Inspiratie voor dress watch

Zoals de titel al zegt heb ik wat inspiratie nodig voor een dress watch. Ik ga van baan wisselen dus ik ga binnenkort weer solliciteren.

Een nieuw pak moet worden aangeschaft, aangezien er wat kilootjes bij aangekomen zijn sinds mijn laatste sollicitatie :rofl: En om dat leed een beetje te verzachten vind ik dit ook gelijk een goed excuus om een nieuw horloge te kopen.

Nu ben ik niet echt een type van dress watches, maar ik laat me graag verassen wat jullie mooi vinden. Aangezien dress watches normaal gesproken niet echt mijn ding zijn, wil ik er nog niet al te veel voor uit geven. Budget is ongeveer €500. Mag uiteraard minder zijn, maar iets rek zou kunnen als ik het heel gaaf vind.

Vandaag heb ik de Seiko SRPB41J1 gepast. De dial was echt fantastisch. De band zal worden vervangen voor een mooie leren band. Verder vond ik het veel horloge voor de prijs van €440.

afbeelding
Plaatje geleend van internet :wink:

Deze vind ik heel erg gaaf, maar ik ben heel benieuwd wat voor een inspiratie jullie me nog kunnen geven. Alvast bedankt! :+1:

12 likes




Top 6 dress watches. :+1:

9 likes



5 likes

Die middelste Tissot vind ik wel interessant. Weet je toevallig het referentienummer?

Naan en type staat op de dial.

3 likes

Yup… ik was iets te snel met antwoorden… daarna bedacht mijn brein ineens dat ik ook zelf wel even kon zoeken :rofl: :see_no_evil:

3 likes

Seiko Zwart: sarx035
Seiko Blauw : sarx045
Seiko Wit : Sarx013

1 like

Casio Oceanus OCW S100?
Alleen geen automaat en geen alternatief voor de band, het middenstuk zit aan de kast.
Verder wel altijd op tijd door de multiband 6, en het draait op zonne energie.
Rond de 500 euro vast wel te vinden.

7 likes

Solar is op zijn tijd ook wel fijn. Wel jammer dat de band niet te wisselen is.

Citizen Eco-drive heeft ook mooi dress watches.



Bulova Precisionist 12 seconden afwijkingen per jaar.

2 likes

Dresser. Op z’n minst op leer. Overweeg de SSA343j1. Niet echt een minimalistische dresser maar eerder interessant.

12 likes

Inderdaad wat drukker, maar heeft wel weer die mooie dial. Straks maar weer even naar de AD om te kijken of ze die ook hebben.

Is die SARB035 in het blauwe deel niets? Zo’n strakkere kast doet mij meer dan die klassieke cocktail-kasten.

1 like

Die Seiko Presage vind ik zelf ook erg mooi. Als het goedkoper mag kan je met een Orient Bambino weinig verkeerd doen, vind ik:

6 likes

Een pak kopen enkel voor de sollicitatie? Daar ga je al mis. Wat betreft het horloge, ga voor iets persoonlijks. Een horloge waar je zo 5 minuten vurig over kan causeren. Een erfstuk of een lucky charm.

De realiteit is dat 9/10 niets zal weten over het horloge wat je draagt. Een “nieuw groot blinkend” horloge van …… of …… is eerder een con dan een pre op z’n moment.

4 likes

Geen datum, geen seconde, 5 mm dik…

1 like

Mooie aanbieding. Dress watch met kleine seconde. Lederen band erbij en je hebt een horloge voor werk en voor casual
2 likes

Als ik het goed begrijp ga je solliciteren voor een baan waar je straks ook geen pak draagt.

Als je dan ook nog eens niet van dresswatches houdt zou ik het geld lekker in mijn zak houden en doorsparen voor iets wat je wél echt leuk vindt.

Mbt het pak… ik draag alles onder een pak wat ik heb, met de italiaaanse man als voorbeeld/inspiratie.
Dat Hollandse geneuzel altijd over een dresswatch bij een pak.

2 likes

= 99.897/100.000 Italianen…

6 likes