Ik zie vooral een hoop geschreeuw van je. Zonder dat ik verder in het topic terug lees of naar je andere berichten kijk. Heb ik al een prima voorstelling van je collectie. Maar maak je niet te druk later zal ook jij een populair Rolex model kunnen kopen.
Zo’n beetje elk oud merk heeft wel een dauphine handed horloge met baton indices?
(dit zijn maar een paar voorbeelden natuurlijk, Orient op alpha hands)
Lijkt me eerder een standaard ‘basis design’ uit de 40s/50s?
Heel beniewd wat HF hier kwantitatief van vindt:
- Origineel Genoeg
- Hommage, maar aanvaardbaar
- Lijkt te sterk op origineel, replica
Als je hommage of ‘replica’ kiest: Hommage of Replica van -wat- dan? APRO of Osyterquartz?
Aber Herr Blöfkäkel, ich hab’ doch 'ne Zanussi aus den 90er Jahren zuhause steh’n.
Die ist ja schon 33 Jahre alt und dreht immer noch meine Wäsche, 3 x pro Woche.
Eine Supermarkte und zwar nicht aus’m Supermarkt.
Gruss von Fritz Dörning
Verzeihung: Supermarkte sollte doch Supermarke sein …
Serieus…? Gaan we hier weer aan beginnen. Nog een 2de account aanmaken en dan een beetje met jezelf babbelen?
Ik ben tijdens de zoekactie naar dit horloge een andere GMT met witte wijzerplaat tegengekomen…
Je bedoelt de AP Royal Oak?
Buiten een geïntegreerde band zie ik niet meteen een overeenkomst…
Die PRX is een mod. Is niet leverbaar met die bezel in staal
True. Maar ik wou weten of het nu een fake oysterquartz is of niet
Maar is een heruitgave van een kopie niet opnieuw kopiëren?
Er even vanuitgaande dat rolex eerder was (anders is natuurlijk de oysterquartz de hommage).
In 1970 was rolex met deze klomp opweg
De seastar 40205 dateert volgens mij van na de Oysterquartz, maar de ref. 44671 zoals deze is dan weer ouder dan de Oysterquartz:
Dus zeg jij maar wie het origineel gemaakt heeft
Die vlakke voorkant met opliggende bezel en schuine aanzet naar de band hadden veel merken, zoals bijvoorbeeld deze Omega uit 1973:
Gewoon 70’s vormtaal.
2e? Tel er een paar bij op en je zit in de buurt.
En jij kan het weten
Bestaat er ook zoiets als een hommage aan een hommage?
Leuk om te lezen over hoe men hier soms over elkaar heen struikelt over zulk soort onbenulligheden des levens…
Familie van Tim?
Affentittengeil Herr Fritzl!