Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

Nee.

Het is saai. Verzin zelf wat.

Dat is een valse vergelijking. Het is niet dat andere merken geen horloges mogen maken, maar dat het saai is dat ze een rolex met een ander logo maken.

Wat betreft design kopieert iedereen ze.

Dit is geen concurrentie, maar imitatie.

5 likes

bell curve meme

2 likes

:rofl: je laat me wel lachen. Toont direct de intelligentie aan. Dank je wel daarvoor.

1 like

Samsung wasmachine is ook een miele ontwerp met een andere logo, net als bosch, net als lg net als wat je maar wil voor wasmachine. Allemaal gebasseerd op t zelfde ontwerp. Het zou niet praktisch of ergonomisch zijn om af te wijken van de standaard ontwerp (laaddeur voorkant evenals de bediening etc…). Zelfse met een auto. Ford en porsche hebben allebei hun stuur en voorruit aan de voorkant evenals de pedalen. Dit zijn geen valse vergelijkingen. Als de een zn stuur en pedalen aan de zijkant zet, is het niet meer praktisch en kan het voor veel problemen zorgen.
Je kan nou eenmaal niet beargumenteren waarom een rolex zoveel beter is dat het de prijs rechtvaardigt. Maar los daarvan, iemand die geen geld heeft om een rolex te kopen, mag dus niet met een soortgelijke horloge lopen? Is dat omdat het de aandacht van de rolexdragende pols weghaalt? Dit is een oprechte vraag. Ik ben hier niet om te beledigen. Rolex was nog 25 jaar geleden betaalbaar voor bijna iedereen en nog liepen er veel mensen met een boog omheen. Rolex is niet all that en als je dat wel gelooft zoals @Oni, dan ben je goed gehersenspoeld door de marketing ervan. De uurwerk van Grand seiko is superieur tov de rolex uurwerk voor velen. Zijn zij dan dommer dan de rolexdragers?
Rolex heeft een hele slimme marketingafdeling en daarom is rolex een investering geworden. De meeste rolexdragers durven niet eens te zwemmen met hun duikhorloges omdat het de waarde kan aantasten. Dat is niet de bedoeling denk ik.

En als laatste… Als rolex niet al die imitenerende merken om zich heen had (en ik durf te wedden dat rolex het zelfs aanmoedigt), dan was rolex lang niet zo gewild als dat het is. Maar dat is mijn mening.

1 like

Je wauwelt.

5 likes

Heb je daar een bron van, of verzin je dat ter plekke om je mening te onderbouwen?

2 likes

Jij begrijpt het gewoon niet. Is niet erg.

Ga je nou dom doen? Hoeveel lees je dat alleen al niet op dit forum. Hou toch op zo aangevallen te doen als t om rolex gaat. Rolex is gewoon voor velen een merk van jandoedel.

Geen idee, ik kom hier alleen maar voor het sigarentopic.

5 likes

Oké Monica.

1 like

Dat topic gaat inderdaad niet over sigaren

2 likes

Wat een matige vergelijking. Bij horloges is het ontwerp vaak merk- of modelrechtelijk vastgelegd. Je mag dus niet een bijna-identieke submariner uitbrengen. Daarnaast is intellectueel eigendom de hele de combinatie van logo, design, imago en reputatie. Een reputatie waar Rolex jaren lang in geïnvesteerd heeft. IP-marktwaarde is nou eenmaal belangrijker dan technische superioriteit. En dat wil niet zeggen dat Rolex zijn techniek niet op orde heeft.

Trouwens, ik heb toevallig net een nieuwe wasmachine. En nu moet ik helemaal opnieuw leren klokkijken, deden ze elkaar maar na.

1 like

Dat je voor je - helaas dus mislukte - analogie nu net Miele moet uitkiezen. De enige heritage wasmachinemaker die de wereld nog rijk is. :crazy_face:

2 likes

Nou, het lijkt al wel weer vrijdag hier op wasmachineforum.nl

Ik heb zelf een Miele vanwege de rijke historie en de mooie afwerking. Dat de buurvrouw stikjaloers is maakt me niks uit.

De overburen hebben trouwens een WSA123. Met zo’n skeer instapmodel kan je je geen echte liefhebber noemen.

10 likes

Wat ik gek vind: bij andere dingen boeit het niemand iets dat het een hommage/gejat design is.
Ik heb een nep-Fender gitaar (net als heeeeel veel anderen) en dat boeit niemand iets. Er zijn ook nep-Fenders die duurder zijn dan echte… prima.

Ik heb zo’n “Barbour”-jasje van de uniqlo niemand die het iets boeit dat het geen echte is.

Maar ooooooooh weeee als je een rolex-homage draagt want och die arme mensen bij Rolex. Je steelt een design!!! :triumph: Je steelt geen tasje etc…… piraterij is een misdrijf!!!

Whooooooo caaaaaarrreees.

4 likes

Hallo, geen kwaad woord over mijn Miele hommage van LG!

2 likes

Ik merk dat ik heel wat mensen hier op de scheenbeen heb getrapt. Jammer, want dat was niet de bedoeling. Laat wel weer zien hoe kleinzerig de arjan Robbins van deze forum zijn.

Maar even wat anders, geniet lekker van jullie rolexjes, draag het met plezier, voel je lekker rijk. Neemt niet weg dat je zwaar opgelicht bent met je klokje. En dat doet zeker pijn. Het is makkelijker om iemand op te lichten dan diegene te laten begrijpen dat hij is opgelicht. Fijne zondag heren✌🏽 (jaja het is maandag dat weten we wel voordat er daar om wordt gehuild)

2 likes

Zeker weten dat je niemand op zijn scheenbeen wil trappen?

1 like

De Dagbrakers uitlaatklep wordt node gemist, zie ik. :smile::+1:

3 likes

Eerlijk gezegd wel met t laatste. Er wordt nauwelijks beargumenteerd. Nergens ingegaan op de ware topic, maar aldoor laten zien waar ik zogenaamd de plank mis sla met mijn vergelijking met een wasmachine. Nu wil ik juist provoceren als er zo kleinzerig wordt gedaan. Maar het is ok. Ik ga ophpuden mn energie te steken in onbenullige zaken.

1 like