Interessant interview met Stern van Patek over the steel craze

Interessant om te lezen waarom hij zijn aantallen stalen horloges zo beperkt. Omdat IWC en Audemars Piquet gedomineerd zijn gaan worden door hun stalen horloges en bepaalde types, en hij dat bij Patek niet wil.

En er spreekt toch ook wel een beetje dedain uit voor de kopers van het staal. Dat ze het doen voor de status, en dat hij het merk zou verkwanselen als hij aan de volledige staalvraag zou voldoen. Een echt horloge is volgens mij voor hem toch van een precious metal.

3 likes

Wijze woorden worden gesproken.

1 like

Zielig

2 likes

Hoezo zielig? Past toch veel beter bij een klassiek georiënteerd merk als PP.

1 like

Wat een onzin zeg
In de geschiedenis van de mens is staal het ultieme materiaal


1 like

Ik dacht hier anders over maar na de volgende sterke argumenten ben ik overtuigd.

Dank

12 likes

Zonder het artikel gelezen te hebben vind ik dit wel een zwakke beargumentering van hem. De RO wordt ook gemaakt in PM evenals je een dresswatch gewoon in staal kan maken. Hij wil het gewoon niet omdat staal goedkoop is en voor het plebs.

1 like

Wat mij betreft hoeft Patek zich niet te meten aan AP of IWC. Patek is, edelmetaal of niet, van een ander niveau. Dat AP sterk leunt op Ă©Ă©n model is vooral te wijten aan het feit dat ze verder niets moois maken naar mijn mening. Mede daardoor wordt de Royal Oak zo’n clichĂ©. Alle voetballers en rappers die er nu mee pronken maken dat er niet beter op. Terwijl het in de kern natuurlijk een historisch relevant ding is.
IWC is prachtig, maar sowieso een ander segment.

11 likes

Ik denk dat hij hier vooral doelt op hoe de RO soort van synoniem is geworden voor AP. Kijk hier ook maar eens in het “show je AP” topic, daar staan alleen maar RO’s in. Hij wil zoiets niet met de Nautilus en Patek, dus maakt hij ze liever niet in staal.

1 like

Mensen zouden een nautilus of RO ook kopen in PM als er daar genoeg van gemaakt werden. Een nautilus van witgoud zou waarschijnlijk alsnog goedkoper zijn dan een een nautilus in staal op de grijze markt.

1 like

Ik snap zijn beslissing mbt het limiteren wel. Blijf het jammer vinden dan het zo gehypet is en nu met name om het geld gaat ipv de horloges zelf.

8 likes

Kan het niet meer met je eens zijn. Vakmanschap en passie wordt voer voor allerlei proleten.

2 likes

Dank voor je uitstekend onderbouwde verhaal. :sunny:

8 likes

Tsja. ‘Precious’ is ook maar relatief. Het spul wordt met een paar miljoen kilo per jaar uit de grond getrokken.

1 like

Staal is voor echte mannen! :laughing:
Edelmetalen zoals goud, zilver, etc zijn in de meeste gevallen alleen voor de fashion.:upside_down_face:

1 like

Een echt horloge is van edelmetaal

:joy::rofl::joy:

vergeet de diamanten uurmarkers niet

1 like

Als ik het zo lees is er binnen PP ook onenigheid hierover:

  • “lesson of the Royal Oak” (Wel een gerucht)
  • “It is not easy. Because the retailers and even our own staff are pushing us to have more. Because the demand is there.”

Ik zie binnenkort de helft van HF rondlopen met van die platinum horloges die ingelegd zijn met diamanten.

1 like

Ach, het is toch een teken van weelde. Ik draag liever iets waar ik van geniet in plaats van dat ik andere mensen wil overtuigen door een luttele 18.000,- transactie screenshot te posten.

4 likes

b1c8d2c3bcbda818bdb5fcdf2053cf53