Mijn vrouw wilde ook een horloge, dus ook een 5-je voor dames gekocht voor haar. Na een maand of 2/3 liep hij ineens achter, niet een minuutje maar een paar uur. Goed gezet en het ging weer een maand of wat goed. En ineens weer achterlopen, goed zetten en consequent regelmatig vastlopen.

Terug gegaan. De eerste paar keer kwam misschien vanwege even niet gedragen, maar er leek echt wat mis. Dus de dealer heeft hem terug gestuurd en na 6 weken kwam hij terug, er zat kennelijk te weinig olie in. Na een week of 2/3 terug zelfde euvel, hij liep regelmatig ineens een minuut of 10 achter. Dealer heeft hem wederom terug gestuurd ter reparatie, maar wilde eigenlijk een nieuwe geven. Seiko kon niets vinden en stuurde het horloge terug, waarop de dealer zijn dealership gestopt heeft (het was niet het enige probleemhorloge). Ik heb mijn geld terug, maar helaas, geen horloge dus voor mijn vrouw.

Hier is mijn vriendin erg blij met haar CWC G10. Ze heeft zelfs mijn T versie ‘ingepikt’ omdat ze die cooler vond dan haar ‘L’ versie. Setje Nato’s erbij en helemaal happy. https://www.cwcwatch.com/collections/most-popular/products/cwc-gs-sapphire-watch-silver

1 like

Hier hetzelfde vraagstuk, was ook erg gecharmeerd over de onderstaande club campus maar jammer genoeg handwind. De automatic is al snel rond de 2500€

Nieuw 1100€ Maar jammer genoeg niet volledig wat ze wil

Het is een beetje druk, maar ik lees mee en zal alles proberen te antwoorden. Alvast bedankt voor de suggesties!

Helaas:
groter dan 34mm, een handopwinder, geen datum, cijfers en romijnse cijfers. Valt dus eigenlijk gelijk af. Ziet er overigens wel leuk uit. Maar als ze het veel moeite vind om 1x per 2 maanden de datum te verstellen gaat ze zeker niet om de dag aan de kroon draaien om hem werkend te houden…

Als ik niks in die prijscatogorie kan vinden zou het zomaar weer een citizen (maar dan wat higher end) of een seiko oid kunnen worden

Ziet er mooi uit, ga ik dit weekend naar kijken.

Ook erg mooi, ik zet hem in de vergelijking voor dit weekend.

Lief bedoeld, maar het is een verassing voor haar, dus ik mag hem helemaal zelf uitzoeken. Overigens zijn de schoonouders een paar uur vliegen dus dat gaat sowieso niet op het moment :stuck_out_tongue:

Inspiratie nodig voor een dameshorloge

Trouwen zijn we eigenlijk allebei niet echt van, We hebben samen al een bedrijf, wat grond, een huis, een vakantiehuis en een kind. Trouwen op dit punt zou meer een maandagochtend ding zijn als we tijd hebben en niet zozeer een teken van “commitment” oid.
Kwa horlogesuggestsies: die junghans is niet helemaal haar stijl, maar het merk zelf wel gok ik. ik denk dat een quartz met RC of een seiko 5 oid zeker een goed idee is, al wilde ik wat meer fancy (al is dat mijn idee, niet die van haar)
Kwa kostsbare klok, ik vind het allemaal wel meevallen. De 2 telefoons die zich dagelijk bij zich heeft zijn gok ik al een stuk meer waard, en daar kijkt niemand van op.

Is helaas niet iets waar ze mee wegkomt op werk gok ik. niet “zakelijk” genoeg

In ieder geval bedankt voor alle antwoorden. Ik lees ze zeker door, en blijf ze aanbrengen aub!

5 likes

Ik ben blij dat er bij sommige mensen nog echte romantiek is. :heavy_heart_exclamation:

2 likes

maurice lacroix heeft mooie damesklokjes.

Mijn vrouw heeft er vier.

Draagt ze nooit, vind ze ergens “te duur voor dagelijks”. Was 1400 ballen, 100m WR, schroefkroon, de hele reut. Mooi ding, maar jammer.

Droeg ze nooit op het leren bandje omdat ie over de pols schoof. Maar sinds ik twee NATO’s heb gekocht bij Miros-Time doet ze niet anders dan met een desert Camo band om dit horloge rondlopen.

Vind ze ook fantastisch. Deze zijn ook met dials te krijgen die alleen indices hebben zonder romeinse cijfers. 50m WR, quartz. Draagt ze afwisselend met de Seiko 5 van hierboven.

De laatste zal ik je besparen, dat is de Tank knock-off van Seiko, dat quartzje wat, als ik het mij goed herinner, @Dao uitvoerig besproken heeft. Vierkant, erg fijntjes, doublé. Niet life proof. :slight_smile: Al blijft het een Seiko.

Mijn tip: Koop gewoon iets wat in de stijl van die Citizen past of wat ueberhaupt bij haar past, geef er niet teveel geld aan uit en maak het zo draagbaar mogelijk. Quartz of solar / eco drive lijken mij de betere uurwerken voor de vrouw die je beschrijft.

1 like

Outside the box suggestie: Momentum (Canadees merkje)

Bijvoorbeeld de Atlas Sapphire 32

Of de M1 Mini , 31 mm en in alle mogelijke kleuren. Optioneel met saffier.

Zelf heb ik al lang een M1 Twist Ladies Dive watch. Met 38 mm wel wat groter, maar al jaren één van mijn favoriete zomerhorloges. Niet langer in het gamma, opvolger is de M1 Splash, Night Splash en Ceramic.

Momentum heeft leuke ontwerpen (vind ik dan) en gebruikt Seiko werkjes met 4-5 jaar batterij levensduur. Top gebruiksgemak. Ik ben fan…

Is dat deze band ?

Assorteert dat een beetje met de wijzerplaat?

:ok_hand:t4: aanrader. Beste zet ooit : 100 euro verder en daarna 2 weken naar HK voor vakantie.
Je trouwt niet voor Tante Tinie en je gabbers die alleen voor de drank komen.

2 likes

Ik durf de horloges van mijn lief hier echt niet te laten zien! Maar zelf is ze er reuze blij mee en daar gaat het om.

3 likes

Jein. :slight_smile:

De band in kwestie is ongeveer hetzelfde, maar heeft brushed stalen hardware. Dat oogt zo totaal anders. Het werkt echt prachtig met de wijzerplaat, want die sunburst zorgt er voor dat de plaat zich naar de band voegt. :+1:

Mijn partner geilt nog steeds op de Archimede Klassik 36 Automatik in de bi-color uitvoering met suede band. Ik heb daar de bruine 39 van, maar die 36 blijft spoken:

2mm te groot voor @Denko, maar toch.

1 like