Instap horloge

Wellicht is dit wat voor je? In ieder geval kwalitatief prima, goud tintje en ruim binnen je budget:

http://www.creationwatches.com/products/images/large/ET0X002W_LRG.jpg

En het is trouwens echt een herenhorloge mochten mensen het zich afvragen :joy:

1 like

@daniel997

Idd, google eens op Citizen Eco-Drive en klik dan op ā€˜afbeeldingen’, daar zit vast iets voor je tussen.
Citizen is altijd van goede kwaliteit en zoek iets met het krasvrije saffier glas.
Let ook op de afmetingen van het horloge, zodat het goed op de pols past.
En, met Citizen hou je het in de familie :wink:
Succes!

1 like

Tjonge jonge…
Heb je er zoveel???

Je loopt blijkbaar nog niet zo lang mee in het WIS wereldje, blijkbaar, dit is nog een bescheiden verzameling :innocent:
En dan heb ik nog wat losse die te koop zijn, of waar wat aan mankeert, etc…

Een horloge dat net/dressy maar ook sportief kan zijn? Dan kom ik bij dit budget precies uit bij ƩƩn der Sarb-varianten.

@daniel997 moet eens googelen naar Sarb033 of Sarb035.

Dat ding doet me heel erg denken aan een 30 jaar oude Seiko die mijn oom altijd droeg. Mijn oom was een grote man met een bulderende stem en zware lach. Niet dat ie zo lang was, maar hij was gewoon breed op de borst, met redelijk zware armen.

Hij droeg altijd een rechthoekig quartz horloge wat er nagenoeg exact zo uit ziet als die Citizen van jou, en het was een zuunige Zeeuw die geen geld uit wilde geven aan een ander horloge zolang dit ding er niet mee kapte. De band van die Seiko was uitgelubberd om z’n toch al bastante polsen, en in mijn ogen was die klok veel te klein voor 'm, maar ik heb 'm bij zijn leven ook nog nooit kunnen overreden daar een ander bandje op te knikkeren of om hem in te ruilen.

Hij zat vorig jaar dood in z’n woonkamer. Het ging allemaal vlug, en ik heb het vage vermoeden dat zijn kinderen die Seiko weggeknikkerd hebben of dat ie mee is gegaan in de oven. Ik moet best wel even slikken van die Citizen van je, want ik had dat oude aftandse Seikotje met die krakkemikkige band graag gehad. Ik kwam meer bij m’n oom dan z’n kinderen, laten we het daar op houden.

Die waarde, die is dus onschatbaar. Die paar tientjes die genoemd worden, da’s leuk en aardig, maar jij moet dat horloge natuurlijk nooit weg doen.

Voor vijfhonderd Euro heb je de geijkte kandidaten al in de handen:

• Een Seiko SKX duiker met daarbij een Tissut Couturier Quartz als dresser moeten lukken voor die prijs.
  • Een SARX015 valt te importeren voor dat geld
  • Een SARB033 lukt, of anders de 35.
  • Een Citizen NY00040 duikertje voor 200 met dan voor 300 nog een Seiko SNZG13K1 field en een Seiko SNKL09K1 dress horloge met nog 40 euro over om er een Hirsch Modena bij te kopen voor die dresser

Buiten dat kun je een Tissot Visodate, een Hamilton Khaki of een Laco Aachen kopen. En als je 6 tientjes bij legt heb je een Archimede 1950’s met zilveren dial en geblauwde wijzers.

Er valt echt heel, heel veel te doen voor 500 piekies zonder dat je je opa’s horloge weg hoeft te doen.

EDIT: En de Orient Bambino v4 als dresser, de MAKO II als duiker, dan ben je voor twee horloges vierhonderd euro verder bij Seriouswatches in Friesland, en kun je er nog twee lederen banden bij scoren. Hoe kan ik Orient vergeten? Alle genoemde horloges zijn kwaliteitshorloges, soms al voor 100 Euro, automaat, in house. Wel met kudtbandjes.

3 likes

Gelukkig kun je die in alle kleuren, materialen en prijsklassen kopen.
OriĆ«nt biedt idd veel horloge voor een zeer acceptabele prijs…
Seiko is gewoon top…

1 like

Glycine Incursore 3922.19
Staat te koop in het verkoop gedeelte. Lijkt mij een goede optie voor TS. Leuk prijsje ook! Heb overigens geen band met de verkoper voor de duidelijkheid. :relaxed:

Ik blijf je een Ʃchte schrijver vinden, is dat je carriere? Als niet, zou het je hobby kunnen zijn. :+1:

3 likes

Voor ik individeel ga reageren op wat hier geschreven staat wil ik iedereen ontzettend bedanken voor alle tips, dat doet me echt goed!
Er zijn hier ontzettend goede tips gegeven en dit is wat ik nu denk:
De reden waarom ik uiteindelijk over wellicht tien jaar, ik ben namelijk nog jong, een rolex sumbariner wil is omdat het verre wegs het fijnste horloge is wat ik ooit gedragen heb. Mijn oom heeft er eentje en sinds ik klein was ben ik al gek op dat horloge. Om terug te komen op wat ik nu wil/ga kopen.
Ik heb vandaag in ongeveer 6 juweliers naar horloges gekeken en er een aantal getest en ik vond Seiko een erg fijn merk. De sarb033, SNZG13K1 of de 6R15 die ook hier geadviseerd zijn, vind ik een mooie horloges.
Ook vind ik de Steinhart duiker een goede optie.
Ik wil bewust geen citizen horloge kopen omdat ik dat al het grootste deel van mijn leven draag en iets anders wil ervaren, dus ondanks dat er hier goede Citizen horloges zijn aangeraden vallen die af.
Wat een mooi verhaal trouwens dat mijn horloge de herinnering bij andere kan oproepen!
Ik ben nu al een stuk verder met het vinden van horloges en wil denk ik een Seiko kopen en ik denk dat als een horloge wat goedkoper is ik liever er nu eentje met eventueel een mooie band koop en dan de rest van mijn budget bewaar. Ik wil nu de komende jaren kijken welke merken en modellen ik het mooist vind en nu vooral het uitproberen, te beginnen met Seiko.
Welk advies over de mogelijke modellen en het uitkiezen, en waar te kopen kunnen jullie me geven?
Alvast veel dank!

1 like

Wat je ook kan doen:
Al je criteria invullen bij bijvoorbeeld chrono24 en kijken wat hier uitrolt.
Als je al een merk, grootte en type uurwerk in gedachte hebt kun je zo best gericht zoeken.
Heb je een mooie gevonden dan zijn er zat forumleden die een goed adres weten.

Je opperde al de SNZG13, heel veel horloge voor de prijs.
Ik zou hem bij Monsterwatches kopen en dan gelijk saffier glas
laten zetten, dat is 5 tientjes meer.
Rob de eigenaar en mecanicien van MW kan hem dan gelijk nauwkeurig
inregelen.

Ik heb hem ook :relaxed:
Hier op een grijze nato strap en met saffier 3mm flat

Succes!

1 like

Als je goed zoekt kun je voor jouw budget ook een mooie vintage omega seamaster vinden. Voor deze heb ik 3 weken geleden 500 euro betaald.

1 like

Met de SARB033 zit je erg goed denk ik. Je kunt hem zowel goed op de stalen band dragen als op leer: licht of donkerbruin, zwart, grijs etc. Betrouwbaar automatisch uurwerk met open achterkant (leuk voor je 1e automaat!), goede afwerking tegen mooie prijs en een fraai, tijdloos design dat zowel onder een overhemd als bij een t-shirtje kan.

Een allround horloge dat niet snel veroudert en zijn geld meer dan waard is.

Ik heb uiteindelijk besloten voor de Sarb033 te gaan, ik zit wel te overwegen een zwart leren bandje te bestellen maar ik wil eerst kijken of de originele bane me niet bevalt.
Ik heb omdat het hier al eerder was genoemd deze op monsterwatches gevonden. Dit is een betrouwbare verkoper neem ik aan?

Zeker. Morgen zal hoogstwaarschijnlijk de SARB bij je thuis zijn. Monsterwatches is voor mij een aanrader.

Kijk eerst of ie wel bevalt…

1 like

Ik ga zeker kijken of het bandje bevalt want iets voor niks kopen is zonde!
Ik heb net mijn bestelling gedaan dus ik heb nu officiƫle mijn eerste horloge gekocht!
Zodra hij binnen is zal ik foto’s hier plaatsen en mijn ervaringen delen.
Hopelijk het begin van een mooie verzameling!
Ik vind dit een ontzettend interessant forum en ik wil iedereen voor zijn tijd bedanken.
Ik ga hier zeker actief blijven en zoveel mogelijk proberen te leren.

Rob is cool. Komt allemaal goed.

Gefeliciteerd! Mooi horloge, verveeld ook niet snel. Een van de weinige bracelets die ik lekker vind dragen, trouwens. Maar ipv Zwart zou ik geneigd zijn naar Cognac Croco. :slight_smile: Dan komt de bruine sunburst er iets meer uit. :slight_smile: Of gewoon allebei. Dan heb je drie stijlen in een horloge.

1 like

Dank je wel! Ik had toevallig ook wat Cognac Croco bandjes gezien maar ik denk dat zo’n kleur beter past bij een iets oudere leeftijdscategorie, ik word zelf volgende maand pas twintig. Ik ben wel van plan in een winkel te gaan kijken wat ik leuk vind uiteindelijk, tot nu heb ik altijd stalen banden gedragen en ik vind het eigenlijk ook wel tijd worden voor iets nieuws!