Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

Bedoel meer dat ik niet het idee heb dat die LUC zo origineel is, of dat de Balthany een poging is die LUC na te maken.

Dit soort horloges zijn er sinds de jaren 50 talloze gemaakt met kleine variaties.

De rare kastpoten, de minder klassieke vorm van wijzers, de indeces, de sector-achtige wijzerplaat…

1 like

Serieus? Letterlijk tot in de details.

Echt? Tijd voor een nieuwe bril dan.

Die LUCs doen niets wat omega in de jaren 40-50 niet al gedaan heeft.

1 like

Eens, lijkt verdomd veel op die (eerste) Luc. Iets te veel naar mijn mening. En ik maar denken dat die Chinezen nu eindelijk eens met iets komen dat geen kloon is. Jammer, want verder mooi horloge voor zo’n 150 euro…

2 likes

Of een hele goede bril kopen. Dan zie je het kennelijk niet…

De wijzers zijn iets anders en de lume is geliger, maar verder zijn toch echt alle details hetzelfde?

1 like

Nu wil ik die Omega wel eens zien.

Intussen heb je een mooi merk leren kennen.

1 like

17626814688131004145833095695694

Ook een hommage?

Wat wel zo is, vroeger gebeurde dit soort dingen natuurlijk ook. Ik had bv deze Omega:

Die qua kastvorm, wijzers en indices dan weer verdacht veel op een PP Calatrava lijkt.

Gaat de vraag over die Laine? Ziet er goedkoop en schreeuwerig uit. Ik wil de prijs niet weten.
Ik zie veel minder overlap met die LUC’s.

Omega 1 + Omega 2: andere wijzers, andere kast, cijfers … ik zie de gelijkenissen niet

Omega 3: gaat al meer die richting uit, maar terug de 12, geen sector dial, … kastpoten iets minder uitgesproken. Nu, dit moet een juweeltje geweest zijn in zijn gloriedagen. Maar ik zie nog steeds meer gelijkenissen tussen de Baltany en LUC, dan overeenkomsten met de Omega.

1 like

Regio stalen Chopard van ± 10k.

Mijn punt was dat die Chopards evenmin bijzonder origineel zijn. De indexen, kast (dogleg connies), subseconds of bullseye dial heeft omega allemaal gedaan. Niet in de chopard configuratie, soit, maar is een combinatie van bekende elementen.

Die stalen LUC en stalen Balthany lijken wel flink op elkaar, die zou ik idd hommage/replica noemen, maar tussen die beide salmon dials zie ik het een stuk minder.

Had ik die stalen LUC en Balthany eerder gezien had ik denk ik beide als clone aangemerkt… maar misschien ook niet.

Is dit ook een hommage? Zo ja, waarvan?

Goed naar rolex gekeken

6 likes

Ja, die.

heel goed zelfs… :grinning:
duidelijk, dank je

Maar imho geen 100% kopie

Lijkt wel een vintage franken Omega oftwel Mumbai special :sweat_smile:

Zag deze voorbij komen… :exploding_head: Hoe komen ze ermee weg??

Voor degenen die het origineel niet kennen (van Seiko) :crazy_face:, ook daarvan een foto. Er is van Milifortic ook een groene wp die het origineel (cijfers) vrijwel één op één kopieert.

Daar is denk ik geen polletje voor nodig…

6 likes