Inspiratie voor een nieuwe diver?

Aangezien je vrij klassieke modellen lijkt te zoeken.

Wel in de categorie minder bekend minder begeert.

12 likes

Ach shop eens in Korea voor de afwisseling :innocent:
Tisell maakt heel leuke duikertjes voor een habbekrats.

Ik zeg: heerlijk lijstje. Ik zou alleen eerder voor de Pelagos gaan dan de BB58.

Zelf ben ik groot fan van de Certina DS Action. Kost slechts 1000 euro en daar krijg je een fantastische diver voor. Mss is het merk niet premium genoeg voor wat je zoekt, maar ik raad ‘m aan hoor.

1 like

10 likes

Precies!

Of deze:

15 likes

Panerai Quaranta Marina, is dat nog een optie?

Ik heb wel een aanbeveling voor een mooie serie duikhorloges die perfect bij die maatvoering passen. Dus:

:white_check_mark:

Maarrrr…

:x:

Sorry. Kun je je budget ook oprekken naar 3400 Euro?

7 likes

Rolex Submariner, ik heb weleens gehoord dat die behoorlijk goed zijn…

:innocent:

1 like

Het merk Tudor al een paar maal voorbij zien komen maar de Pelagos 39 nog niet.
Draagt heerlijk, stoere titanium uitstraling en een geweldige bracelet met T-Fit en dan krijg je er ook nog en zeker voor de zomer een heerlijk dragende rubber band bij :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

8 likes

Ik zou lekker gaan voor de vulcain die @n_visser al noemde, maar dan met blauwe wijzerplaat of de Brosnan die @Mipnick toont. Met het budget wat je hebt zou ik ze allebei doen en gelijk testen ergens bij een tropisch eiland!

Edit: een spb317 zou een goede derde zijn!

2 likes

Het heeft natuurlijk wel iets ironisch. De beste man heeft een budget van 10 duizend euro en wij adviseren een Seiko van 900 piek. :sweat_smile:

Maar eerlijk is eerlijk, dat is wel een hele goede duiker. :ok_hand:

6 likes

JLC Deep Sea Chronograph. Wmb een van de mooiste horloges ooit. Duiker én chrono en toch wat ingetogener dan een sub.

15 likes

De MarineMaster 300 (SLA021). Een van mijn meest gedragen duikers is toch wel dit dikke blok staal. Ondanks dat zit hij heerlijk om m’n 21cm dikke pols. Niet echt geschikt voor dunne polsjes, dat dan weer wel. Maar zeker een prachtige en strak afgewerkte mid-range duiker die absoluut gezien mag worden.

4 likes

Ik ga er even in mee. Los van de SPB31x serie die je aanhaalt, en de Marinemaster 200 die ik al voorstelde, zijn dit in mijn optiek de coolste niet al te grote duikhorloges van dit moment:

37mm Aquastar Deepstar II.

Super Squale Sunray Grey. Wel op Beads of Rice.

Serica 5303 in het wit. Niet in die rare mint-blauwe kleur.

Yema Superman 500.

Da’s tussen de 1000 en 2000 Euro nog veel verder onder budget dan @watchest voorstelde.

Dit is overigens ook erg mooi:

Probleem is wel dat hij erg op een Wolbrook lijkt. Maar met 39,5 x 12mm een mooie maat, mooi ontwerp, mooi van balans. Daar kan Blancpain nog wat van leren.

Los daarvan wil ik een lans breken voor de Tudor BB54 in plaats van de 58. Sub no-date is meh, Blancpain maakt al jaren geen mooie duikhorloges meer.

Ik begrijp niet precies at @watchest motiveert om per se tussen de 4000 en 10.000 uit te willen geven, in plaats van beschrijven welke soorten duikhorloge hij het tofst vindt, maar OK.

6 likes

Jullie vergeten de beste Black Bay

Aangezien je aangeeft dat je een 41mm toch wat aan de grote kant vind, gaat deze genieten worden qua comfort.

7 likes

Sub no date natuurlijk!

Ik vind dure duikers ironisch.

3 likes

Je moet er van houden natuurlijk, maar ik vind een Doxa een geweldige duiker om te zien. Net even iets anders dan de veilige keuzes.

4 likes

Een duikhorloge is anno 2023 an sich al ironisch. :disguised_face:

8 likes

Ik zou voor panerai gaan, ook allemaal duikers. Heb je toch wat anders dan een doordruk van een submariner (niks mis mee, maar de meeste duikers zitten daar dicht op).

2 likes