Mensen die constant hun mening verdedigen kunnen irritant zijn, ja zelfs provocerend. Maar azijnpisser? Nee, voor mij niet.
Op deze manier kan je het ook interpreteren . Heb ik duidelijk niet gedaan
.
Mijn bedoeling is allesinds niet om de spreekwoordelijke knuppel te werpen maar om op een beschaafde manier dit onderwerp aan te kunnen snijden met andere leden, alsook hun mening te horen.
Het voorbeeld van de CW dat ik aanhaalde is dan ook uit eigen overweging. Dit is een horloge wat ik misschien zou willen toevoegen aan de collectie. Maar hoe je het ook draait of keert doet deze je toch aan de Explorer II denken. Niet dan?
Ik kies nog altijd zelf wat ik koop of draag maar als iedereen het erover eens is dat dit een schaamteloze kopie is zou ik dit wel kunnen overwegen als tegenargument in mijn uiteindelijke beslissing denk ik.
Het is namelijk niet mijn bedoeling om iedereen te laten denken dat ik dan met een Rolex Explorer II rondloop. Vandaar dit topic. Zo kunnen ook andere leden hun mening geven/vragen.
Ik heb tankwagens vol wijnazijn door europa gereden.
Ergens aan doen denken vind ik heel wat anders dan het praktisch één op één namaken. Die CW heeft een eigen smoel.
Ja smaakvol.
Heb ook het idee dat dit topic op onder andere op sommige van zijn topics geïnspireerd is.
En voor mij wel.
Wil je het verbieden? Ik vind dat niet nodig. Je ziet meteen dat het niet de real deal is. En zo’n persoon moet er zelf mee lopen. Alleen al om zelf te weten een imitatie te dragen …
Toegegeven, ik heb er 1. Gewoon om de bouwkwaliteit eens IRL te bekijken en te betasten. Redelijk goed en very close. Saffier, screwdown, Seiko sweep sec. Maar het heeft de originele vibe niet. Ik draag het nooit. Geef ik nog wel een keer weg aan mijn computerslaafje
Wees blij dat je een azijnpisser wordt genoemd wegens een andere mening. Er zijn situaties waar ze je hoofd afhakken omdat je een ander geloof heb. Als ik moest kiezen dan wist ik het wel.
En dat is jouw mening.
Ehh
Een hommage zou prima mooier/beter kunnen zijn dan het origineel. Als je een hommage ziet in de pure betekenis van 't woord: een eerbetoon. Je pakt een detail van een ontwerp en bouwt daar een volstrekt origineel horloge omheen.
Maar in de horlogewereld betekent hommage tegenwoordig “een 1-op-1 kopie met een eigen logootje”. erop. En tsja, dan wordt 't inderdaad lastig om “beter” te worden.
Tja, er zijn ontwerpelementen die onmiskenbaar zijn voor een bepaald merk of model. Mag je dat dan nog een keer gebruiken voor een eigen ontwerp? Dat is een complexe vraag die moeilijk eenduidig te beantwoorden is. Maar het gebeurt wel, in talloze branches.
Nou, laat die controversiële horloges maar eens zien waar dit topic voor gestart is. De meningen hebben we nu wel gehoord.
Dit is weer wat anders… is geen Chinees, dus alles goed! Bepaald personen hebben alleen problemen met een Chinees…
Inderdaad. Vandaar dit topic. Waar ligt de grens?
Het was de bedoeling om horloge’s te laten zien die je reeds in de collectie hebt of ooit aan de collectie wil toevoegen. Zelfs als je interesse in een bepaald model hebt en er een ander zijn mening van wil.
Meningen mogen uiteraard gegeven worden maar het is niet de bedoeling om dit topic naar off-topic te laten verplaatsen. Daar zijn andere topics voor.
Dus:
En wellicht terecht want ze worden er steeds beter in. Dat is een directe bedreiging van de west Europese, eh normen en waarden