Weet jij welke uitvoering/kleur/band dit is? Vind het wel een hele mooie combinatie
Dat is deze: https://orient-watch.com/Collections/ORIENT/Classic/ORIENT%3A-Mechanical-Classic-Watch/p/AC08003A Donkergrijze wijzerplaat en ‘rosegold’ wijzers/indexen. Is een lichtbruin lederen bandje. Heb deze combinatie zelf gekocht voor de verjaardag van mijn schoonbroer afgelopen september. Heb die toen besteld via Amazon voor zo’n 140 EUR, staat daar momenteel iets duurder (rond 170 EUR). Vind hem op Chrono24 (bij een snelle blik op de site) momenteel niet meteen goedkoper dan die 169 à 170 EUR.
Bedankt!!
Heb hem besteld . Inderdaad 169 was wat ik er nu voor betaalde, maar kon het niet laten!
Dat is nog steeds een behoorlijk goede deal, op Chrono24 zit hij rond de 200 EUR. Had hem ook voor mezelf willen kopen, maar nu ik hem aan mijn schoonbroer cadeau gedaan heb, wacht ik even tot mijn collectie wat uitgebreider is (ik begin nog maar net aan de hobby) voor ik me hem ook aanschaf. Is mijn favoriete uitvoering binnen die bambino-reeks. Geniet ervan, is een bijzonder elegant horloge.
Oh die is mooi! Mag het misschien niet hardop zeggen maar ik vind de Tissot Lisboa veel mooier dan de Cartier Tank. Die is zo verwijfd met dat kroontje…
Cartier tank is wel wat “vrouwelijker” vormgegeven inderdaad. Heb wel eens zitten twijfelen om zo’n Lisboa aan te schaffen. Maar ik heb al een aantal vintage “tankjes” liggen dus het is er nog nooit van gekomen
Zo… het heeft even geduurd, maar ik ben het een en ander wezen passen.
Ik heb naar Tissot gekeken. Ook even gekeken of er iets binnen budget zit bij Longines. Ik ben er denk ik een beetje achter dat het merken zijn die ik heel tof vind, maar ondanks dat de horloges die ik gepast heb aan mijn wensen zouden voldoen, ik voel er geen klik mee.
Hamilton blijft leuk, maar niet met de Intra-Matic 38mm. Hij was iets te rustig. Het is voor mij een merk die toch het meest uitblinkt in de Khaki Field lijn.
Vintage heb ik ook overwogen, maar dan komt het bekende budget oprekken verhaal om de hoek kijken. Wat ik mooi vond, daar moet het budget 3 tot 4 keer voor opgerekt worden. Misschien leuk voor later…
Waar heb ik dan naar zitten kijken? Naar de Omega Seamaster 300, Omega Constellation en zelfs naar King Seiko’s.
Dan de Tanks. Ook dat is weer een model wat ik heel erg mooi wil vinden, maar een rechthoekig model vind ik bij mij niet echt passen. Nu hoop ik dat ik niet te veel mensen tegen de schenen heb geschopt hahaha
Dan terug naar waar het eigenlijk begon… Seiko. Op een of andere manier blijven de Japanners me aantrekken. Ik heb er uiteindelijk 3 gepast:
- SSA347J1
- SRPE43J1
- SRPB41J1
SSA347J1:
SRPE43J1:
SRPB41J1:
De datumaanduiding en de power reserve indicatie op de SSA347J1 zijn leuke extra complicaties, maar maken de deal wel iets drukker.
Uiteindelijk gaat het om de SRPB41J1 en de SRPE43J1. Van dichtbij kunnen ze allebei erg goed, maar van een afstandje vond ik de 38mm van de SRPE43J1 toch net even iets aan de kleine kant. Ook leek ie iets dikker te zijn. Beide horloges zijn echt prachtig! Ik heb nog niet de knoop doorgehakt, want ik wil binnenkort even naar een AD in Doetinchem die Junghans verkoopt.
Welke type is de bovenste met silver dial? De Swr049p1?
Geen idee, had maar gewoon wat van internet afgeplukt
Ben niet op de hoogte van prijzen voor dit model, maar hier staan een mooie te koop.
Mooi zijn ze zeker, alleen voor een dresser vind ik ze net iets te sportief.
Voor €500
Eh nee… Maar meer om te laten zien wat een dresser is. Die heb ik nml bijna niet voorbij zien komen.
Hangt ook nog een beetje van de definitie af. Kan mij voorstellen dat sommige dit ook al te sportief vinden