+1 voor de Bulova Moonwatch! Mijne staat te koop…
Zwart met goud.
Kinetic, dus geen batterijwissel.
Rubber band.
En voor een net prijsje hier te koop.
http://www.creationwatches.com/products/nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79&products_id=5276
Reken nog wel even btw en inklaringskosten erbij, kom je in de buurt van de 500 euro.
Verkoopwaarde is veel lager dan de emotionele waarde voor jou!
Benieuwd wat je verder mooi vindt om je te kunnen adviseren.
Da’s een heel stuk hoger budget dan ik heb… daar kun je heel leuk aantal kwalitatief goede tweedehandsjes van kopen, kijk eens op de markt van dit forum!
Dat Citizen horloge zal 30 tot 50 euro maximaal opbrengen, is minder gewild vanwege 2-tone/goud/staal…
Hij heeft via een PB laten weten dat hij niet meer kan reageren. Dit komt omdat hij nieuw is op het forum. Dus een reactie zal vandaag even uitblijven. Uiteindelijk wil Daniël dit:
+1 voor de Bulova. De enige quartz die ik ook wel zou overwegen. En ik zou dat horloge van je opa mooi wegleggen als herinnering. Emotionele waarde is toch onbetaalbaar? Veel succes met de zoektocht.
Eigenlijk wel erg saai…
Wat dacht je van een vintage Omega? Voor jouw budget kan je er vast eentje vinden. In deze prijsklasse is een Seiko sarb033 of sarb035 ook geen gek idee. Verder succes met zoeken.
Ik adviseer een Seiko Srx011p2
Met een beetje zoeken voor €500 verkrijgbaar denk ik.
Ik vind dit alles behalve saai. Ik zou in ieder geval niet zo snel met een volledig gouden horloge rondlopen.
Tja, maar smaken verschillen. Als er een ander merk op had gestaan (en er zijn duizenden imitaties van de SM) wat dan? Voor mij een reden om de SM saai te vinden, sorry, veel te veel gezien en veel te veel geïmiteerd. No offence voor de eigenaren.
Afgezien van de horloges bovenop, lijken me dit wel orthopedische schoenen??
Ik moet gelijk denken aan een Tissot heritage Visodate. Schitterend, tijdloos en iets boven de € 500 (automaat).
Deze is er ook met witte wijzerplaat met goudaccenten en goudkleurige kast, dan met een bruine band.
Dan heb je een héle knappe instapper!
Vind tegenwoordig nog maar een horloge dat een eigen smoel heeft, niet gekopieerd is, of goed geïmiteerd én mooi is
En juist is mijn smaak meer in die richting
Zie? Nergens mercedes wijzers, dat de meeste duikers verder Rolex achtige bezels hebben, kan ik niks aan doen.
Die zijn er wel hoor, maar dan heb je het over prijskaartjes waar je ook auto’s of huizen voor kan kopen…
Voor de rest tot een paar duizend euro is vaak een eta uurwerk met vaste configuratie. Dan kan je al niet heel apart meer doen.
Dan heb je nog de aangepaste eta’s maar dan kijk je alweer naar klokjes van een paar duizend tot 10k. Een paar uitzonderingen daargelaten…
Mooi in het wit met intern een Swiss ETA-2836-2 !
Als het 2de hands mag zijn…dit ; Verkocht! Seiko Sarx015
Met Seiko 6R15 uurwerk En NEE is niet van mij.
Hou je nog 50% van je max. budget over voor wat anders leuks.