Instap horloge

Ik was monsterwatches eigenlijk een beetje vergeten, maar dank voor deze weer onder de aandacht te brengen. Mogelijk mijn volgende aankoop al gezien.

Ik heb over monsterwatches alleen maar goede dingen gehoord tot nu toe dus ik kan niet wachten totdat mijn horloge binnen is!

Even een klein vraagje,
weet iemand hoe het precies bij monsterwatch zit. IK heb 3 dagen geleden dus daar een horloge besteld en het staat op in behandeling. Dat betekend dat het nog niet verstuurd is neem ik aan? Weet iemand uit ervaring hoelang het gemiddeld duurt voor zijn horloges aankomen?
MVG Daniƫl

Dat kan verkeren, bij Rob. Of je stuurt 'm een e-mail, of je contacteert hier @robbie409, of je probeert z’n Facebook.

Heb niet alle reacties doorgelezen dus wellicht wat dubbelingen.

Allereerst heb je voor een budget van €500 echt geen instaphorloge hoor. Daar kun je zo ontzettend veel leuks voor kopen. Ik zag dat uiteraard Seiko al voorbij gekomen is en denk Tissot en Hamilton ook. Andere merken waar ik aan moet denken zijn Certina (dat wist je natuurlijk al) en Mido. Zelf heb ik eens een Mido Multifort gehad en dat vond ik een erg fijn horloge dat je vrijwel altijd kunt dragen.

Deze dus:

plaatje van het www

Nieuw is een Multifort helaas niet te krijg voor jou budget maar tweedehands (mocht je daar geen probleem mee hebben) zou het moeten lukken.

Iets heel anders maar misschien vind je bij Glycine nog iets leuks. Moet daar aan denken omdat ik er nu net zelf ƩƩn in bestelling heb en mooi in de aanbieding zijn bij Jomashop. Mocht je buiten de EU een horloge willen kopen, denk er dan aan dat je daarover belasting moet betalen. Zelf reken ik altijd zo’n 25% meer dan de prijs die gerekend wordt.

plaatje van het www

Verder kan ik je aanraden om gewoon eens bij een juwelier langs te lopen en van alles en nog wat te passen. Kijk dan vooral welke maat (diameter, dikte maar ook lu-2-lug) jou het beste past. Heb zelf in het verleden regelmatig de fout gemaakt dat ik een horloge kocht vanaf een plaatje en dan viel de maat tegen in werkelijkheid.

De Certina die je nu draagt is natuurlijk onbetaalbaar aangezien hij van je opa is geweest.

Succes met je zoektocht!

1 like

Dank je wel, ik heb contact met hem opgenomen!

Dank je wel voor uw leuke reactie! Aller eerst is het zeker waar dat ik veel heb geleerd van het passen van horloges bij een juwelier. Ik heb nogal een dunne pols (17cm) dus ik heb gemerkt dat niet alles daarop past. Uiteindelijk was ik helemaal fan van de Sarb033 en heb ik besloten dit horloge aan te schaffen op monsterwatches. Nu kan ik niet wachten totdat ik hem kan dragen en dan komt er zeker een foto hier!

1 like

Verder heb je me leuke ideeƫn gegeven voor in de toekomst! Wellicht koop ik over een tijdje nog wel een van de bovengenoemde horloges. Ik wil eerst verschillende soorten horloges gaan dragen. Ik denk dat mijn volgende horloge een vintage omega wordt.

1 like

Oh, haha, lees net ff terug en zie het nu. Ach neem mijn advies maar mee voor je volgende aanschaf want als je hier blijft rondhangen, gaat die er geheid komen :joy:

voor nu veel plezier met wachten, een Sarb033 is een goede keuze!

Zie dat je al een horloge hebt gekocht! Gefeliciteerd!!
Voor rond de €500 kan je ook kijken naar Hamilton, Tissot en een 2e hands longines.

Ik ben zelf met de Hamilton khaki field automatic begonnen, en draag nu een Tag Heuer Aquaracer 500m caliber 5.

Ik weet nu al dat er een volgende aankomt, ik heb alweer genoeg op het oog haha en dankjewel!

1 like

Dank je wel voor het advies! Ik heb al een aantal hele mooie Hamiltton horloges gezien, er is gewoon teveel om uit te kiezen haha.

1 like

Leuk om te lezen dat je een vrij klassiek horloge met goudkleurige indices zocht, en dat je na enkele omzwervingen via een flieger en een duiker bij de SARB033 terecht bent gekomen. Is veel meer dan een instap horloge.

Je eerste Seiko. Zeker niet je laatste :wink:

Welkom nog!

Gefeliciteerd en goede keus!

Veel mensen matchen de band met de kleur van hun riem en schoenen :slight_smile: Met leeftijd matchen heb ik nog nooit van gehoord :smile:
Maar de SARBjes lusten veel banden.
Tip, als je nog geen ervaring hebt met banden wisselen: doe het van de achterkant, en plak even wat schilderstape over de lugs. Het is jammer om een nieuw horloge meteen al te bekrassen. Vooral stalen banden wisselen kan wat oefening vergen.

Ik denk dat Rob 1x per week zijn uitgaande post afhandelt.
En er zat nog een weekend tussen, komt goed denk ik.

Dankjewel voor het advies en ik heb inderdaad nog geen ervaring dus dat was erg hulpzaam!

That makes sense dan begrijp ik het!