Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

Zolang het geen echte fake is (merknaam op wijzerplaat) gaan die niet aanschrijven. Lastig hè, om gewoon een keer te discussiëren zonder dit weer op te brengen! Je bent stemming aan het maken.

10 likes

En deze vriend van het forum Nomos?
De Tangente,toch gestolen van Lange en Stowa

12 likes

Je zou al die meuk maar moeten laten servicen in 1x. Wellicht een leuke kwantumkorting mogelijk.

Beeldmateriaal ter beoordeling aub?

2 likes

6 likes

Ik zal ze maar meteen allebei plaatsen.

7 likes

Het middle kingdom topic loopt perfect, kijk er zelf ook regelmatig.

Het probleem is meer dat er 50? NA topics worden gemaakt met teksten als zelfde fabriek als Rolex of zelfde kwaliteit als Grand Seiko.

Dat vind ik onnodig provoceren.

2 likes

Als je de real deal hebt, waar zou je je dan druk over maken? Daar zit een merkwaardige psychologische kink achter :grin:

Zat ik laatst over te peinzen:

• Origineel genoeg
  • Hommage, maar aanvaardbaar
  • Lijkt te sterk op het origineel, replica
0 stemmers
1 like

Hommages, replica’s. Etc. Het zal me een worst zijn wat iemand draagt.

Maar als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik die onderste wel net ietsje mooier. Ietsje maar hoor

3 likes

Ik kan me voorstellen dat als je de ‘real deal’ hebt je er soms klaar mee bent dat er dingen geschreven worden als, net zo goed, mss wel beter etc etc. Er iets over terug schrijven gaat niet want dan ben je al gauw een snob etc en iedereen heeft recht op blah blah.

1 like

Andere verhoudingen dan het origineel en bijvoorbeeld ook afwijkende indexen en crownguards en de datum op een andere locatie. Dus gewoon hommage.

Snap niet dat mensen dit beoordelen als replica.

2 likes

Hiermee bevestig je precies waar ik het net over had :grin:

Kijk en dat is een replica. Helderder kan inderdaad niet.

1 like

IK vind dit is iedereen persoonlijk over te laten!

De een wil geen 10k voor een Sub uitgeven, de ander kan niet. Maar als je voor 300-500 toch een soortgelijk horloge kan dragen, is toch meer als prima! En kom niet met het gezeur… “als je het origineel niet kan betalen, dan moet je wat anders kopen”… Nee, vind ik niet! Ik moet eerlijk zeggen, als ik het had, zou ik ook geen Sub kopen.

Ik neem natuurlijk de Sub als voorbeeld, want iedereen wil een Sub :slight_smile: :)…

7 likes

Er is bij Rolex geen enkele explorer die op BB PRO lijkt

Origineel genoeg + uit eigen huis. Kan nooit hommage of replica zijn

2 likes

Een zomerse inspiratie alhier :sunglasses:
Kost weinig, ziet er fris en fruitig uit, je kunt er mee zwemmen, en loopt nog spatzuiver ook .
Goedkoopste horloge in de kist, veel lol van. Replica???

https://www.alibaba.com/product-detail/Carnival-Brand-Luxury-Mechanical-Watch-Fashion_1600294247540.html

Tja. In dit geval is de Rolex een kopie van de invicta. Die was er eerder.

7 likes

Is dit echt zo :scream: Hahaha zou wel tof zijn :rofl::joy::rofl:

Echt ook :laughing:

2 likes

Ik weet het niet. Omega maakt er duidelijk wel een punt van en die is al actief op jacht. In de zin van de Ixdao kan je je afvragen waarom alle horloges op de site afgebeeld worden, behalve de Engineer. Wellicht heeft IWC er wat van gevonden? Stemming hoezo? Ik reageer gewoon op iemand.