Daar heb je gelijk een bijzonder model te pakken. Volgens mij enkel in geelgoud. Deze in witgoud zou zo mooi zijn.
En ook in platina te krijgen…
Kwam hem helaas al tegen,… pffff.
Close to perfection…
Enkel jammer van de gele sterren en de datum
te dicht op elkaar en,… help me maar meer dingen te vinden.
Zonder gekheid, erg mooi!!
Pfff, dan neem ik hem wel als het zo moet…
Datum is prima, maar de cijfers zijn iets te groot.
Deze scheelt je een paar honderdduizend euro, en niemand die het verschil zal zien:
Heel duidelijk en interessant artikel. Hij wil gewoon niet dat een Patek alleen maar als speculatief beleggingsobject word gezien. Dat zou een te grote stempel drukken op de kernwaarden van het merk.
Ze zouden de hele productie kunnen vullen met stalen modellen. En ook de hele productie kunnen verkopen voor prijzen die overeenkomen met edelmetaal modellen. Maar daarmee draaien ze gelijk de corebusiness van Patek de nek om.
Goed over nagedacht.
Een prachtige JLC, van hetzelfde niveau als Patek maar met minder prestige. Staat op mijn wensenlijst.
Dat vrees ik van niet. Sterker nog, zeker niet. Wel prachtig natuurlijk.
Een witgouden Calatrava 5296 (zonder maanstand overigens) is mijn ultieme droommodel. 15000 euro meer als de stalen JLC Master Calendar. Qua uurwerk zondermeer vergelijkbaar met Patek, er zijn genoeg Patek’s met JLC uurwerken.
Als ik de Calatrava zou kopen zou ik mogelijk spijt krijgen als ik de JLC in mijn achterhoofd blijf houden. Is de Calatrava die 15000 euro meer waard? Ik weet het niet. 5000 euro meer wel, zo eerlijk moet je zijn.
De Jaegers, die je aanhaalt, zijn machinaal afgewerkt,… dus niet echt te vergelijken.
Verder erg mooi, dus absoluut niks mis mee.
Ik ben bij JLC geweest. Met het “machinale afwerken” valt het wel mee. Ik kan je aanraden, als je de kans krijgt, om er eens te gaan kijken.
Overigens een interessant interview met Thierry Stern. Daar begon het mee.
Ben er geweest en of het meevalt of niet,… het blijft machinaal en halen dat niveau gewoon niet. Althans, niet in die serie.