Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

In ieder geval niet die lelijke power reserve indicator.
Maar dat springdrive uurwerk van de GS is natuurlijk wel geweldig.

Ik zou dit ook geen hommage noemen, het is inderdaad het goedkopere neefje.

4 likes

Waarom zo’n afkeer tegen Rolex?

2 likes

Waar zijn de polletjesssss, veel leuker toch

2 likes

Je vraag brengt me op een oude gedachte. Toen ik een paar jaar geleden op HF kwam, was het duidelijker dan nu. Er zijn grosso modo twee kampen: het kamp Rolex en het kamp Seiko / Grand Seiko. Er zijn ten gevolge van deze twee kampen twee antikampen. Een antikamp Seiko / Grand Seiko en een antikamp Rolex. Zo af en toe popt dat weer naar boven, nog steeds, kennelijk.

2 likes

Laat ik een van mijn eigen horloges voor de leeuwen gooien :face_with_peeking_eye:

• Origineel genoeg
  • Hommage
  • Rip-off
0 stemmers
3 likes

Mogen we ook een plaatje van waar het mogelijk een afgeleide van is?

2 likes

Panerai, maar je vraag is een goed teken.

3 likes

Oh, in dat geval volledig origineel en niks mis mee!

2 likes

Ik heb de reactie ‘Citizen Panerai’ wel eens gezien. Ik vind het origineel genoeg, en gelukkig de meesten tot nu toe ook :+1:t2:

3 likes

Interessant dat deze ware hommage door het overgrote deel als originele genoeg gezien wordt.

Nu je het zegt… De stalen band geeft m een andere look dan de meeste Paneri. Heel mooi horloge.

1 like

Wat mij nou weer irriteert is dat ze die hommages niet wat betere namen geven. Pagani gaat nog, maar wie noemt z’n horloge nou Steinhart?? Om nog maar te zwijgen van Cadisen of Sugess, wtf. Dat moet echt beter.

2 likes

Mss omdat t geen rolex kopieert. Zeker onbekendere modellen zijn natuurlijk err minder herkenbaar.

4 likes

Mijn persoonlijke favoriet blijft toch Tandorio

1 like

Ik vind Octopus Kraken wel lekker bekken hoor.

1 like

‘Pagani Design’ staat er dan. ‘Design’…:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik moest direct aan “used” of “pre-loved” denken. Dat laatste is nu hip bij luxe goederen. :face_vomiting:

1 like

Dat dus. Beetje leuke benaming eraan geven om het wat meer cachet en legitimiteit te geven. Je koopt liever geen namaak toch?

Dat zie je ook met merken die bla bla Paris of bla bla Milano heten. Sugereren dat die plekken er iets mee te maken zou hebben. Werkt wel.

Inderdaad. Dat slaat helemaal als een lul op een drumstel. Design is zo’n beetje het enige dat ze niet gedaan hebben.