Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

90% van de hommages jat rolex ontwerpen, de overige 10% omega en tudor.

Boring.

BS…

Deze draag ik met veel plezier!

15 likes

Dit opent bijna een andere discussie. Omdat dit een tudor is wordt het misschien eerder aanvaard dan als er een ali merk of iets dergelijks op zou staan.

8 likes

Cool! Het enige wat ik jammer vind is de hardlex ipv saffier.

3 likes

Dit dacht ik ook al.

2 likes

Ik vind m niet origineel genoeg, maar t moederbedrijf van tudor is natuurlijk ook eigenaar van rolex. Maakt t wel anders.

2 likes

Dus kunnen we dan onder “Hommage, maar aanvaardbaar” plaatsen?

Tudor Black Bay Pro

• Origineel genoeg
  • Hommage, maar aanvaardbaar
  • Lijkt te sterk op het origineel, replica
0 stemmers

2 likes

Ik ben benieuwd naar de mening over deze Bulova Super Seville

• Origineel genoeg
  • Hommage, maar aanvaardbaar
  • Lijkt te sterk op het origineel, replica
0 stemmers
2 likes

Nou, wie gooit de knuppel in het hoenderhok?

Ook hiervan ben ik enorm benieuwd naar de mening van de anonieme HF-leden!

2 likes

Niet doen Ronnie…

4 likes

De term ‘replica’, bij optie 3, is m.i. niet op z’n plaats. Op HF wordt met ‘replica’ bedoeld een horloge dat moet doorgaan voor een bepaald merk, maar dit niet is. ‘Nep’, dus. En dit is niet toegestaan. De firma Pagani maakt horloges die weliswaar heel erg veel lijken op andere merken. Maar het bedrijf print gewoon de eigen merknaam op de wijzerplaat. M.a.w. deze horloges zijn niet nep, geen replica’s. Je zou wel kunnen zeggen dat het design gewoon jatwerk is.

22 likes

Goed punt, dacht ik ook maar bij gebrek aan een betere naam heb ik het niet benoemd.

4 likes

Ik zit wel te wachten tot een bepaald lid zijn laatste aanwinsten hier gaat posten. Zijn na’s zijn meestal zeer polariserend.

5 likes

Juist, ik zie dan ook geen verschil tussen de iets meer geaccepteerde Pagani polar of die Xdao engineer? Van laatst.

Oke, de tekst engineer maakt het nog wel iets pijnlijker dan de witte Polar.

Verder mag het volgens de regels hier zolang er geen bedrijfsnamen worden gekopieerd, als ik het goed heb?

Zelf ook wel eens een ali horloge geprobeerd maar uiteindelijk is het toch niet mijn ding…

Mag iedereen zelf uitmaken natuurlijk.

Merk op dat er naast Ali nog een iets duistere wereld is met super clones etc. ZF factory watches… vraag me soms wel eens af hoeveel er daar van op het forum rondzwerven.

Al dan niet bewust of onbewust.

Fijn weekend allen.

3 likes

@Pieterswatch geeft het antwoord al voor me.

Vandaar de leidende tekst ervoor.

1 like

zolang Rolex, IWC, Tudor e.d. er niks van vinden. De forumleiding heeft aangegeven dit soort horloges te gaan verbieden als ze door dit soort merken aangeschreven gaan worden door de merken. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, want het loopt inmiddels de spuigaten uit.

1 like

Ja, als er meer dan 50 NA topics over gemaakt worden is dat vrij opvallend inderdaad.

Vraag me dan ook af of dat gesponsord is of misschien een op hol geslagen A.I. bot?

2 likes

Of een vage influencer die lekker wil trollen.

Er klopt geen kloot van in ieder geval.

1 like