Ik ben altijd al gek geweest op horloges maar ben nu naar een horloge op zoek van wat betere kwaliteit maar mijn budget is niet heel hoog (rond de 500 euro) en nu kan ik tussen de bomen het bos niet meer zien.
Buiten de top merken die voor mij nog onbetaalbaar zijn helaas (rolex en omega enz.) vind ik het lastig om een kwalitatief horloge te vinden in mijn prijs klasse. Tips en advies zijn welkom!
Voor de rest vraag ik me af wat de waarde is van het horloge wat ik nu draag, het is een Citizen die circa dertig jaar oud is en van mijn opa geweest is. Ik kan er op internet helemaal niks over vinden. Ik doe er een foto van dit horloge bij.
Wat voor soort horloge zoek je ? Iets meer informatie is wel handig om je van goed advies te kunnen voorzien. Zoek je een duiker ? Prima klok binnen je budget is bijvoorbeeld deze Seiko.
Ik zoek een net horloge inderdaad wat ik eigenlijk altijd kan dragen dus ik houd wel van wat nettere modellen.
Ik vind over het algemeen lederen banden snel lelijk worden dus mijn voorkeur gaat uit naar een stalen band, qua wijzerplaat vind ik zwart/goud het mooiste denk ik.
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik vind beide horloges zeker wat hebben maar je hebt gelijk dat de onderste het beste bij mij past. Maar als deze niet in mijn prijs klasse zit dan moet ik een goedkopere variant vinden. De bovenste Citizen is wel wat eleganter en dat heeft ook wel wat.
Voor een beginner (om het een beetje simpel te houden) zou ik zeggen:
voordeel quartz: nauwkeurigheid
Nadeel quartz: wisselen batterijen / accu’s, bij kinetic moet je heen wel dragen om te laten lopen.
Voordeel mechanisch: geen batterijen, mooie techniek
Nadeel mechanisch: nauwkeurigheid, vergt onderhoud (maar quartz ook wel eens), bij automaat moet je heen dragen om te laten lopen, bij mechanisch steeds opwinden.
Quartz is batterij die om de zoveel jaar moet worden vervangen. Loopt altijd op tijd.
Automaat wordt door beweging op gang gehouden. Draag je het horloge een tijdje niet (afhankelijk van de gangreserve) dan zal het horloge stil staan. Dat betekent dat je dan bij het dragen weer op tijd moet zetten, datum verzetten etc. (of je moet een watchwinder erbij kopen). Onderhoud van een automaat is duurder.
Voor de meeste horlogefanaten heeft een automaat meer charme, een quartz is soms praktischer. Er is genoeg over te vinden, wat de voor- en nadelen zijn.
Wellicht moet je het internet afstruinen naar afbeelding van horloges. En dan een selectie maken welke je mooi vindt en waarom. Dan kunnen wij hier wel advies geven over merken en vergelijkbare modellen
En nog een laatste tip, dan gaat ik daarna weer aan het werk:
Koop niet te snel een horloge. Er zijn er zo veel… De zoektocht naar een horloge is bijna net zo leuk als het bezit (en voor sommige leuker dan het bezit)!
Ik heb meteen al veel afbeeldingen van horloges die ik mooi vind haha maar dat zijn bijna allemaal horloges die ver buiten mijn range zitten vandaar dat ik het lastig vind iets anders te vinden. Ik zal wat voorbeelden sturen.