Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

Door zo’n braaknaam als “milifortic” of “watchdives” of “agelocer” te gebruiken

Oh ik vergeet natuurlijk farasute

3 likes

En dan als modelnaam het lachwekkende en betekenisloze “frogmantle”, wat nu blijkbaar in het Middle Kingdom topic een soort geuzennaam is geworden.

Een geuzennaam is een erenaam die men zichzelf geeft nadat anderen die als scheld- of spotnaam gebruikten. Vraag ik me toch af wie het woord Frogmantle als spot of scheldnaam heeft gebruikt?

Het woord frogmantle bestaat helemaal niet, is volledig inhouds- en betekenisloos. Ik weet niet wie het bijelkaar geklonterd heeft daar in China, maar als men op Middle Kingdom bij deze lexicale concoctie zeer warme gevoelens krijgt en het aangrijpt om zich af te zetten tegen de rest van het forum, prima. Als jij dan wilt haarkloven dan het geen geuzennaam kan zijn omdat het nooit als scheldwoord is gebruikt, ook goed.

Het was een zware dag onniedan? Afzetten tegen de rest van HF?! :joy:

3 likes

Zware dag? Nee hoor, twee uurtjes werken vanmorgen, rest van de dag vrij. Beetje krantje lezen, boodschappen doen, dadelijk koken, stukje wandelen, morgen en woensdag paar uurtjes werken, donderdag weer vrij en dagje shoppen in Düsseldorf. Aan mijn lijf geen polonaise.

Maak je dan ook niet zo druk :joy:

3 likes

Moet ik helemaal zelf weten :innocent:

Dat klopt, daarom vroeg ik me ook af wie een woord zonder betekenis zou gebruiken om de spot met iemand te drijven :wink:. Ik zie zelf ook geen enkele meerwaarde van dat “woord” op de wijzerplaat. Zet er dan niets op

Bijvoorbeeld!
Ook die lappen tekst op sommige Rolexen en Tudors zijn om gek van te worden. En welbeschouwd is de naam Oyster ook flauwekul, want een oester is niet waterdicht. Maar wel een bestaand woord in elk geval.
Maakt ook geen reet uit, uiteindelijk

2 likes

Waar jij je druk om maakt :smile:

Hier! Goed voor je hoofdpijn!

2 likes

Ook nep uit China zeker…

3 likes

brad-happy

1 like

Paracetamol nee, maar die Proxima om je pols wel!

1 like

Als je telkens uitgesproken bent plaats maar een gif, zo herkenbaar :joy:

1 like

Volgens mij moet je niet denken dat met ‘frogmantle’ kikkerjas of zoiets wordt bedoeld. Mijn idee is dat dit een opgestoken middelvinger van Thorn is omdat ze de naam submariner niet meer konden gebruiken. Frogman en submariner zijn volgens mij synoniemen voor persluchtduiker (scubadiver). Met Frogman-tle wordt dan volgens mij ‘submariner-achtig’ bedoeld. Kan goed zijn dat ik het mis heb, maar dit is waar ik bij die naam aan denk.

2 likes

IMG_8915

Heb je ook zo’n mooi verhaal bij Octopus Kraken? :rofl::joy:

2 likes

Dat is uiteraard een hommage aan de film Clash of the Titans :grin:

2 likes

IMG_1568

2 likes