Inspiratie of imitatie? Laat een horloge beoordelen!

Nee die is lelijk.

1 like

Wat een leuke reactie, dank je wel! :slightly_smiling_face:
Inderdaad, het is een beetje kaal bovenin, maar die ophogingen tussen de indexen zijn echt leuk bedacht.
En het grappige is: het is een goed lopende automaat, en het was twee maanden geleden nog maar 32 euro, nu ligt de prijs rond de 40 euro.
Ik heb wel duurdere dan deze, maar misschien is het een beetje vreemd om dit te zeggen; toch is dit een van mijn favoriete, misschien wel nummer 1! :slightly_smiling_face:

1 like

@ray1981 let je op! #moneymaker

2 likes

Als ze de subdails “onder” geplaatst hadden IPV “links”, had je wel een ander horloge gevonden dat er op lijkt. De kast is toch wel degelijk anders. Ja, er is overlap en die ligt toch vooral in generieke keuzes denk ik.

1 like

? Ik volg het even niet :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je hier zoekt naar een probleem wat er niet is. Veel design features hier, daar ontkom je gewoon niet aan omdat het uuwerk, de 7751, dit vereist.

je hebt op 9h een 24h counter en running seconds. Je moet dat toch aanduiden? Net als de datum die vanuit het midden leest dmv een wijzer. Die moet toch iets aanwijzen? Die Speedmaster heeft een tachymeter, de Longines niet, vind dat verschillend genoeg. De wijzers zijn ook significant anders.

Net als de chrono minute counter op 12 uur. Je kan niet op 90 graden van de circkel de getallen neerzetten, dat zou nergens op slaan! Dat zou je dan geven 0 - 7min30sec - 15 - 22min30sec (en terug op 0) geven. Totaal zinloos, toch? Dus subdial layout staat al vast, en je kan dan maar op 1 andere plek je logo kwijt: 3h.

Maar dan .

Je hebt wat mooi spul in je kluis liggen…
Echt spul zo te benoemen.

Ik denk en ik vind dat dan 2 3 4 imitatie horloges buiten de kluis hebben liggen echt geen probleem en zelfs een beetje slim
Dan heeft de snelle boef iig alvast buit…
wanneer je je kluis netjes ‘verborgen’ hebt is die imitatie buit met wat geluk voldoende om geen verdere ellende te krijgen.
Deze imitatie buit moet je wel snel en gemakkelijk vindbaar hebben .
Mooie display ofzo

Schiet mij maar lek.

Homage kan erg mooi zijn.
Imitatie 100% om de pols is wel een beetje jammer.
Maar heb ik er last of moeite mee? Nee, ieder zijn ding.

Als dit je budget is of je een echte echte echt onbeschrijfelijk duur…lekker kopen en dragen dan.

Of is het wel een hommage?

1 like

Pointing Up GIFs | Tenor

1 like

Wat een beauty voor amper 10 euro :roll_eyes::grinning: En hij doet het nog na twee maanden. Maar van welk merk+model is dit een hommage?