Inspiratiehulp voor toekomstige NA

Lieve horlogevrienden,

Vlak na het starten van deze hobby heb ik besloten om uiteindelijk met een mooie en gevarieerde 6-piece collectie te eindigen. Recentelijk heb ik van een mede forumlid een prachtige horlogedoos aangeschaft waardoor ik bij het zien van de lege plekken ben gaan nadenken over wat het volgende horloge zou moeten worden en waar het aan zou moeten voldoen. Ik bezit momenteel 4 horloges uit min of meer hetzelfde prijssegment en ondanks dat ik daar ontzettend tevreden mee ben zou ik graag willen dat het volgende horloge een duidelijke stap vooruit is qua kwaliteit. Dit is deels ook symbolisch aangezien mijn vriendin ernstig ziek is maar het er gelukkig op lijkt dat ze het gaat overleven en alles goed gaat komen. Het lijkt mij een mooie manier om een heftige periode af te sluiten met een herinnering voor het leven, al kan het natuurlijk ook gewoon de horlogegek in mij zijn die dit als justificatie gebruikt om de collectie uit te breiden, wie zal het zeggen. De aanschaf zal pas over geruime tijd plaats vinden nadat zij volledig is hersteld en weer aan het werk kan, maar dromen en goed nadenken over wat het gaat worden kan natuurlijk geen kwaad! Het is de bedoeling om een horloge te kiezen voor het leven.

Dit is mijn huidige collectie:

Ball Fireman Victory 40mm
Oris ProPilot 41mm
Oris Aquis 41,5mm
Hamilton Jazzmaster Traveler GMT 42mm

Waar het horloge aan moet voldoen:

  • Budget: tussen de 2,5 en 4k
  • Het moet een duidelijke upgrade zijn ten opzichte van wat ik nu heb
  • Diameter tussen de 39 en 42mm
  • Bij voorkeur een sporthorloge
  • 100m WR of meer

Er zijn al een aantal horloges waar ik erg van gecharmeerd ben.

Verschillende variaties van de Tudor Black Bay, namelijk de blauwe ETA, GMT, 58 en Steel variant:

Omega Seamaster Professional:

Grand Seiko SBGN003 GMT:

Dus beste forumgenoten, hebben jullie suggesties?

13 likes

De Tudor BB 58 925 silver, maar vooral sterkte met de vriendin👍

2 likes

Als je met dat budget echt stappen in kwaliteit wil maken dan zou ik zeggen Grand Seiko of Citizen Chronomaster.

Als je het mechanisch wil houden dan zeg ik Christopher Ward.

Wil je echt de bovenkant opzoeken en opruimen evt een Speedmaster?

Maar sterkte met je vriendin in deze heftige periode!

2 likes

Sterkte ja, heftig!
De suggesties die je zelf geeft zijn stuk voor stuk toppers. Ik heb zelf de BB58 en daar heb ik geen moment spijt van.
Zou je vooral aanraden om verschillende horloges te gaan passen. Vaak geeft een horloge aan de pols alweer een heel andere indruk dan op een plaatje of in de vitrine.

1 like

Dan kiezen voor universele inzet.
Voor een klassiek ontwerp dat nu kan, toen kon, straks gewoonweg nog steeds gaaf is.

Evt in het blauw als je een beetje wild wilt doen.

Succes met je vriendin , veel belangrijker.
Op naar herstel, op naar t geluk!

4 likes

Ik zou, persoonlijk, absoluut voor de Black bay gaan en dan wel de zwarte. Als 2e keus de Tudor gmt.

1 like

Ben ik nu de enige die denkt dat het niet coutume is om de genezing van je vriendin te gebruiken voor de aanschaf van een horloge?

Het lijkt me dat als zij zich door deze periode heen vecht, je haar beter een horloge kon geven om het te vieren. Jezelf een cadeau geven, dan is het net alsof jij vind dat je meer aan haar ziekte hebt geleden dan zij zelf.

Ik vind het niet kunnen als reden, sorry.

Maar als je gewoon een mooi vijfde horloge wilt:

De BB58 steel en de GS die je toont zouden mijn twee favorieten zijn. Zelf zou ik de Nomos Ahoi signalweiss en de BB58 925 Zilver die @GMTplus1 ook al noemde nog in de strijd gooien.

5 likes

Nee. Ik zou haar meenemen op vakantie of een tattoo laten zetten. Een Pokemon met haar gezicht…ofzo. :relieved:

Waarom is nog een duiker erbij een upgrade? Koop toch een mooie Cartier voor die 4000 knikkers.

6 likes

Prima, al zou ik een andere Cartier zoeken.

5 likes

Sterkte voor jullie beide.

1 like

Bedankt voor de reacties en de fijne succeswensen tot nu toe <3 Momenteel neig ik naar een Black Bay en vind ik de suggestie van @anon53002072EV om voor de meer klassieke ‘gewone’ versie te gaan een prima idee om als een horloge voor het leven te dragen. De Cartiers zijn ook prachtig en zullen zeker gepast gaan worden wanneer het eenmaal zo ver is! Misschien is het ook een goed idee om een echte dresswatch toe te voegen aan de collectie aangezien ik nu al weet dat de Hamilton geen blijvertje gaat zijn.

@Fate_Amenable_To_Change

Citaat Het lijkt me dat als zij zich door deze periode heen vecht, je haar beter een horloge kon geven om het te vieren. Jezelf een cadeau geven, dan is het net alsof jij vind dat je meer aan haar ziekte hebt geleden dan zij zelf. Ik vind het niet kunnen als reden, sorry.

Sorry voor de felle reactie, maar je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt, wat er is gebeurd, wat ik vind, of wat er nog meer op de planning staat of al gedaan is om het te vieren. Als je niks zinvols te melden hebt en maar wat aannames doet zeg dan niks. Als mensen een horloge aanschaffen voor het voltooien van een studie, een nieuwe baan, promotie of jubileum dan kan ik je verzekeren dat zonder in detail te treden over wat er daadwerkelijk is voorgevallen dit een grotere milestone is, ook voor mij, dan alle eerder genoemde zaken.

De Nomos ziet er heel vet uit though en het merk staat al lang op mijn radar, echter heb ik nog nooit eentje in het echt mogen aanschouwen. Ik ben benieuwd hoe ze in the flesh er uit zullen zien.

7 likes

Heftig, mooi dat het nu de goede kant op lijkt te gaan.

Ik heb zelf de black bay blue met het Eta uurwerk. Voor mij was de dikte van de kast en de wijzerplaat doorslaggevend om voor de variant met het Eta uurwerk te gaan. Mijn advies zou zijn om te gaan passen om te ervaren wat mooi om de pols staat! Succes en sterkte komende tijd.

1 like

Als je het verhaal dan niet beter uit de doeken wilt doen, zeg dan zelf niks. Schrijf dan gewoon “wegens persoonlijke mijlpaal vijfde horloge gezocht”. Zoals jij het schreef klonk het gewoon kut.

Maar succes met kiezen hoor. En beterschap voor je vriendin. Wat betreft Nomos: Als je er eentje in met donkere plaat wilt passen: ik zit in het noorden. Koffie voorhanden.

4 likes

Een bijzondere vintage voor 4k uit het geboortejaar van je vriendin? Gewoon all in op de symboliek.

Heb verder geen voorbeelden.

Ervanuitgaande dat je vriendin ouder is dan 30 dan ook…

1 like

Als ik het goed begrijp, is het eigenlijk de bedoeling om het heuglijke feit dat je vriendin en in het verlengde daarvan jij een zware periode zijn doorgekomen en weldra kunnen afsluiten, wilt ‘vangen’ in een horloge voor jou?

Dat voelt alsof dat horloge enige symboliek met herbergen. We kennen de geschiedenis en omstandigheden niet, maar misschien kun je dat als leidraad nemen voor een horloge. Bijvoorbeeld een merk dat het ook zwaar heeft gehad en nu floreert als nooit tevoren.

Als je gewoon een horloge wil omdat je dat horloge mooi vind, dan ga je gewoon voor die BB’s die je noemde. Verder geen symboliek

1 like

Moet zeggen dat ik dit allebei wel mooie opties vind voor TS. Geeft het horloge een extra ‘laag’ mee. Zou ik persoonlijk zeker overwegen in dit geval.

1 like

Fantastisch horloge, persoonlijk vind ik deze of de Rolex Explorer mooier dan de BB58👌

2 likes

Mee eens.
De Explorer valt buiten budget TS.

Totaal niet erg want deze is absoluut gelijkwaardig, prachtig horloge.

2 likes

Kolere wat ben jij een lompe hork.:scream:

Voor de TS ik hoop dat alles goed komt en dat jullie een mooie tijd tegemoet mogen gaan. Succes met je keuze van een gedenkwaardig horloge.

1 like

Als het zo was had ik het van de beste geleerd hier. :kissing_heart:

1 like