En aldus geschiedde…

even een NA topic aanmaken dan maar
Afhankelijk van de ex gebruik ik alle twee de termen.
Hebben de resultaten van de poll je geholpen met de beslissing?
Alvast proficiat me je NA .
Nou: ze hebben me niet tegengehouden in ieder geval
감사합니다!
Dat heb ik moeten opzoeken maar:
언급하지 마세요!
Kwam geheel toevallig de Citizen tegen via een advertentie op social media, deed me toch snel ergens aan denken… Daarna moest ik direct aan dit topic denken, dus bij deze.
Niet in de verste verte iets van een hommage of replica of wat dan ook. Twee compleet verschillende horloges en modellen.
Nieuwe poll:
Sorry, maar met welk horloge moeten we dit horloge vergelijken?
De Méraud Bonaire is een, mijn inziens, prachtig modern horloge van Belgische makelij geïnspireerd door klassieke duikhorloges uit de jaren 50 en 60.
De Blancpain Fifty Fathoms lijkt echterop het eerste zicht een belangrijke inspiratiebron. De overeenkomst zit voornamelijk in het retro-uiterlijk waaronder de wijzerplaat en de domed bezel.
Zeker een mooi horloge.
Okay. Nu weet ik tenminste met welk horloge ik de Meraud moet vergelijken. (Een foto van de Blancpain erbij zou het helemaal makkelijk maken.)
Omega De Ville Prestige vs Patekke Philippe Calatrava.
Deze lijken ook erg veel op elkaar. Prijs is € 1.000 vs € 30.000
Wat een onzin.
Ik heb beide horloges in mijn hand gehad. Dit is geen hommage. Inspiratie bron zou je het formeel kunnen noemen maar dan kun je er nog wel een rijtje bij zetten.
Nee zeker niet die, die lijkt er al helemaal niet op. Compleet andere kast.
Het origineel uit de ‘50 ziet er zo uit:
Conclusie de Meraud heeft van beide een aantal kenmerken overgenomen.
Ik dacht vooral aan de bolle bezel als kenmerk inderdaad. Maar die modellen heeft een Ball bijvoorbeeld ook.
Vind het origineel genoeg en erg mooi horloge deze Bonaire.
Ik noemde de Fifty Fathoms dan ook niet als de enige referentie, wel als inspiratiebron.
Wat ik bedoelde met
Waaronder o.a de Fifty Fathoms.
Maar los daarvan blijft de Bonaire voor mij gewoon: