Inspiratie voor een nieuwe diver?

Ik wil graag een nieuwe diver aanschaffen maar ik ben er nog niet helemaal over uit welke…
Ben op zoek naar wat inspiratie voor de volgende specs:
Diver van 38, 39 of 40MM
Prijswaarde retail tussen 4k-10k

Zelf heb ik deze al op het lijstje staan

1. Rolex Sub (no date)
  2. Blancpain fifty fathoms 38
  3. Tudor BB58

Ideeën zijn welkom :slight_smile:

10 likes

dit wil je

Omega Seamaster Planet Ocean 39 mm

52 likes

:point_up_2:t3:

Ik mis een Seiko …

21 likes
3 likes

Ja, echt weer de usual suspects. De enige die ontbreekt aan dit ultiem veilige lijstje is een Seamaster. Dan heb je het cliché-kwartet compleet! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zeg, doe eens origineel, durf eens buiten de gebaande paden te treden en ga voor een TAG Heuer Aquaracer 200. Met het budget dat je overhebt kun je een leuke vakantie boeken óf zo’n schitterende Carrera Glassbox kopen. Ik zou het wel weten, als ik 10K over had. :person_shrugging:

Dus:
Video Review - The 2022 TAG Heuer Aquaracer Professional 200
+
Palm beach - Volatile

Of:
Video Review - The 2022 TAG Heuer Aquaracer Professional 200
+
Video Review: The TAG Heuer Carrera Glassbox Chronograph 39mm Black Dial

Soms is het leven zo eenvoudig. :sunglasses:

32 likes

Is de glassbox ook al een diver?

Haha dat klinkt wel heel verleidelijk, maar 2x een Tag heuer in de collectie is teveel van het goede :wink:

Ik heb zelf een Omega Seamaster 300. Erg tevreden over. Foto’s doen dit horloge eigenlijk geen recht.

26 likes

Wachten op de 40mm Seamaster no-date? Tot 40mm is je keuze wel enigszins beperkt.

2 likes

Maar zijn manier van denken is wel goed.

Echte duikers hoeven niet veel te kosten. Dan heb je nog budget over voor een mooi horloge.

2 likes

Je noemt drie duikers op die nogal verschillend zijn in een behoorlijke ruime prijsrange,

Wat vind je echt mooi en wat vind je belangrijk in een horloge? En heb je dan liever twee horloges van 4-5K of liever 1 van 10k?

1 like

Ik heb op dit moment een Breitling SuperOcean GMT 41MM en die vind ik eigenlijk net een fractie te groot.
Daarnaast ooit een Breitling Superocean 36mm gepast maar die was te klein.
Vandaar deze specieke range wetende dat ik daarmee veel divers buitenspel zet.

7 likes

SeaQ :green_heart:

12 likes

Dus een Breitling Chronomat GMT 40.

1 like

Inderdaad het zijn verschillende horloges die ik allemaal op hun eigen manier mooi vind.
Ik ga alleen alle kanten op dus vandaar deze post ter inspiratie.

Ik zou graag 1 diver willen toevoegen aan de collectie en heb een budget tot 10k.
Als ik een diver haal van 5K dan is het niet mijn bedoeling om van die andere 5k een ander examplaar te halen :stuck_out_tongue:
Echter is een 10k horloge niet per definitie mooier dan een 5k horloge in mijn ogen.
Minimum van 4-5k wel om bepaalde merken en micro brands uit te sluiten, vandaar de nogal brede price range.

1 like

:heart_eyes:

1 like

Ok dan:

20 likes

Die seaq is heel gaaf en iets wat je niet vaak ziet.
Sub is altijd goed maar zal iets boven budget zijn

Planet ocean en bijv mijn tudor ( is 41mm op papier maar in werkelijkheid meer 40) zijn ook mooi maar kosten ook de helft.
Dus gaat dat je dan brengen waar je naar op zoek bent? Met zo’n brede prijs range krijg je nogal wat verschillen

9 likes