Intern gevecht met jezelf

Ik ben vast niet de enige… Paar mooie horloges gezien maar ze zijn aan de prijs. (Vind ik althans) Daar moet je dan eerst het een en ander voor verkopen. Of de twijfels slaat toe en je denkt: veel geld voor een horloge en spendeer het aan de kinderen oid…
Mijn gevoel zegt bij de Breitling 2110: doen! Prachtig horloge en een van de weinige Breitlings met liefde op het eerste gezicht… 1850 euro. Niet echt groot met 40mm. Chrono werkt perfect en reset keurig op nul. Automaat.

2e een Zeno pilot xl automaat van 44mm. Is wat meer horloge voor mijn "wat dikkere pols… ". 1200 euro. Erg mooi horloge!

Wat vinden jullie van de prijzen? Beide zijn 2e of wellicht 3e, 4e hands inmiddels… Bij beide zitten geen boekjes en of andere documenten. Liggen wel bij een juwelier die breitling dealer is geweest. Dus twijfel niet aan echtheid!

Of gewoon de Seiko’s houden en andere leuke dingen doen :wink:
Zoals een Dji drone voor zoon en dochter… (En papa)
En dat allemaal op 2e kerstdag haha!

Fijne dagen verder!

1 like

Die twijfel is herkenbaar, heb ik nu met een eventueel aan te schaffen auto. Voor wat betreft de horloges: die Breitling, mooi!! Als je kids niets tekort komen, dan lekker jezelf verwennen.

1 like

Waarom hebben ze die 6 nog op de Zeno gemaakt? Laat de zes gewoon weg, als je hem zo erg afkapt.

Verder blijft het altijd een afweging of je een horloge het waard vindt. Is dat niet met alles zo in het leven? :smile:

Oh en je dochter heeft net een nieuwe aanwinst toch? Nu is het papa zijn beurt! :smiley:

1 like

Die Breitling is prachtig als je van vintage houdt. Ook een mooie investering als je de run op vintage horloges ziet, wel echt iets voor de liefhebber want heel specifiek.

1 like

Die Breitling vind ik persoonlijk schitterend, de Zeno is wat meer 13 in een dozijn en ik word er niet warm of koud van.
Als ik zelf voor de keuze stond dan wist ik het wel :grinning:

1 like

Ik vind de Breitling wel wat, als ik een inkomen zou hebben en het bedrag is op redelijke termijn weer terug te verdienen/krijgen/sparen en de kinderen hebben niet écht iets nodig, zou ik mogelijk de stap wagen. Prijzen: ik weet helemaal niets over 2e hands prijzen van sowieso te dure Zwitserse horloges. Ik weet alleen wat ik mooi vind. De Zeno is best mooi, maar ziet er desondanks best wat “standaard” uit, hoewel je bij dit soort horloges geen “kathedraal” wijzers zou verwachten.

1 like

Breitling; Tophorloge qua prijs niet absurd, geen koopje maar niet absurd overpriced,

1 like

Jij hebt hetzelfde probleem als ik met ietsje dikkere polsen. Vintage is dan veelal zonde, want niet echt draagbaar. Of je moet hem leuk genoeg vinden om in een horlogebox te blijven bewonderen.

En in horloges investeren of kinderen: mijn ervaring is dat hoe meer je in kinderen investeert (wat vaak op compensatie duidt), hoe meer ellende je er op latere leeftijd van terug krijgt.

Dus kopen die Zeno!

1 like

Ik zou persoonlijk voor mr. B gaan!
Mooie vintage klok! Uhhh hele mooie vintage klok!!!
Prijzen zijn voor beide niet buiten proportie mijn inziens… Maar uiteraard blijft iedere euro er eentje.

Ik zou zeggen; kriebel jezelf eens een keer en geniet ervan @Janpa :ok_hand:t2:

Groet Johan!

1 like

Draagformaat van horloges zit imho tussen de oren.

Dus wat ik nu lees is dat een vintage Breitling met zijn 40 mm niet echt draagbaar is en altijd een Queen in the box zal blijven,maar een Seiko SKX007 van 40 mm is weer een perfecte maat!?

Rare jongens die Seiko boys. :grin:

De Zeno is IMHO zeer overpriced. Ik zou eerder denken aan €500 (of €325) Zeno is op de bekende veilingsites met zeeeer grote kortingen verkrijgbaar. Van de Breitling heb ik geen verstand, maar lijkt me, na wat afdingen, geen slechte koop.

Nee fout, want mijn Seiko’s moeten er dan wel uit en dus zal de Breitling dan de daily klok worden :slight_smile:

En in horloges investeren of kinderen: mijn ervaring is dat hoe meer je in kinderen investeert (wat vaak op compensatie duidt), hoe meer ellende je er op latere leeftijd van terug krijgt.

Mag hopen dat dit geen wet van Meden en Perzen is

Zijn wel twee horloges die ver uiteen liggen zeg. Toch zou mijn voorkeur naar de Zeno uitgaan.

De Zeno kan goedkoper zeker zonder bescheiden en doos. Ook vind ik dit model net iets mooier dan die jij kan kopen.

Zie ebay

1 like

Allebei mooie horloges,maar bij mij gaan de kids toch voor

Gr Pieter

2 likes

Ik zou het wel weten, die Breitling is erg gaaf!

1 like

Ik denk dat beide wel geflipperd zullen worden op termijn dus ik zou ze sowieso enkel kopen als je zeker weet dat je ze voor die prijs terug kan verkopen. Dan is er financieel geen man overboord.
De zeno heb ik ook zeer mijn twijfels over. Niet-chrono’s gaan tussen 300 en 500, weet de premium niet voor een chrono maar 1200 lijkt me behoorlijk teveel. 750-950 max zou ik zeggen. Maar wie ben ik? :smile:

1 like

Over de Zeno zou ik niet twijfelen, zeker niet voor 1.200 Euro. Zelfs voor 120 niet.

3 likes

Er staat dan ook "mijn ervaring is"
Dus nee, geen wet van Meden en Perzen.